Η Ford παρουσίασε το νέο μοντέλο υψηλών επιδόσεων Focus RS AWD 2,3 λίτρων

Στα ευρωπαϊκά κεντρικά γραφεία της ford, εκεί όπου το σήμα RS έκανε το ντεμπούτο του πριν από 48 χρόνια παρουσίασε η Ford το νέο Ford Focus RS, ένα αυτοκίνητο δρόμου υψηλών επιδόσεων που λανσάρει το καινοτόμο Ford Performance All-Wheel-Drive, προσφέροντας κορυφαία ταχύτητα στο στρίψιμο, μοναδικές επιδόσεις και απαράμιλλη οδηγική απόλαυση. Σημειώνεται, ότι είναι το πρώτο μοντέλο στην ιστορία των RS που θα πωλείται σε όλο τον κόσμο και θα παράγεται για όλες τις αγορές στο εργοστάσιο της Ford στο Saarlouis, Γερμανία, ξεκινώντας από τα τέλη της χρονιάς.
Το Focus RS διαθέτει  κινητήρα 2,3 λίτρων EcoBoost ειδικά σχεδιασμένο για να αποδίδει πάνω από 320 PS αποτελώντας το πιο πρόσφατο μοντέλο που αποκαλύπτεται στο πλαίσιο μιας νέας εποχής επιδόσεων Ford (σχέδιο One Ford)  όπου πάνω από 12 οχήματα υψηλών επιδόσεων θα λανσαριστούν μέχρι το 2020.

Αποτέλεσμα εξέλιξης μιας ομάδας μηχανικών του Ford Performance σε Ευρώπη και ΗΠΑ, το νέο Focus RS είναι η τρίτη γενιά Focus RS – προηγούμενες γενιές το 2002 και 2009. Επίσης, θα είναι το 30ο αυτοκίνητο με το έμβλημα RS, συνεχιστής της παράδοσης πρωτοποριακών οχημάτων όπως το 16βάλβιδο 1970 Escort RS1600, το υπερτροφοδοτούμενο Sierra RS Cosworth του 1985 με την επαναστατική αεροδυναμική, αλλά και το 4x4 1992 Escort RS Cosworth.

Με συναρπαστική εξωτερική σχεδίαση που βελτιώνει την αεροδυναμική και την ψύξη, το Focus RS λανσάρει τεχνολογίες νέες για το σήμα RS, όπως το σύστημα συνδεσιμότητας SYNC της Ford. Η μελετημένη αεροδυναμική βελτιστοποίηση, του εμπρός σπόιλερ, της πίσω αεροτομής και του κάτω τμήματος του αμαξώματος εκμηδενίζει τις δυνάμεις άνωσης και η τελική σχεδίαση προσφέρει ισορροπημένες επιδόσεις με μηδενική άνωση μπροστά και πίσω για βέλτιστη συμπεριφορά σε υψηλή ταχύτητα και ευστάθεια.

Ο σπορ χαρακτήρας του RS αντανακλάται και στο εσωτερικό με μερικώς δερμάτινα σπορ καθίσματα Recaro που ξεχωρίζουν στο cockpit. Η ανασχεδιασμένη διάταξη των χειριστηρίων του Focus είναι πιο απλή και φιλική προς το χρήστη. Η συνδεσιμότητα SYNC επιτρέπει πρόσβαση στα συστήματα ήχου, πλοήγησης, ελέγχου κλιματισμού και κινητών τηλεφώνων μέσω φωνητικού ελέγχου και μιας έγχρωμης, υψηλής ανάλυσης οθόνης αφής 8 ιντσών. Η οδηγική εμπειρία RS ενισχύεται από ένα νέο τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα και στεφάνη από μαλακό δέρμα, αλουμινένια πεντάλ, και μοναδικά γραφικά στον κεντρικό πίνακα οργάνων. Μία πρόσθετη σειρά οργάνων πάνω από την κεντρική κονσόλα προβάλλουν την πίεση του υπερσυμπιεστή, τη θερμοκρασία λαδιού και την πίεση λαδιού.

Το νέο Focus RS αξιοποιεί το καινοτόμο, νέο Ford Performance All-Wheel-Drive με Dynamic Torque Vectoring για να προσφέρει νέα επίπεδα οδικής συμπεριφοράς και οδηγικής απόλαυσης, συνδυάζοντας εξαιρετικό κράτημα και πρόσφυση με απαράμιλλη ευελιξία και ταχύτητα στις στροφές. Το AWD σύστημα έχει ρυθμιστεί ώστε να προσφέρει εξαιρετική πρόσφυση – με πλευρική επιτάχυνση που ξεπερνά το 1 g -  και υψηλή ταχύτητα στριψίματος και επιτάχυνση στην έξοδο από μία στροφή. Με ουδέτερη και προσαρμοζόμενη συμπεριφορά στο όριο και ικανότητα ελεγχόμενων υπερστροφών ισχύος (drift) στην πίστα, το Focus RS προσφέρει την απόλυτη οδηγική απόλαυση.

Οι μηχανικοί της Ford συνεργάστηκαν με τη Michelin για να δημιουργήσουν μία έκδοση ελαστικών υψηλών επιδόσεων 235/35 R19 που θα αξιοποιεί τις δυναμικές δυνατότητες του Focus RS, ένα στάνταρ ελαστικό Pilot Super Sport για καθημερινή χρήση και – για πρώτη φορά σε RS – ένα προαιρετικό ελαστικό Pilot Sport Cup 2 για βελτιωμένη δυναμική συμπεριφορά στην πίστα.

Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης