Νέα γενιά κινητήρων diesel για τη BMW Σειρά 5

Το παγκόσμιο bestseller στην premium executive κατηγορία στον τομέα των επιδόσεων ανεβάζει ακόμη πιο ψηλά τον πήχη με την τοποθέτηση στη γκάμα των εκδόσεων  της  νέας γενιάς  τετρακύλινδρων κινητήρων diesel με τεχνολογία BMW TwinPower Turbo.  Πρόκειται για την έκτης γενιά  BMW Σειρά 5 από την οποία ξεκινά το λανσάρισμα της νέας γενιάς τετρακύλινδρων diesel που βελτιώνει την ήδη εξαιρετική ισορροπία επιδόσεων/ οικονομίας. Οι νέες δίλιτρες μονάδες με τεχνολογία BMW TwinPower Turbo αυξάνουν την ισχύ των νέων BMW 518d και BMW 520d κατά 5 kW (7 ίππους) στην κάθε μία. Ταυτόχρονα, η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 στον Ευρωπαϊκό μικτό κύκλο έχουν μειωθεί κατά 0,4 lit / 100 km / 10 gr /km. Για παράδειγμα, η νέα BMW 520d Sedan – που τώρα αποδίδει 140 kW/190 hp – καίει μόλις 4,7–4,3 lit / 100 km (με εκπομπές CO2 114–124 g/km). Με το προαιρετικό οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic, οι τιμές αυτές βελτιώνονται επιπλέον στα 4,5 –4,1 l/100 km με εκπομπές CO2 109–119 g/km, ανάλογα με τον τύπο του ελαστικού.
Τα νέα βασικά μοντέλα diesel – BMW 518d Sedan και BMW 518d Touring – αποδίδουν τώρα ισχύ 110 kW/150 hp και μέγιστη ροπή 360 Nm. Η έκδοση 140 kW/190 hp του νέου τετρακύλινδρου συνόλου προσφέρει ροπή αυξημένη κατά 20 Nm, συνολικά 400 Nm. Αυτή η έκδοση κινητήρα τοποθετείται στις BMW 520d Sedan και BMW 520d Touring καθώς και στα μοντέλα BMW 520d xDrive Sedan και BMW 520d xDrive Touring με ευφυή τετρακίνηση. Το επίσης ανανεωμένο οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic διατίθεται για τα πισωκίνητα μοντέλα (RWD) προαιρετικά, αντί του στάνταρ εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου, ενώ περιλαμβάνεται στάνταρ στα AWD μοντέλα.
Τα πρότυπα επίπεδα απόδοσης υπογραμμίζουν τον πρωτοποριακό χαρακτήρα της BMW Σειράς 5, όπως άλλωστε και η κομψή σπορ σχεδίαση με τις αρμονικά ρέουσες γραμμές, η σύγχρονη λειτουργικότητα εσωτερικού – με καινοτόμα στοιχεία απεικόνισης και ελέγχου – συν τα συστήματα υποστήριξης οδηγού του BMW ConnectedDrive και η προηγμένη τεχνολογία πλαισίου. Πρόσθετες καινοτομίες όπως τα ECO PRO mode και Auto Start Stop (που επίσης διατίθενται με το αυτόματο κιβώτιο) συμβάλλουν στη βελτίωση της απόδοσης.
Η νέα γενιά κινητήρων διαθέτει αλουμινένιο στροφαλοθάλαμο με θερμικά συγκολλημένα χιτώνια κυλίνδρων (για μείωση εσωτερικών τριβών) και ενσωματωμένους αντικραδασμικούς άξονες, υπερσυμπιεστές με μεταβλητή γεωμετρία εισαγωγής για βελτιστοποιημένη απόδοση και περαιτέρω εξελιγμένα συστήματα άμεσου ψεκασμού common rail. Η πρόσθετη ισχύς, η ταχύτερη απόκριση και ο υψηλόστροφος χαρακτήρας συνδυάζονται με τη βελτιωμένη οικονομία και μία μείωση βάρους περίπου δύο κιλών συγκριτικά με τους απερχόμενους κινητήρες. Πρόοδος έχει σημειωθεί και στον τομέα της ακουστικής άνεσης.
Η αποτελεσματικότητα των υπερσυμπιεστών έχει αυξηθεί με ένα νέο κυλινδρικό ρουλεμάν και την ανακύκλωση καυσαερίων με βάση τις ανάγκες. Οι εξελιγμένοι εναλλάκτες θερμότητας καυσαερίων έχουν συμπαγή δομή και βελτιστοποιημένη απόδοση ψύξης, που μεταφράζεται σε αποτελεσματική μείωση των μέγιστων θερμοκρασιών καύσης. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό είναι η βαλβίδα παράκαμψης που λειτουργεί με υποπίεση και μεταξύ άλλων, επιτρέπει την παροχή υψηλότερης αναλογίας καυσαερίων που δεν έχουν ψυχθεί στο κινητήρα στη φάση της προθέρμανσης.
Τα νέα ηλεκτρομαγνητικά μπεκ του συστήματος άμεσου ψεκασμού common rail διασφαλίζουν ότι ο κινητήρας χρησιμοποιεί ακόμα πιο ακριβείς ποσότητες καυσίμου, ενώ με πίεση ψεκασμού μέχρι 2.000 bar δημιουργούν τις προϋποθέσεις για εξαιρετικά οικονομική και ταυτόχρονα καθαρή καύση.
Επιπλέον, η θερμοδυναμική απόδοση του κινητήρα έχει βελτιστοποιηθεί όπως και τα χαρακτηριστικά εκκίνησης diesel με λειτουργία Auto Start Stop. Οι νέοι τετρακύλινδροι diesel εφοδιάζονται επίσης με ελεγχόμενες αντλίες λαδιού μέσω χαρτογράφησης. Οι νέες πλήρως μεταβλητές αντλίες τύπου πτερυγίων επιτρέπουν συνεχώς προσαρμοζόμενο έλεγχο της ροής και – κατ’ επέκταση - της πίεσης λαδιού ανάλογα με την κατάσταση λειτουργίας του κινητήρα οποιαδήποτε δεδομένη στιγμή. Σαν αποτέλεσμα, μειώνεται σημαντικά η κατανάλωση ενέργειας από τις αντλίες λαδιού, ώστε – όπως συμβαίνει με όλα τα περιφερειακά εξαρτήματα που λειτουργούν με βάση τις ανάγκες – μεγαλύτερο ποσοστό της ισχύος του κινητήρα να διατίθεται για την κίνηση του οχήματος.
Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης