Νέο Volkswagen Polo: Αλλάζει τα δεδομένα

Μία εντυπωσιακή γκάμα νέων λειτουργιών άνεσης και ασφάλειας που είναι μοναδικές στην κατηγορία, διαθέτει το ανανεωμένο Polo. Το αυτοκίνητο της Volkswagen που από ένα entry-level μοντέλο -πρωτολανσαρίστηκε πριν περίπου από 40 χρόνια (1975) - εξελίχθηκε σε ένα από τα δημοφιλέστερα αυτοκίνητα σε παγκόσμιο επίπεδο, με παραγωγή που υπερβαίνει τα 14 εκατομμύρια οχήματα χαρακτηριζόμενο ως ένα υψηλής ποιότητας, καινοτόμο, αλλά προσιτό compact αυτοκίνητο. Το νέο Polo έχει μήκος 3.972 χλστ. (+ 2 χλστ. μεγαλύτερο από το προηγούμενο μοντέλο), πλάτος 1.682 χλστ. (χωρίς τους εξωτερικούς καθρέπτες) και ύψος 1.453 χλστ.
Φυσιογνωμικά οι «αισθητικές» επεμβάσεις που έγιναν στο νέο Polo αφορούν:
Εμπρός τμήμα. Η σχεδίαση του εμπρός τμήματος έχει πιο σπορτίφ εμφάνιση λόγω του ανασχεδιασμένου προφυλακτήρα και της μεγαλύτερης εισαγωγής του αέρα. Η προσθήκη μιας νέας διακοσμητικής λωρίδας χρωμίου χαμηλά στην εισαγωγή του αέρα ενώνει οπτικά τους δύο προβολείς ομίχλης και προσδίδει στο Polo μεγαλύτερο πλάτος. Πίσω τμήμα. Τα φωτιστικά σώματα έχουν ανασχεδιαστεί ενώ η νέα σχεδίαση των ανακλαστήρων και η τοποθέτηση τους μέσα στον προφυλακτήρα προσφέρουν αίσθηση αυξημένου πλάτους.
Προβολείς LED. Η Volkswagen εξέλιξε αποκλειστικά νέους προβολείς τεχνολογίας LED για το νέο Polo – μια πρωτιά στην κατηγορία. Οι διπλοί προβολείς LED σε σύγκριση με τους προβολείς Xenon, προσφέρουν ακόμα πιο λευκό φως, κουράζουν λιγότερο τα μάτια των οδηγών τις βραδινές ώρες, έχουν μεγαλύτερη μακροζωία, ενώ καταναλώνουν λιγότερη ενέργεια.
Νέα κεντρική κονσόλα και διάταξη οργάνων. Μαζί με τα νέα τριάκτινα τιμόνια, ο νέος πίνακας οργάνων με τρισδιάστατη εμφάνιση πιστοποιούν την εργονομική και αισθητική αναβάθμιση του εσωτερικού. Τα όργανα βασίζονται στην σχεδιαστική φιλοσοφία της Volkswagen και εντυπωσιάζουν με τη λεπτομέρεια και την ακρίβεια στην ποιότητα κατασκευής.
Νέα συστήματα ήχου και ραδιοπλοήγησης. Το νέο Polo είναι το πρώτο Volkswagen που διαθέτει τη δεύτερη γενιά συστημάτων ενημέρωσης & ψυχαγωγίας - Modular Infotainment System (MIB). Διατίθενται τέσσερις μονάδες με οθόνες αφής: Οι 2 εκδόσεις με 75PS διαθέτουν το "Composition Touch" που αντιπροσωπεύει το βασικό σύστημα: έχει μονόχρωμη οθόνη αφής 5 ιντσών, θύρες SD-card και AUX-IN, mp3 player, car menu και 4 ηχεία. Όλες οι υπόλοιπες εκδόσεις διαθέτουν το "Composition Colour" με έγχρωμη οθόνη 5 ιντσών, 6 ηχεία, Bluetooth, θύρα USB, CD-drive (με λειτουργία MP3/WMA), και σύστημα διπλού δέκτη. Στον προαιρετικό εξοπλισμό βρίσκεται το "Composition Media". Με έξτρα χρέωση μόλις 285€, περιλαμβάνει έγχρωμη οθόνη αφής 6,5-ιντσών ανάλυσης WVGA, αισθητήρα εγγύτητας, δυνατότητα απεικόνισης αρχείων JPEG καθώς και φωτογραφιών των άλμπουμ των μουσικών κομματιών που αναπαράγει. Κορυφαία μονάδα της νέας γενιάς συστημάτων ενημέρωσης & ψυχαγωγίας είναι το "Discover Media". Διαφέρει από το "Composition Media" στο ότι διαθέτει  σύστημα ραδιοπλοήγησης, 2 θύρες USB και SD-card, και απεικόνιση λογοτύπων ραδιαφωνικών σταθμών.
Mobile Polo: το MirrorLink™ φέρνει τις εφαρμογές του κινητού στο αυτοκίνητο. Η πρωτοποριακή πλατφόρμα επικοινωνίας, διατίθεται πρώτη στο νέο Polo.  Έτσι η απεικόνιση και ο έλεγχος των εφαρμογών και λειτουργιών ενός smartphone γίνεται τώρα μέσω της οθόνης αφής του συστήματος ενημέρωσης & ψυχαγωγίας του Polo. Για βελτίωση της ποιότητας λήψης και μείωση της ακτινοβολίας από το κινητό τηλέφωνο, το smartphone μπορεί να συνδέεται ασύρματα στην εξωτερική κεραία του Polo – μέσω της υποδοχής κινητού τηλεφώνου  "Comfort". Το νέο Polo διατίθεται σε τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού "Conceptline", "Trendline", "Comfortline" και "Highline", oι οποίες προσφέρουν ακόμα περισσότερη προστιθέμενη αξία, ιδιαίτερα στη βασική έκδοση ενώ υπάρχουν από τις 12 διαθέσιμες αποχρώσεις εκ των οποίων οι πέντε είναι νέες: "Λευκό Pure", "Γκρι Urano", "Μεταλλικό Μπλε Silk", "Μεταλλικό Κόκκινο Sunset", "Μπλε Corn Flower".
Αλλαγές στο νέο Polo έχουν γίνει όμως και στα μηχανικά μέρη ,τέτοιες που έχουν ανεβάσει αρκετά ψηλά τον πήχη στον τομέα της ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Ειδικότερα το ανανεωμένο  Polo έχει:
Ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης. Το νέο, ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο Polo. Το συμπαγές σύστημα - που ενσωματώθηκε στην κολόνα του τιμονιού-  περιλαμβάνει κρεμαγιέρα με ηλεκτρικό μοτέρ και ξεχωρίζει για την ακριβή και άμεση απόκριση, απομονώνοντας άριστα τις ανωμαλίες του δρόμου.
Ανάρτηση "Sport Select". Η Volkswagen προσφέρει ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση στο Polo για πρώτη φορά. Η ανάρτηση "Sport Select" διαθέτει δύο ρυθμίσεις -normal και sport- ενώ το αμάξωμα είναι κατά 15χλστ.  πιο χαμηλό. Στην επιλογή normal, η ρύθμιση είναι μεν σφιχτή, αλλά πιο άνετη από μια συμβατική σπορ ανάρτηση. Πατώντας τον διακόπτη "Sport" (στο πάνω τμήμα της κεντρικής κονσόλας) ενεργοποιείται μία ηλεκτρομηχανική βαλβίδα στα αμορτισέρ που μεταβάλλει υδραυλικά τη ρύθμιση σε μία ακόμα σκληρότερη σπορ ανάρτηση.
Adaptive Cruise Control (ACC). Το ACC διατηρεί την προεπιλεγμένη ταχύτητα μαζί με την προκαθορισμένη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και φρενάρει ή επιταχύνει αυτόματα σε κανονικές συνθήκες κυκλοφορίας, χρησιμοποιώντας έναν αισθητήρα ραντάρ ενσωματωμένο στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου. Ο οδηγός μπορεί να ορίσει την επιθυμητή ταχύτητα σε ένα εύρος από 30 - 160 χλμ/ώρα. Το ACC λειτουργεί είτε με μηχανικό κιβώτιο είτε με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG.
Σύστημα Επιτήρησης Εμπρός Χώρου Front Assist. Το Front Assist χρησιμοποιεί τον αισθητήρα ραντάρ (ενσωματωμένο στο εμπρός τμήμα του οχήματος) και παρακολουθεί συνεχώς την απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα. Το Front Assist βοηθά τον οδηγό σε κρίσιμες καταστάσεις προετοιμάζοντας το σύστημα πέδησης και προειδοποιώντας τον μέσω οπτικών και ηχητικών σημάτων. Σε δεύτερο στάδιο, με σύντομο, προειδοποιητικό φρενάρισμα παροτρύνει τον οδηγό να αντιδράσει. Αν το φρενάρισμα είναι ανεπαρκές, τότε το σύστημα παράγει αυτόματα την απαραίτητη πίεση πέδησης ώστε να αποφευχθεί η σύγκρουση. Αν δεν υπάρξει καμία αντίδραση από τον οδηγό, το Front Assist επιβραδύνει αυτόματα το αυτοκίνητο – εάν χρειαστεί, ακόμα και μέχρι να το ακινητοποιήσει. Το σύστημα προειδοποιεί επίσης τον οδηγό  εάν πλησιάσει υπερβολικά το προπορευόμενο όχημα.            
City Emergency Braking. Το City Emergency Braking περιλαμβάνεται στο σύστημα Front Assist. Λειτουργεί με ταχύτητες κάτω από 30 χλμ/ώρα και παρακολουθεί την περιοχή μπροστά από το αυτοκίνητο (10μ) μέσω του αισθητήρα ραντάρ. Εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα που κινείται ή είναι σταματημένο, το City Emergency Braking φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο για να αποφύγει ή να μειώσει τη σφοδρότητα της σύγκρουσης.
Multi-collision Brake System (Αυτόματο Σύστημα Αποφυγής Πολλαπλών Συγκρούσεων). Μία τεχνολογική καινοτομία του νέου Polo αποτελεί το σύστημα Multi-collision Brake που περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων. Σε έρευνες ατυχημάτων διαπιστώθηκε ότι περίπου το ένα τέταρτο όλων των τροχαίων ατυχημάτων με τραυματισμούς αφορά ατυχήματα πολλαπλών συγκρούσεων – αυτό σημαίνει ότι υπάρχει και δεύτερη πρόσκρουση μετά την αρχική σύγκρουση. Έτσι λοιπόν, μετά από μία σύγκρουση το σύστημα φρενάρει αυτόματα το όχημα για να αποφευχθούν δευτερογενείς συγκρούσεις ή για να μειωθεί η σφοδρότητά τους. Το Multi-collision Brake System διασφαλίζει την ελεγχόμενη συμπεριφορά του αυτοκινήτου μετά την σύγκρουση.
Fatigue Detection (Σύστημα Ανίχνευσης Κόπωσης Οδηγού). Το Polo είναι το πρώτο μοντέλο που διαθέτει σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού (fatique detection) σαν βασικό εξοπλισμό. Το Fatigue Detection ανιχνεύει την αδυναμία συγκέντρωσης, λόγω κόπωσης, του οδηγού και προειδοποιεί με μία ακουστική ένδειξη διάρκειας πέντε δευτερολέπτων, ενώ ένα μήνυμα εμφανίζεται στον πίνακα οργάνων που προτείνει διάλειμμα. Εάν ο οδηγός δεν κάνει διάλειμμα τα επόμενα 15 λεπτά, η προειδοποίηση επαναλαμβάνεται και πάλι.
Νέοι βενζινοκινητήρες. Ο βασικός κινητήρας του Polo είναι μια ατμοσφαιρική μονάδα 1,0L με απόδοση 75 PS. Διαθέτει έμμεσο ψεκασμό (MPI) ενώ το μπλοκ είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο. Προσφέρει τις καλύτερες επιδόσεις στην κατηγορία σε σύγκριση με κινητήρια σύνολα αντίστοιχης ιπποδύναμης, ενώ η κατανάλωση καυσίμου είναι κατά 7,5% χαμηλότερη σε σχέση με τον κινητήρα που αντικαθιστά (1,2L 70 PS). Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται ο νέος κινητήρας TSI (άμεσος ψεκασμός & Turbo) 1,2L με απόδοση 90 PS. Ανήκει στην νέα γενιά κινητήρων TSI (EA211) που σημαίνει ότι είναι δεκαεξαβάλβιδος με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, διαθέτει αλουμινένιο μπλοκ με αισθητά μικρότερο βάρος (μόλις 97 κιλά), μειωμένες εσωτερικές τριβές και βελτιστοποιημένη θερμική διαχείριση. 
Νέοι κινητήρες diesel. Το νέο Polo λανσάρει τον νέο κινητήρα πετρελαίου της Volkswagen,  τον 1.4 TDI. Όλες οι εκδόσεις διατίθενται με κυβισμό 1,4 L (προηγουμένως 1,2L και 1,6L). Το φάσμα ισχύος είναι από 75 PS έως και 90 PS. Ο κινητήρας ανήκει στην νέα οικογένεια Diesel κινητήρων (ΕΑ288), διαθέτει 3 κυλίνδρους με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, και άμεσο ψεκασμό με Turbo και παρέχει την υψηλότερη ροπή στην κατηγορία του (230Nm στις 1.500rpm).
Είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον να συγκρίνουμε τα χαρακτηριστικά του νέου 1.4 TDI με αυτά του απερχόμενου 1.2 TDI. Η αύξηση του κυβισμού στα 1.4 L οδηγεί σε σημαντικά βελτιωμένη ροπή καθώς και πολύ πιο ομαλές καμπύλες ροπής και ισχύος. Ακόμα και στην έκδοση 75 PS, η μέγιστη ροπή 210 Nm επιτυγχάνεται ήδη από τις 1.500 σ.α.λ., ενώ ο νέος κινητήρας προσφέρει παράλληλα πολύ καλά χαρακτηριστικά άνεσης. Η νέα γενιά κινητήρων TDI προσφέρει σημαντικά βελτιωμένη οικονομία καυσίμου. Αξίζει να σημειωθεί η πρόοδος που έχει επιτευχθεί στο Polo TDI 90 PS με DSG, καθώς το νέο μοντέλο έχει κατανάλωση καυσίμου 3,4 l/100 km  και εκπομπές ρύπων CO2 88 g/km. Οι αντίστοιχες τιμές στο προηγούμενο μοντέλο ήταν 4,3 l/100 km και 112 g/km CO2 – μια βελτίωση κατά 21% στην οικονομία καυσίμου.
Οι τιμές του νέου Polo διαμορφώνονται ως εξής:

Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης