Peugeot 308 1.6 e-HDI 115 STT: Μοναδικό στυλ

Αναμφισβήτητα έχει στιλ.  Ποιοτικά έχει ξεπεράσει κάθε μοντέλο της μάρκας. Οδηγικά έχει βελτιστοποιήσει το επίπεδο άνεσης και οδικής συμπεριφοράς. Οι κομπακτ διαστάσεις και το μειωμένο βάρος του έχουν προσδώσει δυναμισμό και υψηλό αίσθημα ασφάλειας.  Με όλα αυτά τα χαρακτηριστικά δικαίως του έχει δοθεί ο τίτλος «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2014». Ο λόγος για το νέο Peugeot 308 το οποίο διεκδικεί υψηλό μερίδιο στην ελληνική αγορά στην κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων.
Σχεδιαστικά το νέο Peugeot 308 αποτελεί τη βάση της νέας  ταυτότητας της γαλλικής μάρκας για τα επερχόμενα μοντέλα της.  Όλες οι σχεδιαστικές γραμμές του δεύτερης γενιάς Peugeot 308 είναι καινούργιες. Οι χυτές  «καθαρές» γραμμές δίνουν μια εξεζητημένη σπορ φυσιογνωμία που δεν οδηγεί όμως σε αισθητικές ακρότητες. Απλά πιστοποιούν το σπορτιβ χαρακτήρα του μοντέλου αναβιώνοντας το στιλ GTI της Peugeot. Τόσο η εμπρός όσο και η πίσω ταυτότητα των φωτιστικών σωμάτων ταιριάζει με τα LED που βρίσκονται στους πλευρικούς καθρέφτες, αντανακλώντας την απόλυτη σχεδιαστική ισορροπία μεταξύ των διαφόρων τμημάτων του αμαξώματος. Το νέο Peugeot 308 εισάγει μία ιδιαίτερα ‘high-tech’ φωτιστική ταυτότητα. Στο εμπρός μέρος, το σχήμα των φωτιστικών σωμάτων θυμίζει έντονα τα «μάτια της γάτας». Το μοναδικό στυλ των Full LED προβολέων, δίνει ένα ιδιαίτερο χαρακτήρα στον εμπρός προφυλακτήρα. Στο πίσω μέρος, τα φωτιστικά σώματα μοιάζουν με «τεχνολογικά»  κοσμήματα. Οι τρείς περιοχές με τον έντονο LED φωτισμό, θυμίζουν έντονα τα φωτιστικά σώματα των πρώτων εκδόσεων Coupe & Cabriolet του 504. Τέλος, η χρωμιωμένη μάσκα και το σχήμα του καπό είναι δύο ακόμα χαρακτηριστικά που συμβάλλουν στην εικόνα κομψότητας του νέου Peugeot 308. Το νέο στιλ του Peugeot 308 προέκυψε λόγω της ολοκαίνουργιας πλατφόρμας του ομίλου με τον κωδικό EMP2 ((Efficient Modular Platform 2).  Χάρη στις συμπαγείς του διαστάσεις (μήκος 1.553 μέτρα, πλάτος 1,804 μ. ύψος 1,457 μ. και μεταξόνιο 2,620 μ.), το νέο Peugeot 308 είναι ελαφρύτερο κατά 135 κιλά περίπου (χρησιμοποιείται υψηλής και υπερυψηλής αντοχής  χάλυβας σε ποσοστό 76%, αλουμίνιο και συνθετικά υλικά) σε σχέση με τον προκάτοχο του. Παρά το μειωμένο βάρος, το επίπεδο ασφάλειας  είναι σημαντικά υψηλό  αφού η   δομή του αμαξώματος είναι σχεδιασμένη με τέτοιο τρόπο ώστε να απορροφά το μέγιστο ποσοστό ενέργειας που απελευθερώνεται σε διάφορους τύπους σύγκρουσης.
Εσωτερικό
Το εσωτερικό του νέου ακολουθεί τη φιλοσοφία i-Cockpit τα χαρακτηριστικά της οποίας είναι λιτή διάταξη, ευρυχωρία,  περιορισμένος αριθμός διακοπτών και χειριστηρίων, εκλεπτυσμένα και ποιοτικά υλικά. Οι καθαρές και πλήρως λειτουργικές σχεδιαστικές του γραμμές, συμβάλλουν καθοριστικά στην εργονομία, χαρίζοντας καινούργιες οδηγικές εμπειρίες. Η θέση οδήγησης πληροί τις πλέον απαιτητικές προδιαγραφές και διακρίνεται για το μικρής διαμέτρου τιμόνι, την οθόνη αφής 9.7" τύπου tablet , τον υψηλότερα τοποθετημένο πίνακα οργάνων και την κομψή κεντρική κονσόλα. Η συγκεκριμένη διάταξη του cockpit εξασφαλίζει άμεση πρόσβαση σε όλα τα χειριστήρια, εμπνέοντας ταυτόχρονα και την εμπιστοσύνη του οδηγού και χαρίζοντάς του την εμπειρία οδήγησης ενός Peugeot. Το ταμπλό, που καλύπτεται ολόκληρο από μαλακό πλαστικό και τα διακοσμητικά σε μαύρη λάκα και σατινέ χρώμιο, αντανακλούν και αυτά με τη σειρά τους την προσοχή στην λεπτομέρεια. Ενσωματωμένη στην οθόνη αφής του 308, διατίθεται και η εφαρμογή Peugeot Connect Apps, όπου σας δίνεται η δυνατότητα πρόσβασης  σε ιδιαίτερα χρήσιμες λειτουργίες: επιλογή πληροφόρησης κυκλοφοριακών συνθηκών ViaMichelin, κοντινότερες διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης, τιμές φθηνών σταθμών ανεφοδιασμού καιρός, ταξιδιωτικοί οδηγοί της Michelin, λειτουργία roadbook, εξυπηρέτηση πελατών Peugeot, κλπ. Η εφαρμογή Peugeot Connect Apps περιλαμβάνει επίσης και το νέο σύστημα Coyote Community Driving Assistant. Τέλος, η λειτουργία MultiApps το καθιστά ακόμα πιο εύκολο στη χρήση, εμφανίζοντας ταυτόχρονα στη οθόνη 4 διαφορετικές εφαρμογές.   Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, δίνεται η δυνατότητα επιλογής από 7 διαφορετικές εναλλακτικές φινιρίσματος. Βουρτσισμένο αλουμίνιο, γυαλιστερό μαύρο, σατινέ χρώμιο, δερμάτινα καθίσματα και ποικιλία από αξεσουάρ, είναι μερικές από τις μοντέρνες και κομψές επιλογές που είναι διαθέσιμες. Το νέο Peugeot 308 διαθέτει 6 αερόσακους ενώ ως προς το χώρο αποσκευών έχει συνολικό όγκο 470 λίτρα τιμή που είναι από τις μεγαλύτερες στη κατηγορία .
Κινητήρας
 «Συμβιώσαμε» για  περισσότερα από 500 χλμ. με ένα Peugeot 308 που «φορούσε» τον  turbodiesel κινητήρα των 1.6 λίτρων  με τους 115 ίππους ισχύ και τα 270 Nm ροπής . Η οδηγική μας εμπειρία με το συγκεκριμένο σύνολο ήταν άκρως ενδιαφέρουσα.  Πέρα από την περίεργη αίσθηση που είχαμε στα πρώτα χιλιόμετρα από το μικρού διαμετρήματος τιμόνι και η οποία στη συνέχεια μας έδωσε τη δυνατότητα να διαπιστώσουμε το πόσο πρακτική είναι για τον έλεγχο του συστήματος διεύθυνσης, η γραμμική απόδοση του δυναμικού χαρακτήρα του κινητήρα και σε συνεργασία με το σαφέστατο 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων μας  επέτρεψε να «παίξουμε» , εν πολλοίς ανέξοδα, με διαφορετικού στιλ οδήγηση.  Αντικαθιστώντας την ηλεκτρο-υδραυλική υποβοήθηση μεταβλητού βαθμού, με την ηλεκτρική, το νέο Peugeot 308 επιτυγχάνει μεγαλύτερη μείωση των εκπομπών CO2. Ένα ακόμα πλεονέκτημα της ηλεκτρικής υποβοήθησης είναι και το γεγονός ότι επιτρέπει τον καλύτερο χειρισμό στη φάση των ελιγμών μέσα στην πόλη, εξασφαλίζοντας επίσης και πολύ μικρότερη διάμετρο του κύκλου στροφής του νέου 308. Η αθόρυβη λειτουργία του turbodiesel κινητήρα των 1.6 λίτρων  , το άμεσο τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, η γρήγορη απόκριση του στις εντολές του γκαζιού αποτέλεσαν τα βασικά πλεονεκτήματα και ήταν αυτά που μας επέτρεψαν να έχουμε ένα ήσυχο, ευχάριστο, ξεκούραστο  εβδομαδιαίο οδοιπορικό σε μεικτών συνθηκών οδόστρωμα.  Το βασικό συμπέρασμα είναι ότι το Peugeot 308 1,6 e-HDi 115 ίππων αξιοποιεί στο έπακρο τη στιβαρότητα του νέου πλαισίου και προσφέρει στον οδηγό και τους επιβάτες άνετη, ασφαλή, οικονομική και  ευχάριστη μετακίνηση.
Το στυλ, οι διαστάσεις και το χαμηλότερο κέντρο βάρους του νέου Peugeot 308 έχουν θετική επίπτωση στην αεροδυναμική. Το αυτοκίνητο εμφανίζει τιμές αεροδυναμικών συντελεστών Cx & SCx που δύσκολα συναντά κανείς στην κατηγορία (0.28 & 0.63 αντίστοιχα). Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τον ακόμα μεγαλύτερο περιορισμό της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2.
Η τιμή διάθεσης του νέου Peugeot 308 1,6 e-HDi 115 ίππων είναι :  Active  22.250 και Allure   23.700 ευρώ.
Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης