Kia Picanto 1.2:Σύγχρονο, λειτουργικό και πλούσια εξοπλισμένο



Tο νέο Picanto της Κia είναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο πόλης, χωρίς «ναι μεν αλλά». Ποιοτικά πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας και με χώρους που καλύπτουν απόλυτα τις ανάγκες της συγκεκριμένης χρήσης, είναι ευχάριστο στην οδήγηση, αρκετά οικονομικό και πλούσια εξοπλισμένο. Σίγουρα ένας από τους πρωταγωνιστές της κατηγορίας.

Σύγχρονο αυτοκίνητο, σχεδιαστικά και λειτουργικά, έχει επιπλέον το πλεονέκτημα ότι προσφέρεται για πρώτη φορά και με 3θυρο και με 5θυρο αμάξωμα, κάτι που δεν ισχύει για όλα τα μίνι. Από πλευράς χώρων δεν βρίσκεται μεν στην κορυφή, είναι όμως ένα κανονικό τετραθέσιο αυτοκίνητο με απολύτως ικανοποιητικούς χώρους για 4 άτομα (με τα μέτρα των αυτοκινήτων πόλης), ενώ το λειτουργικό εσωτερικό προσφέρει επαρκείς χώρους και για μικροπράγματα, κάτι απαραίτητο σ' ένα αυτοκίνητο που προορίζεται για τις καθημερινές μετακινήσεις.

Παραπάνω από ικανοποιητικός είναι και ο χώρος αποσκευών των 200 λίτρων, που μπορεί να μην είναι ο μεγαλύτερος της κατηγορίας, βρίσκεται όμως αρκετά πάνω από το μέσο όρο και χωράει πολύ περισσότερα από τα ψώνια του σούπερ μάρκετ (σε βάρος όμως της ρεζέρβας, που έχει αντικατασταθεί από κιτ επισκευής).


Στην ισχυρότερη έκδoσή του το Picanto κινείται από ένα κινητήρα 1,2 λίτρων με 85 ίππους. Ένα κινητήρα προφανώς αρκετά δυνατό για να κινήσει απολύτως ικανοποιητικά ένα μίνι αυτοκίνητο, αν και η δύναμή του δεν φαίνεται τόσο όσο θα περίμενε κανείς λόγω των πολύ μακριών σχέσεων του κιβωτίου. Ευτυχώς ο κινητήρας έχει αρκετά καλή ροπή και επαρκή δύναμη, γιατί αλλιώς θα αναγκαζόσουν να ανεβοκατεβάζεις ταχύτητες συνέχεια! Και γι' αυτό άλλωστε το αυτοκίνητο μπορεί να είναι αρκετά ζωντανό αν το πιέσεις και δεν «ζορίζεται» όταν είναι φορτωμένο.

Εκείνο που είναι μια πολύ ευχάριστη έκπληξη είναι το εξαιρετικά εύχρηστο και θετικό κιβώτιο, που δεν έχει την παραμικρή σχέση με τα ασαφή και μέτρια σε αίσθηση κιβώτια όλων των κορεάτικων μοντέλων του παρελθόντος (αλλά και μερικών του ...παρόντος). Αυτό το κιβώτιο είναι ακριβέστατο, οι ταχύτητες κουμπώνουν χωρίς την παραμικρή προσπάθεια, αλλά και χωρίς ασάφεια, ακόμα και στις γρήγορες αλλαγές και μπορούμε χωρίς αμφιβολία να πούμε ότι είναι ένα από τα καλύτερα κιβώτια στην κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων πόλης.


Όσο για την κατανάλωση, είναι χαμηλή ακόμα και στην πόλη, όπου δεν ξεπερνάει εύκολα τα 8 λίτρα/100 χλμ. (εκτός αν οδηγείς με ...βαρίδι στο δεξί πόδι!), ενώ σε πιο ανοιχτό δρόμο (π.χ. στο «ποτάμι ή την παραλιακή στην Αθήνα, τον περιφερειακό της Θεσσαλονίκης κλπ.) μπορεί να πλησιάζει άνετα στα 7 λίτρα/100 χλμ. Είναι πάντως περίεργο ότι σ' ένα αυτοκίνητο πόλης, που έχει ως βασικό προτέρημα και στόχο την οικονομία, το σύστημα Start-Stop -κατεξοχήν χρήσιμο στην πόλη- προσφέρεται ως έξτρα. Οι (στάνταρ) προβολείς ομίχλης π.χ. είναι σίγουρα πολύ λιγότερο χρήσιμο στοιχείο στην πόλη απ' ότι το Start-Stop!

Σε ό,τι αφορά τη συμπεριφορά του Picanto στο δρόμο, αυτή χαρακτηρίζεται από μία απολύτως ικανοποιητική ποιότητα κύλισης, που ήταν σπάνια μέχρι πρόσφατα στα μίνι αυτοκίνητα και σίγουρα αποτελεί ένα ατού για την κίνηση στην πόλη. Το αυτοκίνητο δεν είναι καθόλου κουραστικό, οι αναπηδήσεις του πίσω άξονα στις έντονες ανωμαλίες περιορίζονται σε λογικά επίπεδα, το τιμόνι προσφέρει ικανοποιητική αίσθηση στις χαμηλές ταχύτητες (και κάπως πιο «τεχνητή» σε πιο γρήγορες περιαστικές διαδρομές, που περιορίζει και την ακρίβειά του), έχει όμως μέτρια επαναφορά.

 Τα φρένα ανταποκρίνονται στην αποστολή τους, αν και με όχι σπουδαία αίσθηση. Στην πόλη είναι, λοιπόν, ένα ιδιαίτερα εύχρηστο και ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο, ενώ σε διαδρομές σε πιο ανοιχτό δρόμο η συμπεριφορά του είναι απολύτως ελεγχόμενη και προβλέψιμη. Είναι σταθερό στην ευθεία ακόμα και σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου, από τις οποίες φρενάρει στην ...ευθεία και δεν αποσταθεροποιείται εύκολα, ενώ στις στροφές έχει ικανοποιητικό κράτημα, εμφανίζει λογική υποστροφή αν μπει πιο γρήγορα απ' όσο πρέπει, δεν γυρίζει αν αφήσεις το γκάζι και παρουσιάζει αυξημένες μεν, αλλά όχι υπερβολικές κλίσεις.

Η θέση οδήγησης είναι πολύ ικανοποιητική, το κάθισμα ρυθμίζεται και καθ' ύψος, ενώ ρυθμιζόμενο είναι και το τιμόνι και η μόνη παρατήρηση που έχουμε είναι ότι η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, οπότε κάποιοι οδηγοί δεν θα βρουν με ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Ποιοτικά το αυτοκίνητο είναι πολύ καλό με τα μέτρα της κατηγορίας, χωρίς ακριβά υλικά και πολυτέλειες φυσικά, αλλά γεροδεμένο σαν κατασκευή, προσεγμένο και καθόλου «φτηνιάρικο».

 Η τιμή του αυτή τη στιγμή ξεκινάει από 10.590 ευρώ και είναι πολύ καλή (θυμίζουμε ότι μιλάμε για το 1.2, ενώ υπάρχει και το φτηνότερο χιλιάρι) αν συνυπολογίσει κανείς και τον πολύ πλούσιο για αυτοκίνητο πόλης εξοπλισμό του, στον οποίο περιλαμβάνονται στάνταρ 6 αερόσακοι, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, ραδιο-CD με MP3, χειριστήρια στο τιμόνι, Bluetooth και υποδοχές Aux και USB/iPod, αυτόματα φώτα και προβολείς ομίχλης!


Πηγή: skai.gr