«Πράσινο φως» από τη Ford για εφαρμογή της τεχνολογίας αυτόματου φρεναρίσματος

Τη  Γαλλική πρωτεύουσα που είναι μία πόλη με εξαιρετικά στρεσογόνες συνθήκες οδήγησης, πυκνή κυκλοφορία, κρίσιμους οδικούς κόμβους και οδηγούς που αφήνουν ελάχιστες αποστάσεις ασφαλείας  επέλεξε η Ford  προκειμένου να δοκιμάσει τη νέα  τεχνολογία  αυτόματου φρεναρίσματος, Active City Stop. Έχοντας ήδη ολοκληρώσει μία διαδικασία εξέλιξης και δοκιμής σε κλειστή πίστα, οι μηχανικοί αναζητούσαν ένα περιβάλλον υψηλού βαθμού δυσκολίας για τη δοκιμή του συστήματος στο όριο.
Στο πλαίσιο της δοκιμής, επαγγελματίες οδηγοί με γνώση της περιοχής οδήγησαν αυτοκίνητα σε κυκλοφοριακά επιβαρυμένους δρόμους του Παρισιού – που κατατάσσεται ανάμεσα στις 10 πιο πολυσύχναστες Ευρωπαϊκές πόλεις * – και σε διάσημους κόμβους όπως η Place de l’Etoile στην Αψίδα του Θριάμβου, όπου συναντώνται 12 κεντρικές  λεωφόροι.
Για λόγους ασφάλειας, η λειτουργία αυτόματου φρεναρίσματος ήταν απενεργοποιημένη κατά τη διάρκεια των δοκιμών. Αλλά οι μηχανικοί μπορούσαν να παρακολουθούν και να αναλύουν το σύστημα, βλέποντας πότε ενεργοποιείται και επιβεβαιώνοντας ότι η πίεση πέδησης εφαρμόζεται μόνον εάν διαπιστώνεται κίνδυνος σύγκρουσης. Στη συνέχεια, μελέτησαν συγκεκριμένα γεγονότα με περισσότερες λεπτομέρειες χρησιμοποιώντας βίντεο των κυκλοφοριακών συνθηκών σε πραγματικό χρόνο.
Η τελευταία δοκιμή στο Παρίσι, έδωσε την ευκαιρία στους μηχανικούς της Ford να διανύσουν πάνω από 4.000 χλμ. σε πέντε ημέρες με πρωτότυπα Mondeo και Tourneo Connect σε συνθήκες κυκλοφοριακής αιχμής. Μετά τις δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες, η ομάδα έδωσε έγκριση για παραγωγή του συστήματος για το κάθε μοντέλο.
Ήδη μια προηγμένη έκδοση του Active City Stop, που λειτουργεί με ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα  κάνει ντεμπούτο στο νέο Ford Focus που θα αρχίσει να πωλείται σύντομα στην Ευρώπη.
Ο προηγμένος αισθητήρας ανίχνευσης φώτων και απόστασης του Active City Stop σαρώνει το δρόμο 50 φορές το δευτερόλεπτο, επιτρέποντας τη μείωση της σφοδρότητας των συγκρούσεων ενώ, σε κάποιες περιπτώσεις τις αποτρέπει.
Αν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα στην επιβράδυνση ή το φρενάρισμα των προπορευόμενων οχημάτων, τότε το σύστημα φρενάρει, μειώνει τη ροπή του κινητήρα και ταυτόχρονα  ενεργοποιεί τα πίσω φώτα αλάρμ.


Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης