Νέο Honda Civic Type R: Το υπερόπλο της Honda

Για τη Honda αποτελεί τον προπομπό μιας νέας εποχής στα μοντέλα υψηλών επιδόσεων. Έτσι και αλλιώς ήταν το πιο καυτό μοντέλο της μάρκας όσον αφορά τις επιδόσεις αλλά και τη σπορ φυσιογνωμία. Ο λόγος για το μοντέλο Civic Type-R η νέα έκδοση του οποίου αναμένεται να μπει στην αγορά στις αρχές του νέου χρόνου και για το οποίο η Honda υπερηφανεύεται ότι θα είναι το πιο εξτρίμ hatch Type R όλων των εποχών. Αρκετές μηχανολογικές καινοτομίες και βελτιώσεις κάνουν το νέο Civic Type R το απόλυτο αυτοκίνητο για τον οδηγό, που θα φορά επάξια το διάσημο κόκκινο έμβλημα «H».
Τα σημεία που υποστηρίζουν αυτή την άποψη των υπευθύνων της  Honda  είναι:

Κινητήρας: Η κινητήρια μονάδα του Honda Type R θα είναι ένας 2.0 i-VTEC κινητήρας της σειράς Earth Dreams Technology με  ιπποδύναμη πάνω από 280 PS.  Ο συγκεκριμένος κινητήρας πληροί τις αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6 και δεν έχει καμία σχέση με οτιδήποτε κυκλοφορεί. Αν οι προκάτοχοί της ήταν ατμοσφαιρικοί κινητήρες, η νέα μονάδα ωφελείται από έναν υπερσυμπιεστή για αύξηση της ροπής στις χαμηλές στροφές. Σε συνδυασμό με υψηλές επιδόσεις στις υψηλές στροφές  -- συνώνυμο της τεχνολογίας VTEC της Honda και σημείο αναφοράς για τους ιδιοκτήτες του Type R -θα προσφέρει μία συναρπαστική οδηγική εμπειρία.

Νέο μπουτόν «+R»:  Το Civic Type R θα σηματοδοτήσει το ντεμπούτο του νέου μπουτόν «+R» της Honda. Αυτό βρίσκεται δίπλα στο τιμόνι και ενεργοποιεί το «+R»  mode που υπόσχεται την πλέον συναρπαστική οδηγική εμπειρία. Η απόκριση του κινητήρα μεγιστοποιείται  με τη χαρτογράφηση της ροπής να αλλάζει σε πιο σπορ ρύθμιση και με έμφαση στις επιδόσεις. Το σύστημα διεύθυνσης ανταποκρίνεται πιο άμεσα  και μαζί με το νέο σύστημα Adaptive Damper System- Προσαρμοζόμενοι  Αποσβεστήρες  τεσσάρων σημείων -, διασφαλίζει κορυφαία οδική συμπεριφορά. Το τελευταίο προσαρμόζει αυτόματα τη σκληρότητα  των εμπρός και πίσω αποσβεστήρων σε κλάσμα του δευτερολέπτου, σύμφωνα με τις οδηγικές συνθήκες. Στο στάνταρ πρόγραμμα, το Civic Type R είναι εξαιρετικά ευέλικτο, ένα  καθημερινό σπορ αυτοκίνητο με απολαυστική και άνετη επιτάχυνση. Το μπουτόν  ‘+R’ φέρνει στην επιφάνεια ένα πιο δυναμικό και σπορ αυτοκίνητο που ανεβάζει την αδρεναλίνη του οδηγού. Η διαφορά στο χαρακτήρα είναι τεράστια. Το ‘+R’ mode είναι εξτρίμ: το αυτοκίνητο είναι ιδανικό για χρήση στην πίστα και αυτό θα εκτιμηθεί από τους πραγματικούς λάτρεις της σπορ οδήγησης. 

Νέο σύστημα διεύθυνσης: Για να υποστηρίξει την ισχύ του υπερτροφοδοτούμενο δίλιτρου i-VTEC κινητήρα, το εμπρός σύστημα ανάρτησης του νέου Civic Type R περιλαμβάνει ένα πρόσθετο μηχανικό σύστημα διεύθυνσης «steer axis» με δύο βασιλικούς πείρους υποστήριξης. Αυτό ελαχιστοποιεί τις αντιδράσεις στο τιμόνι κατά την επιτάχυνση και επιτρέπει στον οδηγό να εκμεταλλεύεται πλήρως τις οδηγικές ικανότητες του αυτοκινήτου.

Εξατάχυτο  μηχανικό κιβώτιο: Η ομάδα εξέλιξης τάχθηκε υπέρ αυτής της επιλογής για μεγιστοποίηση της οδηγικής απόλαυσης. Με το μηχανικό κιβώτιο οι οδηγοί μπορούν να επιλέγουν την ταχύτητα που επιθυμούν, για παράδειγμα, κατέβασμα από 5η σε 3η σχέση όταν πλησιάζουν σε μία στροφή. Φιλοσοφία του νέου Civic Type R είναι να αποτελεί ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο για τον οδηγό, επομένως αυτή ήταν η καλύτερη επιλογή.

Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης