Η Opel διαθέτει την καλύτερη γκάμα κινητήρων Diesel στην ιστορία της

Mε 27 νέα μοντέλα και 17 νέους κινητήρες να λανσάρονται μεταξύ 2014 και 2018 η προϊοντική επέλαση της Opel είναι σε πλήρη ανάπτυξη. Ήδη η Opel διαθέτει την πιο σύγχρονη γκάμα κινητήρων στην ιστορία της. Με το λανσάρισμα του νέου 2.0 CDTI το πρώτο εξάμηνο του 2015, μία νέα γενιά αθόρυβων diesel διατίθεται για μοντέλα από το Corsa μέχρι το Insignia σε τρεις κατηγορίες κυβισμού. Αυτές οι μονάδες 1.300, 1.600 και 2.000 κυβ. εκατ. έχουν εξελιχθεί ακολουθώντας με μία κοινή φιλοσοφία: 
Βελτιωμένη απόδοση και μείωση όλων των ειδών των ρύπων, 
Βελτιωμένη απόκριση και ροπή στις χαμηλές στροφές,
Εξαιρετικά μειωμένα επίπεδα θορύβων και κραδασμών για βελτίωση της άνεσης.

1.3 CDTI : Ο νέος 1.3 CDTI που λανσαρίστηκε με το νέο Corsa πέμπτης γενιάς διατίθεται σε εκδόσεις ισχύος 55 kW/75 hp και 70 kW/95 hp, με μέγιστη ροπή 190 Nm. Είναι πολύ πιο αθόρυβος από τον προκάτοχό του στην προηγούμενη γενιά Corsa και προσφέρει καλύτερη απόκριση. Υπερσυμπιεστές νέας γενιάς διασφαλίζουν ομαλή οδική συμπεριφορά  και επιτάχυνση στις χαμηλές στροφές με ελάχιστη παραγωγή θορύβου. Και οι δύο εκδόσεις συνοδεύονται από τεχνολογία  Start/Stop στάνταρ. Η πιο οικονομική έκδοση Corsa diesel – με 70 kW/95 hp, αυτοματοποιημένο κιβώτιο Easytronic 3.0 και σύστημα ανάκτησης ενέργειας μέσω πέδησης – μπορεί να μειώσει τις εκπομπές CO2 στα 82 γρ/χλμ. και την κατανάλωση στα 3,1 l/100 χλμ. (Γερμανική ετικέτα ενεργειακής απόδοσης A+) στο μικτό κύκλο.

1.6 CDTI :Η νέα γενιά αλουμινένιου τετρακύλινδρου κινητήρα 1.6 diesel είναι το «αστέρι» της συμπαγούς κατηγορίας. Έχοντας τον τίτλο του πιο  αθόρυβου diesel, έκανε το ντεμπούτο του στο ZafiraTourer στα τέλη του 2013 με ισχύ 100 kW/136 hp. Σύντομα ακολούθησε μία έκδοση 88 kW/120 hp. Ο 1.6 CDTI διατίθεται επίσης για το Meriva (με 70 kW/95 hp, 81 kW/110 hp και 100 kW/136 hp), το Astra (81 kW/110 hp και 100 kW/136 hp), και το σπορ Astra GTC (100 kW/136 hp). Ο νέος 1.6 turbo diesel που θεωρείται ο πιο αθόρυβος και αποδοτικός της κατηγορίας διατίθεται και με το Opel Mokka και εντυπωσιάζει με την πολιτισμένη λειτουργία, τη χαμηλή κατανάλωση (μόλις 4,1 lit diesel / 100 χλμ.  στο μικτό κύκλο, που ισοδυναμεί με 109 γρ/χλμ. CO2) και τη δύναμή του. Το Mokka 1.6 CDTI επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε 9,9 δευτ., και από 80 στα 120 χλμ/ώρα με 5η σχέση σε 9,9 δεύτερα.

2.0 CDTI : Ο κορυφαίος και πλέον πολιτισμένος των νέων diesel της Opel, o 2.0 CDTI, είναι ο πιο καινούργιος εκπρόσωπος στη γκάμα που πληροί τις αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6. Η νέα τετρακύλινδρη μονάδα προσφέρει εντυπωσιακή ροπή 400 Nm και η μέγιστη ισχύ 125 kW/170 hp επιτυγχάνεται στις 3.750 σαλ.. Επιταχύνει το Insignia από 0 στα 100 χλμ/ώρα  σε εννέα μόλις δευτερόλεπτα μέχρι την τελική ταχύτητα των 225 χλμ/ώρα  . Φέτος την άνοιξη, ο νέος 2.0 CDTI θα λανσαριστεί επίσης στο ZafiraTourer (125 kW/170 hp) και στη συνέχεια σε περισσότερα μοντέλα Opel όπως το Cascada cabrio.

Η νέα γενιά diesel της Opel προσφέρει εξαιρετικά επίπεδα εκπομπών ρύπων εφάμιλλα με ενός βενζινοκινητήρα. Η μεγάλη αδυναμία των μεγάλων diesel, οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου, αποτελεί παρελθόν. Το Insignia συνοδεύεται από σύστημα Επιλεκτικής Αναγωγής Καυσαερίων Blue Injection  της Opel - Selective Catalytic Reduction (SCR), που αφαιρεί τα οξείδια του αζώτου (NOx) από τα καυσαέρια του κινητήρα. Μικρές ποσότητες AdBlue®, ένα αβλαβές υγρό που αποτελείται από ουρία και νερό, ψεκάζονται στη ροή των καυσαερίων πριν από τον καταλύτη SCR και μετά από το φίλτρο μικροσωματιδίων - Diesel Particulate Filter (DPF). Το διάλυμα διασπάται άμεσα σε αμμωνία (NH3), που απορροφάται από τον καταλύτη SCR. Στη συνέχεια, τα οξείδια του αζώτου (NOx) των καυσαερίων μετατρέπονται σε αβλαβές άζωτο και υδρατμούς μέσω της χημικής αντίδρασης με την αμμωνία.

Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης