High-tech έμβολα χάλυβα για μεγαλύτερη απόδοση στην τεχνολογία ντίζελ επιβατικών αυτοκινήτων της Mercedes-Benz

Ο «πρωτομάστορας» της πετρελαιοκίνησης, η Mercedes-Benz δεν σταματά να εξελίσσει την τεχνολογία  diesel . Τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα παρουσιάσει , σε παγκόσμια πρώτη, τα νέα υψηλής τεχνολογίας έμβολα  χάλυβα τα οποία θα τοποθετήσει σε ένα επιβατικό αυτοκίνητο πρότυπο παραγωγής, με τον πετρελαιοκινητήρα V6 της Mercedes-Benz E 350 BlueTEC.
Είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που αντικαθιστά τα μέχρι τώρα συμβατικά έμβολα αλουμινίου σε πετρελαιοκινητήρες επιβατικών αυτοκινήτων με μια νέας  high-tech γενιάς εμβόλων  κατασκευασμένα από χάλυβα. Έμβολα από  χάλυβα χρησιμοποιούνται συνήθως σε κινητήρες επαγγελματικών οχημάτων, όπου συνδυάζονται με crankcases (βαρύ χυτοσίδηρο), ενώ τα έμβολα αλουμινίου αποτελούν το βασικό υλικό για τους κινητήρες ντίζελ των επιβατικών αυτοκινήτων.
Χάλυβας και αλουμίνιο έχουν πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά: Ο χάλυβας  όταν ζεσταθεί  διαστέλλεται λιγότερο από το αλουμίνιο (υλικό που χρησιμοποιείται για την κατασκευή του κυλίνδρου).  Καθώς η θερμοκρασία ανεβαίνει κατά την διάρκεια της λειτουργίας του κινητήρα, το περίβλημα από αλουμίνιο διαστέλλεται περισσότερο από το ατσάλι του εμβόλου - και το αποτέλεσμα είναι μεγαλύτερη θερμική αντοχή του εμβόλου εντός του κυλίνδρου και επομένως μικρότερη τριβή.
Συγχρόνως η χρήση των εμβόλων χάλυβα επέτρεψε τους μηχανικούς να βελτιώσουν το επίπεδο της αποτελεσματικότητας.  Η ποιότητα ανάφλεξης αυξάνει, ενώ η διάρκεια καύσης μειώνεται. Το αποτέλεσμα είναι χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και  μειωμένες εκπομπές ρύπων.
Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης