Κλείσιμο

Στη γραμμή παραγωγής η έκτης γενιάς Ford Mustang

Τη δική της σελίδα, στην πενηντάχρονη ιστορία της μάρκας, ανοίγει η  έκτης γενιάς Ford Mustang , πρώτα στις ΗΠΑ και από τις αρχές του 2015 και στην Ευρώπη.
Μια σελίδα που οι υπεύθυνοι της μάρκας φιλοδοξούν να τη γεμίσουν με επιτυχίες τόσο εμπορικές όσο και τεχνολογικές. Η φιλοδοξία αυτή δεν είναι υπέρμετρη αφού οι σχεδιαστές, μηχανικοί και υπεύθυνοι μάρκετινγκ της Ford επικέντρωσαν την προσοχή τους στη σχεδίαση που θα σηματοδοτούσε πάνω από πέντε δεκαετίες συνεχούς εξέλιξης και παραγωγής Mustang.
Σαν κορυφαίο μοντέλο επιδόσεων της Ford, οι βασικές παράμετροι της Mustang έκτης γενιάς ήταν σαφείς: πίσω κίνηση (RWD) σε συνδυασμό με τον ήχο και τις επιδόσεις ενός V8 για τη δημιουργία της αυθεντικής εμπειρίας που προσδοκούν οι οδηγοί Mustang.

Η μακροχρόνια απήχηση που απολαμβάνει η Mustang οφείλεται εν μέρει στον τρόπο με το οποίο συνδυάζει στυλ, επιδόσεις και καθημερινή χρηστικότητα σε τετραθέσια καμπίνα και μεγάλο χώρο αποσκευών. Οι αρετές αυτές έπρεπε να υπάρχουν και στη νέα σχεδίαση. Επάνω σε αυτές τις βασικές παραμέτρους εργάστηκαν οι σχεδιαστές της Ford.

Από σχεδιαστικής απόψεως, η πρόκληση ήταν η δημιουργία ενός αυτοκινήτου, σύγχρονου μεν αλλά αναγνωρίσιμου ως Mustang δε. Στόχος ήταν η Mustang να ξαναγεννηθεί με τολμηρή, δυναμική φυσιογνωμία, περίτεχνες λεπτομέρειες αμαξώματος και πιο αθλητικό πάτημα πάνω στους τροχούς. 

Αρκετές εκατοντάδες προσχέδια υποβλήθηκαν στις αρχές του 2010 ενσωματώνοντας πολλά από τα στοιχεία του DNA της Mustang σε διάφορα ποσοστά. Το μακρύ καπό/κοντό πίσω τμήμα, η τολμηρή μάσκα, το ρύγχος που θυμίζει καρχαρία, το fastback προφίλ, η πλαϊνή γραμμή που πίσω θυμίζει μπαστούνι του χόκεϊ και τα πίσω φώτα σε τρεις κάθετες ράβδους ερμηνεύτηκαν με ποικίλους τρόπους. Παρομοίως, προσχέδια του εσωτερικού περιείχαν το χαρακτηριστικό, συμμετρικό ταμπλό που θυμίζει φρύδια και μεγάλα αναλογικά όργανα.
Ίσως το πιο σημαντικό από τα στοιχεία που δεν έφταναν στην παραγωγή ήταν η γραμμή προφίλ που θυμίζει μπαστούνι του χόκεϊ. Πολλές από τις πρώτες προτάσεις περιείχαν κάποια μορφή αυτού του οπτικού στοιχείου, αλλά όμως δεν περιλαμβανόταν στο τελικό μοντέλο παραγωγής. Κατά τη διάρκεια του 2011, τα εκατοντάδες προσχέδια περιορίστηκαν σε λίγες προτάσεις που έμελλε να μεταμορφωθούν σε μία σειρά μοντέλων από πηλό για τρισδιάστατη αξιολόγηση. Μετά από περαιτέρω εξέλιξη, τρία θέματα προχώρησαν στην τελική φάση επιλογής στις αρχές του 2012.
Σχεδιαστές, γλύπτες και ψηφιακοί μοντελιστές αφιέρωσαν αμέτρητες ώρες στη βελτίωση των γραμμών και επιφανειών που συνθέτουν το τρισδιάστατο προφίλ του αμαξώματος, τις δυναμικές καμπύλες και το μακρύ ανάγλυφο καπό με ένα ρύγχος ελαφρώς κεκλιμένο προς τα εμπρός – στοιχεία τα οποία χαρίζουν στη 2015 Mustang μοναδική εμφάνιση και προσωπικότητα.

Λεπτομέρειες όπως το σχήμα και η διάσταση της μάσκας και των προβολέων βελτιώθηκαν και το πίσω μετατρόχιο έγινε φαρδύτερο κατά 70 χλστ. , προδίδοντας ακόμα πιο επιθετικό στήσιμο.

Η κατάργηση των εξοχών των εμπρός και πίσω προφυλακτήρων και η χρήση ενιαίων κρυστάλλινων επιφανειών παραθύρων με τις κολόνες Β κρυμμένες πίσω από τα φινιστρίνια συμβάλλουν στο πιο μοντέρνο σχήμα της Mustang.

Στο εσωτερικό, η ομάδα έδωσε ιδιαίτερη προσοχή στις σχέσεις των διαφόρων στοιχείων ώστε να επιτυγχάνεται βέλτιστη εφαρμογή και φινίρισμα. Το τελικό θέμα είναι εμπνευσμένο από φτερό αεροπλάνου από το οποίο αναδεικνύεται ένα διπλό φρύδι. Όλα τα όργανα, ενδείξεις, διακόπτες δύο θέσεων και λοιπά σχεδιαστικά στοιχεία είναι τοποθετημένα στο φτερό. Τα πάντα είναι εργονομικά τοποθετημένα, όπως στο cockpit αεροπλάνου. Οι διακόπτες είναι ένα αξιοσημείωτο στοιχείο στη μοντέρνα κεντρική κονσόλα.

Οι σχεδιαστές εκμεταλλεύτηκαν επίσης τη σύγχρονη τεχνολογία φώτων και στα δύο άκρα του αυτοκινήτου. Πλάγια φώτα LED φωτίζουν ομοιόμορφα τις τρεις πίσω κάθετες μπάρες σε σχήμα λεπίδας. Λυχνίες LED χρησιμοποιούνται στα τρία ‘βράγχια’ στο εσωτερικό των προβολέων xenon, παραπέμποντας στα ‘βράγχια’ προβολέων της πρώτης Mustang του1965.

Η έκδοση cabrio είναι σαφέστατα μέλος της ίδιας προϊοντικής οικογένειας με το fastback, αλλά μεγάλο τμήμα του αμαξώματος είναι αποκλειστικότητα του ανοιχτού μοντέλου. Διακριτικές αλλά σημαντικές διαφορές στο σχήμα του πίσω τμήματος του αμαξώματος χαρίζουν στο cabrio μία δική του αισθητική συνοχή. 

Από την υπερυψωμένη και πιο ευθεία πλευρική μυώδη γραμμή στο πίσω τμήμα, μέχρι το ανασχεδιασμένο πορτμπαγκάζ, η νέα Mustang cabrio αποπνέει μία έντονη αίσθηση γραμμικής ποιότητας με την οροφή ανοιχτή ή κλειστή, χαρίζοντάς της μία δική της χαρακτηριστική παρουσία στο δρόμο.

Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης