H PIRELLI δοκιμάζει νέα ελαστικά 18 ιντσών στη F1

Οι πρώτες δοκιμές των νέων  ελαστικών σε ζάντες 18 ιντσών που πραγματοποίησε η PIRELLI σε συνεργασία με τη LOTUS F1 στην πίστα του Silverstone στέφθηκαν από επιτυχία αφού  ο δοκιμαστής της Lotus F1 E22, Charles Pic συμπλήρωσε 14 γύρους χωρίς να παρουσιαστεί κανένα πρόβλημα.
Στο νέο ελαστικό που σχεδιάστηκε κυρίως για να βελτιωθεί η αισθητική και όχι η απόδοση, χρησιμοποιήθηκε μια βασική γόμα οπότε οι χρόνοι δεν είχαν ιδιαίτερη αξία. Σκοπός της δοκιμής ήταν η συγκομιδή αντιδράσεων απ’ αυτό το νέο τελείως διαφορετικό σχέδιο που έτυχε θετικής ανταπόκρισης από την πλειονότητα των παρευρισκομένων.

Κάνοντας μια πρώτη αξιολόγηση ο  αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery επισήμανε: «Η δική μας γνώμη είναι πως τα νέα ελαστικά δείχνουν εκπληκτικά στη Lotus και η αντίδραση σε όλο τον πλανήτη είναι ήδη πολύ θετική. Πρόκειται για πρωτότυπο σχέδιο αν όμως οι ομάδες αποφασίσουν πως θέλουν να κινηθούν προς αυτή την κατεύθυνση τότε μπορούμε να παράγουμε κανονικά ελαστικά τέτοιων διαστάσεων, σε σύντομο χρονικό διάστημα. Ακούσαμε ήδη πολλές απόψεις και ανυπομονούμε να συλλέξουμε και άλλες στις ερχόμενες βδομάδες – μήνες. Παρότι η απόδοση στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν ήταν προτεραιότητα τα νέα ελαστικά συμπεριφέρθηκαν σύμφωνα με τις προσδοκίες μας. Είμαστε σίγουρα στην αρχή μιας καμπύλης εξέλιξης, καταγράφεται μια δυναμική καθώς οι διαστάσεις ελαστικών και τροχών έχουν παραμείνει ίδιες για πολλά χρόνια. Τα νέα ελαστικά ήταν σίγουρα το θέμα αυτού του τεστ, όμως παράλληλα κάναμε σημαντική δουλειά πάνω στα ελαστικά της νέας χρονιάς αλλά και βραχυπρόθεσμα. Συνεργαστήκαμε με τις Ferrari, Marussia, Lotus και Red Bull και έχοντας μάθει πολλά από τα προηγούμενα τεστ σε Μπαχρέιν και Βαρκελώνη ήμασταν έτοιμοι να κάνουμε πιο ειδική δουλειά για το 2015 σε μια γρήγορη και απαιτητική πίστα».

Τα νέα ελαστικά 18 ιντσών σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν σύμφωνα με την κεντρική στρατηγική της Pirelli στο Μιλάνο. Το κλειδί από τεχνικής άποψης των ελαστικών 18 ιντσών είναι τα πιο σκληρά πλαϊνά τα οποία επιτρέπουν να διατηρηθεί η δομική ακαμψία του ελαστικού. Επίσης είναι πιο εύκολο το ελαστικό να διατηρεί μια σταθερή πίεση, καθώς υπάρχει λιγότερος αέρας στο εσωτερικό του. Το νέο ελαστικό είναι μεγαλύτερο και αυτό παραπέμπει άμεσα στα ελαστικά υψηλής απόδοσης (Ultra High Performance Tyres) που βλέπουμε στο δρόμο. Κατά συνέπεια είναι πιο εύκολη η μεταφορά τεχνολογίας.

Τα νέα ελαστικά που δοκιμάστηκαν έχουν το ίδιο πλάτος με τα ελαστικά 13 ιντσών που χρησιμοποιούνται σήμερα (245mm εμπρός, 325mm πίσω). Η διάμετρός τους όμως είναι μεγαλύτερη κατά 30mm.  Το βάρος είναι περίπου το ίδιο με τα ελαστικά 13 ιντσών μολονότι η διάμετρος είναι μεγαλύτερη, γιατί τα πλαϊνά είναι μικρότερα. Το συνολικό βάρος συμπεριλαμβανομένης της ζάντας είναι αυξημένο κατά 4kg.

 

Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης