Κλείσιμο

Με Ευρωπαϊκό «αέρα» το ανανεωμένο Mitsubishi L200

Σε εκτεταμένη ανανέωση του ελαφρύ φορτηγού της ανοικτού τύπου  L200 προχώρησε η Mitsubishi στοχεύοντας να αποκτήσει στοιχεία ενός  σύγχρονου Ευρωπαϊκού pickup ενός τόνου, συνδυάζοντας το καθαρόαιμο χαρακτήρα ενός επαγγελματικού αυτοκινήτου με τα χαρακτηριστικά σχεδίασης, άνεσης και ασφάλειας ενός σύγχρονου SUV.

Είτε χρησιμοποιείται ως ένα γνήσιο επαγγελματικό εργαλείο (ACT – Active Commercial Truck = Single Cab) ή ως ένα όχημα διπλής χρήσης (ART = Active Recreational Truck = Club Cab και Double Cab), το νέο L200 έχει σχεδιαστεί για να ανταγωνιστεί σε όλα τα επίπεδα με τα πιο άνετα και καλύτερα εξοπλισμένα SUV.

Τα βασικά χαρακτηριστικά του ανανεωμένου L200 είναι:
• Καινούργια μάσκα για όλες τις εκδόσεις Club & Double Cab
• Φαρδύτερα φρύδια τροχών για τις εκδόσεις Club Cab & Double Cab Intense Plus
• Μαύρο εσωτερικό  στην καμπίνα των επιβατών
• Το Active Stability Traction Control (ASTC) ανήκει πλέον στον στάνταρ εξοπλισμό όλων των εκδόσεων
• Πλούσια έκδοση Double Cab 4WD Instyle
Τα χαρακτηριστικά αυτά έδωσαν στο νέο L200 τη δυνατότητα να διαμορφώσει και να εξοπλιστεί με:
• Ευρύχωρη καμπίνα με κορυφαίο μήκος εσωτερικού 215,3 εκατ.  (Double Cab),
• Σύστημα κατ’ επιλογήν τετρακίνησης «Super Select» καθώς και συστήματα ενεργητικής ευστάθειας και ελέγχου πρόσφυσης - ASTC, μοναδικά στην κατηγορία pick-up,
• Κορυφαίο κύκλο στροφής 5.9 μ. στην κατηγορία,
• Πετρελαιοκινητήρα που πληροί της προδιαγραφές Euro-4,
• Παθητική ασφάλεια 4 αστέρων στο Euro-NCAP,
• Επιλογή από 3 τύπους αμαξώματος: single cab(μονοκάμπινο), club cab και 4-θυρο double cab,
• Περιβάλλον και άνεση επιβατικού αυτοκινήτου για τους πίσω επιβάτες.












Εσωτερικό
Σχεδιασμένο λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες του οδηγού το εσωτερικό του L200 είναι ιδιαίτερα λειτουργικό και άνετο. Πλείστες σχεδιαστικές λεπτομέρειες στοχεύουν να κάνουν τη ζωή στο αυτοκίνητο ξεχωριστή, από το ελκυστικό σχήμα του τιμονιού και την τολμηρή κεντρική κονσόλα, η οποία φιλοξενεί τα χειριστήρια του A/C, τους αεραγωγούς και τον υπολογιστή ταξιδιού μέχρι και τα μπλε επικαλυπτόμενα όργανα με τα χρωμιωμένα πλαίσια, το δαχτυλίδι που πλαισιώνει τους επιλογείς ταχυτήτων και τετρακίνησης ή τα σύγχρονα μπλε χειριστήρια του A/C. Το ταμπλό διαθέτει ανθεκτικά και εύκολα στο καθάρισμα υλικά, τα οποία έχουν υποστεί μία πρωτοποριακή επεξεργασία. Τη νύχτα, πηγές φωτός που βρίσκονται σε όλη την καμπίνα δημιουργούν μία χαλαρωτική ατμόσφαιρα, βελτιώνοντας παράλληλα την εργονομία.

Μετάδοση κίνησης

Μοναδικό στην κατηγορία των pick-up, το σύστημα Super Select επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει την πιο κατάλληλη ρύθμιση στο κιβώτιο της τετρακίνησης. Μπορεί να αλλάζει από 2WD σε 4WD «εν κινήσει», δηλαδή  χωρίς να σταματήσει το αυτοκίνητο (εφικτό κάτω από 100 χλμ/ώρα), ανεξαρτήτως είδους οδοστρώματος.
Το πλεονέκτημα του Super Select βρίσκεται στη θέση μόνιμης τετρακίνησης “4H” Full Time που μπορεί να χρησιμοποιηθεί με οποιαδήποτε ταχύτητα και σε οποιαδήποτε επιφάνεια. Το Super Select προσδίδει σημαντική πρόσφυση όταν το αυτοκίνητο οδηγείται με άδεια καρότσα.  Σε αυτό το πρόγραμμα 4H, το κεντρικό διαφορικό συνεκτικής σύζευξης κατανέμει άριστα την κινητήρια ισχύ μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα. Επιπλέον του «Super Select», διατίθεται επίσης το σύστημα «Easy Select»  που μπορεί επίσης να αλλάζει από 2WD σε 4WD χωρίς να σταματά το αυτοκίνητο (εφικτό κάτω από 100 χλμ/ώρα μέσω ενός πρακτικού επιλογέα τετρακίνησης.
Τέλος, το L200 που εφοδιάζεται με το σύστημα τετρακίνησης κατ’ επιλογή Easy Select και Super Select απολαμβάνει τα πλεονεκτήματα ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος εμπλοκής πίσω διαφορικού. Με το πάτημα ενός διακόπτη στο ταμπλό,  κλειδώνουν εντελώς και οι δύο πίσω τροχοί (εφικτό κάτω από 12 χλμ/ωρα) για μέγιστη πρόσφυση σε σαθρά  εδάφη.
Επίσης μοναδικό στην κατηγορία των pick-up είναι το ASTC  (Συστήματα Ενεργητικής Ευστάθειας - Active Stability (ASC) + Ενεργού Ελέγχου Πρόσφυσης - Active Traction Control -ATC) το οποίο ανήκει στο στάνταρ εξοπλισμό όλων των εκδόσεων του νέου L200. Το σύστημα: 
• Ελέγχει τη συμπεριφορά του οχήματος σε έκτακτες καταστάσεις
• Ελέγχει την υπερστροφή και υποστροφή σε βρεγμένο οδόστρωμα
• Προειδοποιεί τον οδηγό
• Μπορεί να απενεργοποιηθεί μέσω ενός διακόπτη τοποθετημένου στο ταμπλό για off-road οδήγηση

Ανάρτηση, σύστημα διεύθυνσης
Η διαδικασία ανασχεδιασμού που εφαρμόστηκε στο L200 είχε προεκτάσεις και στην ανάρτηση, το σύστημα διεύθυνσης και τα φρένα, με στόχο να επιτευχθεί η οδηγική συμπεριφορά ενός SUV:
• Εμπρός ανάρτηση με διπλά ψαλίδια και σπειροειδή ελατήρια, για βελτιωμένη ευστάθεια σε ανώμαλα εδάφη, σταθερότητα (ακόμα και σε απότομο φρενάρισμα), ακαμψία, συντήρηση και οικονομία βάρους (12kg).
• Ο πίσω άξονας είναι τοποθετημένος κάτω από τα φύλλα σούστας, για βελτίωση της άνεσης, της απόστασης από το δρόμο σε ανώμαλα εδάφη, ευστάθεια (λόγω μειωμένων κλίσεων αμαξώματος), βελτιωμένη εξισορρόπηση οδικής συμπεριφοράς άδειο/ φορτωμένο, καθώς και υψηλότερη αντοχή και χαμηλότερος θόρυβος κατά την οδήγηση.
• Κρεμαγιέρα λόγω των εγγενών ιδιοτήτων ενός συστήματος κρεμαγιέρας αλλά και υψηλότερη ακαμψία σε σχέση με το προηγούμενο.
• Πρόσθετα πλεονεκτήματα περιλαμβάνουν μειωμένες αντιδράσεις και «κοσκίνισμα» στο τιμόνι, μικρότερο επίπεδο κραδασμών και θορύβων, οικονομία βάρους (13 kg) καθώς και ευκολότερη συντήρηση.
• Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό χαρακτηριστικό είναι ότι αυτό το σύστημα διεύθυνσης, χαρίζει στο L200 ένα κορυφαίο κύκλο στροφής 5.9 m.

Κινητήρας

Το ανανεωμένο L200 εφοδιάζεται με τον κινητήρα  DOHC 2.5 Common-Rail Turbo-Diesel Άμεσου Ψεκασμού. Ο συγκεκριμένος κινητήρας πέρα από την ισχύ των 136  ή 178 ίππων, συμβάλλει σημαντικά στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας, χάρη στην υψηλή ροπή του  314 Nm και 400 Nm  αντίστοιχα καθώς και στη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου 7.8 λίτρα/ 100 χλμ. Οι εκπομπές  CO2 (μικτός κύκλος) είναι 204 και 225 g/km αντίστοιχα.   

Εξοπλισμός ασφάλειας
Στον τομέα της παθητικής ασφάλειας, οι μηχανικοί της Mitsubishi Motors έχουν ανεβάσει τα πρότυπα για τα pickup με την εφαρμογή τεχνολογικών καινοτομιών και κυρίως με τη δομή RISE ένα σύστημα που ενσωματώνει και συνδέει μεταξύ τους δομικά στοιχεία για μία ενεργή προστασία των επιβατών κατά τη διάρκεια ατυχήματος. Σε αυτό επιπρόσθετα, το L200 προσφέρει:
• Αερόσακους για τον οδηγό και το συνοδηγό,
• Διακόπτη απενεργοποίησης για τον αερόσακο του συνοδηγού
• Βάσεις πρόσδεσης παιδικών καθισμάτων ISO-FIX,
• Προεντατήρες & περιοριστές φορτίου για τις ζώνες ασφαλείας οδηγού και συνοδηγού
• Εμπρός άκρο (καπό) σχεδιασμένο για βελτιστοποιημένη προστασία των πεζών.
• Νέα σχεδιαστική δομή καθισμάτων (καλύτερη προστασία από οπίσθια σύγκρουση, τράνταγμα και μετωπική σύγκρουση).
• Προσεκτική σχεδίαση πίσω τμήματος οροφής (στη συνένωση του πίσω παρμπρίζ) για την αποφυγή τραυματισμών.
• Λειτουργία ασφαλείας (προστασίας από παγίδευση) για όλα τα ηλεκτρικά παράθυρα, την ηλεκτρική ηλιοροφή και το πίσω ανοιγόμενο ηλεκτρικό παρμπρίζ.
• Δοκοί προστασίας από πλευρική σύγκρουση στις πόρτες
• Δομή πεντάλ που υποχωρεί, για τον περιορισμό του τραυματισμού των κάτω άκρων του οδηγού τη στιγμή της σύγκρουσης
• Κολόνα τιμονιού που υποχωρεί σε δύο στάδια
• Ρεζερβουάρ καυσίμου τοποθετημένο εμπρός από τον πίσω άξονα
• Πλαίσιο τετραγωνικής διατομής με εμπρός στοιχεία παραμόρφωσης, για καλύτερη απόσβεση της ενέργειας κρούσης.

Το ανανεωμένο L200 MY15 είναι άμεσα διαθέσιμο στις παρακάτω εκδόσεις και τιμές:



Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης