Κλείσιμο

Opel Astra GTC 1.6 Turbo: Ξεχωριστή προσωπικότητα σε πανέμορφο σχήμα!

To Opel Astra GTC 1.6 Turbo, δεν αποτελεί απλώς την 3θυρη εκδοχή του 5θυρου Astra, αλλά ένα μοντέλο με ξεχωριστό χαρακτήρα, αμιγώς σπορ διάθεση και καταφέρνει να δείχνει μοντέρνο και εντυπωσιακό, δημιουργώντας θετικές εντυπώσεις ακόμη και πέρα από τα μέτρα της κατηγορίας του, ακροβατώντας σχεδόν ιδανικά ανάμεσα στην κομψότητα και την εκκεντρική εμφάνιση.


Εξωτερικά τα πολλά λόγια είναι φτώχεια.Γεμάτο απο σπόρ στοιχεία, με πληθωρικές καμπύλες και πλούσιες διαστάσεις δύσκολα το αφήνουν στο παρασκήνιο, από οποιαδήποτε γωνία και αν το αντικρύσει κανείς. Το βλέμμα του GTC είναι ξεκάθαρο, με τους σχεδιαστές να έχουν παλέψει να δώσουν στη σημερινή εταιρική ταυτότητα της Opel, τον καλύτερο της εαυτό.

Στο εσωτερικό, μαλακά και σκληρά πλαστικά συνδυάζονται μεταξύ τους για να δημιουργήσουν ένα ποιοτικό και πολυτελές αποτέλεσμα. Από το Insignia προέρχεται και το τελευταίο σήμα κατατεθέν της Opel, το ταμπλό που «συνεχίζει» μέχρι τις θύρες, δίνοντας την αίσθηση ότι «περικλείει» τους εμπρός επιβάτες. Πλέον το Astra είναι γεμάτο θήκες για κάθε είδους και μεγέθους αντικείμενα, διορθώνοντας ένα πρόβλημα για το οποίο το προηγούμενο μοντέλο είχε δεχτεί δικαίως έντονη κριτική.




Η αθλητική φιλοδοξία του GTC συνεχίζεται και στο εσωτερικό, το οποίο ακουμπά πλήρως στη λογική του 5θυρου μοντέλου. Με πολλές καμπύλες και διαστημική σχεδίαση, δείχνει «πολύπλοκα» σύγχρονο και αυτό μπορεί να φρενάρει τους λιγότερο ενθουσιώδης στο επιθετικό design. Η ποιότητα κατασκευής και η συναρμογή παίρνουν θετικό πρόσημο, ενώ η εργονομία απαιτεί μια μικρή περίοδο εξοικείωσης. Τα σύγχρονα στοιχεία εξοπλισμού προσπαθούν να σβήσουν όποιες εργονομικές αμφιβολίες. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι πλούσιοι, ακόμα και αν χρειαστεί να μεταφερθούν τέσσερις ενήλικες. Ο μόνος μικρός συμβιβασμός είναι η φωτεινότητα των πίσω θέσεων, λόγω των μικρότερων γυάλινων επιφανειών. Ο χώρος αποσκευών των 380 λίτρων, είναι αρκετός για το ύφος του GTC.



Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1.6 με τους 180 (εξημερωμένους) ίππους έδειξε να ταιριάζει γάντι στο χαρακτήρα του Astra. Παρά το μακρύ σε κλιμάκωση εξάρι κιβώτιο, το μοτέρ έχει δύναμη παντού, αν και ακούγεται αισθητά μετά τις 4.000 στροφές. Από τις 2.500 σ.α.λ., η επιτάχυνση είναι διαρκής και τα χιλιόμετρα στο ταχύμετρο πολλαπλασιάζονται αστραπιαία. Δεν πιστεύεις πως κάτω από το μακρύ καπό κρύβονται μόλις 1.600 κ.εκ. Εκεί φτάσαμε. Η ελαστικότητα και η γραμμική λειτουργία είναι υποδειγματικές, με οποιαδήποτε σχέση στο κιβώτιο. Οι πολύ καλές επιδόσεις βέβαια εξαργυρώνονται στο βενζινάδικο. Τα 12+ λίτρα/100 χλμ. αποτελούν μέση τιμή κατανάλωσης και δεν τα ...αποχωρίζεσαι παρά τις όποιες φιλότιμες προσπάθειες.


Τα τρία προγράμματα λειτουργίας, βάζουν τον οδηγό στο παιχνίδι της διαμόρφωσης της συμπεριφοράς του χαρακτήρα του GTC στο δρόμο. Στις επιλογές Normal και Tour ψάχνεις να κερδίσεις λίγη περισσότερη άνεση (παίζουν το ρόλο τους οι 20 ιντσών ζάντες) και απολαμβάνεις μια ποιότητα κύλισης αντάξια του κορυφαίου ανταγωνισμού. Η επιλογή Sport τονίζει την πεποίθηση του οδηγού, κυρίως με τη διαφορετική χαρτογράφηση του συστήματος διεύθυνσης και την απόκριση στο γκάζι. Προσπαθείς να εκμεταλλευτείς το λαμπρό κρεσέντο του κινητήρα στις μεσαίες rpm και απολαμβάνεις ένα μασίφ πλαίσιο που δύσκολα θα σε προδώσει, προσφέροντας δυναμική ισορροπία και αποτελεσματικότητα.




Στην πίσω ανάρτηση η Opel χρησιμοποιεί έναν ημιάκαμπτο άξονα με σύνδεσμο Watt. Το πλεονέκτημα αυτής της διάταξης είναι ότι ελέγχονται πολύ καλά οι πλευρικές δυνάμεις που αναπτύσσονται στις στροφές, χωρίς την απαίτηση να σκληρύνει υπερβολικά η ρύθμιση της ανάρτησης. Το αποτέλεσμα είναι άξιο λόγου, καθώς το Astra παραμένει ακλόνητο στην πορεία του ό,τι και να πράξεις, διατηρώντας παράλληλα ένα υψηλό επίπεδο άνεσης (πολύ καλή η κύλιση όπως και η μόνωση της καμπίνας) ακόμη και με 18άρες ζάντες. Η αίσθηση «στιβαρότητας» στο δρόμο επιτείνεται και από το γεγονός ότι το αμάξωμα του Astra είναι 43% πιο άκαμπτο στρεπτικά από το προηγούμενο. Με λίγα λόγια, έχουμε, αν όχι το πιο αποτελεσματικό, σίγουρα ένα από τα αποτελεσματικότερα (σωστά σεταρισμένο το ESP) αυτοκίνητα της κατηγορίας σε ότι αφορά τα οδικά χαρακτηριστικά. Πιέζοντας στο ταμπλό τον διακόπτη Sport αντί της επιλογής Tour, βλέπεις τον πίνακα οργάνων να αλλάζει χρώμα (από λευκός κοκκινίζει). Ταυτόχρονα, η απόκριση στο γκάζι γίνεται πιο άμεση και τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ αποκτούν σφιχτότερη ρύθμιση.Οι τιμές απο 22.950ευρώ.
Πηγή: skai.gr