Citroen C4 1,6 e-HDi 115 ίπποι: Άνεση και οικονομία

Από καταβολής εταιρίας τα μοντέλα της Citroen είχαν ως συγκριτικό πλεονέκτημα την άνεση και την πρακτικότητα. Επί σειρά δεκαετιών για τη γαλλική φίρμα η άνετη και ξεκούραστη οδηγική εμπειρία ήταν το σημείο αναφοράς ή αν θέλετε το σημείο εκκίνησης για τη δημιουργία οποιουδήποτε νέου μοντέλου. Από αυτή την αρχή δεν έχει ξεφύγει κανένα της αυτοκίνητο και σήμερα όποιος αξιολογεί ένα μοντέλο της Citroen πρώτα αναζητεί το επίπεδο της άνεσης και στη συνέχεια ασχολείται με τα επιμέρους στοιχεία του αυτοκινήτου.
Η Citroen που θεωρεί δεδομένο ότι τα μοντέλα της είναι τα πιο άνετα και λειτουργικά σε σχέση με τον ανταγωνισμό, την τελευταία διετία έχει προσθέσει ένα ακόμη συγκριτικό πλεονέκτημα σε αυτό της άνεσης. Την μοναδική οικονομία στην κατανάλωση ή αν θέλετε την πιο οικονομική μετακίνηση με τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις των μοντέλων της. Το τελευταίο είχαμε την ευκαιρία να το διαπιστώσουμε έχοντας για μια εβδομάδα στα χέρια μας τον εκπρόσωπο της εταιρίας στη μικρομεσαία κατηγορία των οικογενειακών αυτοκινήτων το  C4 1,6 e-HDi με την ισχύ των 115 ίππων.
Το πεντάθυρο μοντέλο αισθητικά κρίνεται ως συμβατικής σχεδίασης αφού πέρα από τις έντονες καμπύλες  και τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες δεν έχει κάποια διακριτική  σχεδιαστική ιδέα που να το καθιστούν αντικείμενο θαυμασμού. Αυτό όμως που «φωνάζει…» είναι η στιβαρή κατασκευή και το πολύ καλό φινίρισμα στις ενώσεις.
Στο εσωτερικό είναι εμφανής η αναβαθμισμένη ποιότητα των υλικών καθώς και της διάταξης των χειριστηρίων και των οργάνων σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.
Η  καμπίνα των επιβατών είναι ευρύχωρή , έχει πολλές ευκολίες όσον αφορά τους αποθηκευτικούς χώρους με αυτό του πορτμπαγκάζ να προσφέρει 408 λίτρα. Από πλευράς εξοπλισμού, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διέθετε: 6 αερόσακους, σύστημα ESP και traction control, ηλεκτροκίνητα παράθυρα και καθρέπτες, κεντρικό κλείδωμα, cruise control, ηχοσύστημα με MP3 player, διζωνικό κλιματισμό και αισθητήρες βροχής.
Το δεύτερο και εξίσου σημαντικό πλεονέκτημα του C4, μετά την άνεση,  είναι ασφαλώς ο εξελιγμένος πετρελαιοκινητήρας τεχνολογίας e-HDi, των 1,6 λίτρων με τους  115 ίππους ισχύος και τα 270 Nm ροπής. Ο συγκεκριμένος κινητήρας δίνει την εντυπωσιακή τιμής της μέσης κατανάλωσης στα περίπου 4 λτ./100 χλμ. με τις εκπομπές CO2 να είναι στα 95 γρ./χλμ. τιμή που εξασφαλίζει ατέλεια στα τέλη κυκλοφορίας .
Τα χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου κινητήριου συνόλου είναι η γραμμική επιτάχυνση του,  η έλλειψη θορύβων και κραδασμών, η αμελητέα  υστέρηση στις χαμηλές στροφές και η «ροπάτη» λειτουργία του στις μεσαίες .
Το εξατάχυτο κιβώτιο έχει σωστή κλιμάκωση με την έκτη να είναι ιδιαίτερα μακριά, γεγονός που σου επιτρέπει να κινείσαι με υψηλές ταχύτητες σε χαμηλές στροφές καταναλώνοντας το ελάχιστο… Σημαντική η συμβολή του αξιόπιστου συστήματος start/ stop στη μειωμένη τιμή της κατανάλωσης.
Στο δρόμο το C4 1,6 e-HDi  διευκολύνει απόλυτα τον τίτλο ενός από του πιο άνετου αυτοκινήτου στην κατηγορία αφού το σύστημα των αναρτήσεων αν και μαλακό σε  αίσθηση δεν επιτρέπει το αυτοκίνητο να κινηθεί «ανεξέλεγκτα» σε φάση πίεσης ενώ στην ευθεία το κρατά σταθερό. Οδηγός και επιβάτες σπάνια θα αισθανθούν τις  ανωμαλίες του οδοστρώματος ενώ στις εγκάρσιες «ανυψώσεις» το φαινόμενο των αναπηδήσεων είναι ανύπαρκτο.
Συμπερασματικά θα λέγαμε ότι το C4 1,6 e-HDi  ίσως και να αποτελεί το αντιπροσωπευτικό οικογενειακό αυτοκίνητο για τον  Έλληνα οδηγό. Το αξεπέραστο στοιχείο της άνετης μετακίνησης σε συνδυασμό με το εντυπωσιακό επίπεδο χαμηλής κατανάλωσης είναι τα βασικά ατού για να αποτελεί την πρώτη επιλογή. Η τιμή των περίπου  17.400 ευρώ με απόσυρση και bonus είναι εκ των πραγμάτων ανταγωνιστική και έρχεται ως επιπλέον κίνητρο για την θετική αξιολόγηση του.

Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης