Seat Ibiza 1.2 TSI, με εξαιρετικές δυνατότητες και σπορ χαρακτήρα



Tο Ibiza με τον κινητήρα TSI γίνεται ακριβώς αυτό που θα ήθελαν εξαρχής να είναι οι Ισπανοί. Ένα προσιτό σε τιμή και πολύ ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο, λειτουργικό και καλά εξοπλισμένο, νεανικό αλλά όχι «φτηνιάρικο», με καλές επιδόσεις και σπορτίβ συμπεριφορά


Ο εξαιρετικός κινητήρας 1.2 TSI με τους 105 ίππους ήταν αυτό που έλειπε από το Ibiza. Εύστροφος και δυνατός, με πολύ καλή ροπή από πολύ χαμηλά, (μόλις λίγο πάνω από το «ραλαντί», στις 1.550 στροφές αποδίδεται η μέγιστη τιμή της!), όχι μόνο προσφέρει επιδόσεις και ασφάλεια στο αυτοκίνητο, αλλά κάνει και ιδιαίτερα ευχάριστη την οδήγησή του.
 

Κι αυτό παρά το γεγονός ότι το κιβώτιο έχει 5 μάλλον μακριές ταχύτητες, οι οποίες παρ' όλα αυτά δεν καταφέρνουν να «πνίξουν» τον κινητήρα χάρη στην εξαιρετική ροπή του (η τιμή της οποία αντιστοιχεί σ' έναν ατμοσφαιρικό 1.8!) Έτσι, αυτή η εξαιρετική ελαστικότητα σε συνδυασμό με τις μακριές σχέσεις αποδεικνύονται τελικά ένας πολύ ευεργετικός συνδυασμός για την κατανάλωση, η οποία αν δεν υπερβάλλεις στο γκάζι (γιατί μερικοί έχουν την τάση να κάνουν αγώνες ...ντράγκστερ από φανάρι σε φανάρι!) μπορεί να είναι πραγματικά χαμηλή (ακόμα και κάτω από τα 10 λίτρα/110 χλμ. στην πόλη, πολύ χαμηλότερη φυσικά στον ανοιχτό δρόμο).

Εκεί που καταλαβαίνεις πόσο έλειπε ένας τέτοιος κινητήρας από το Ibiza, είναι όταν αρχίσει να το οδηγείς και ανεβάσεις τους ρυθμούς. Ακόμα και χωρίς τη σπορ ανάρτηση που μπαίνει σε κάποιες ειδικές εκδόσεις, το αυτοκίνητο αποδεικνύεται εξαιρετικά ρυθμισμένο, έχε πολύ καλό κράτημα, εμφανίζει πολύ προοδευτικά την υποστροφή όταν το πιέζεις και, αν αφήσεις απότομα το γκάζι πάνω στη στροφή, έχει κάποια τάση υπερδιόρθωσης η οποία ελέγχεται εύκολα και μπορεί να είναι αρκετά διασκεδαστική για τον οδηγό που ξέρει και μπορεί να την εκμεταλλευτεί.

Η έλλειψη ESP μπορεί εδώ να είναι πλεονέκτημα για τον έμπειρο οδηγό, επιτρέποντάς του να «τοποθετεί» το αυτοκίνητο αν αποφασίσει να κάνει μια γρήγορη διαδρομή και προσφέροντας στο Ibiza το σπορ χαρακτήρα που διεκδικεί και στον οδηγό το χαμόγελο που λείπει μέσα σε μερικές «αποστειρωμένες» προτάσεις.

Χωρίς, λοιπόν, να αιφνιδιάζει και να προβληματίζει, το αυτοκίνητο μπορεί να προσφέρει οδηγική απόλαυση που δεν είναι προφανής σε όλα τα αυτοκίνητα της κατηγορίας κι αυτό μάλιστα χωρίς να είναι κακό σε άνεση, η οποία είναι αρκετά ικανοποιητική (μέσα στα γερμανικά πλαίσια, όπου αισθάνεσαι την αντίδραση της ανάρτησης όταν περνάς πάνω από εγκάρσιες ανωμαλίες). Τα φρένα του είναι αρκετά καλά και ανταποκρίνονται με επιτυχία στις απαιτήσεις που δημιουργεί ο συνδυασμός κινητήρα-πλαισίου, ενώ ικανοποιητικό είναι και το ακριβές τιμόνι, που θα θέλαμε πάντως να έχει καλύτερη αίσθηση στις χαμηλές ταχύτητες.

Στο εσωτερικό, οι χώροι είναι απολύτως επαρκείς για 4 άτομα, οι χώροι για μικροπράγματα επίσης, η θέση οδήγησης είναι καλή, με επαρκείς ρυθμίσεις ώστε να μπορείς να βολευτείς απόλυτα και σωστά τοποθετημένα χειριστήρια. Ένα ακόμα ατού του Ibiza είναι ο πολύ καλός χώρος αποσκευών του, από τους κορυφαίους της κατηγορίας με τα 290 λίτρα του, που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να παίξει άνετα και το ρόλο του μικρού οικογενειακού για ένα ζευγάρι μ' ένα παιδί π.χ. Η μοναδική παρατήρησή μας είναι ότι το κατώφλι φόρτωσης είναι κάπως ψηλό, δυσκολεύοντας τη φόρτωση αντικειμένων μεγάλου βάρους.

Η τιμή του αυτοκινήτου, που ξεκινάει (χωρίς απόσυρση) από 13.590 ευρώ για το 5θυρο και 13.190 3θυρο βρίσκεται μέσα στα πλαίσια του ανταγωνισμού, καθώς συνδυάζεται και μ' ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού (4 αερόσακοι, αυτόματος κλιματισμός, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και αναδιπλούμενοι καθρέφτες, προβολείς ομίχλης με λειτουργία φωτισμού στροφών, cruise control, ζάντες αλουμινίου, ραδιο-CD με 6 ηχεία και χειριστήρια στο τιμόνι), από το οποίο όμως λείπει το ESP στη βασική έκδοση, που πιστεύουμε ότι θα έπρεπε να είναι στάνταρ σε αυτοκίνητα με δυνατούς κινητήρες και καλές επιδόσεις σαν το συγκεκριμένο.
 
Για να το αποκτήσει κανείς πρέπει να πάρει την επόμενη έκδοση, στα 14.340 ευρώ για το 5θυρο ή 13.940 για το 3θυρο, η οποία εκτός από το ESP έχει και το (χρήσιμο) σύστημα Start/Stop για εξοικονόμηση βενζίνης στα φανάρια (οπότε μπορεί να υπολογίζει κανείς ότι θα κάνει απόσβεση του επιπλέον κόστους σε βάθος χρόνου).


Και μια διάκριση.....

Οι μακράς διάρκειας δοκιμές θεωρούνται από πολλούς ως ο καλύτερος τρόπος ελέγχου των δεσμεύσεων ποιότητας από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Το τελευταίο τεύχος του γερμανικού περιοδικού αυτοκινήτου "Auto Bild",  θεωρεί ότι η επιλογή του ισπανικού bestseller ήταν απολύτως σωστή, όσον αφορά στην αντοχή του καθώς και στην συνολική του ποιότητα.

Μετά από μια εξαντλητική δοκιμή 103.445 χιλιομέτρων οδήγησης σε ολόκληρη την Ευρώπη, το κόστος επισκευών ανήλθε μόλις στα 4,58€ - για την αντικατάσταση μιας καμένης λάμπας φωτισμού της πινακίδας του αυτοκινήτου. Το περιοδικό "Auto Bild" απένειμε στο SEAT Ibiza 1.4 Sport την συνολική βαθμολογία "1", χαρακτηρίζοντάς το ως «συνιστώμενο ανεπιφύλακτα». Το γεγονός αυτό τοποθετεί το Ibiza στην πρώτη θέση μεταξύ των αυτοκινήτων της κατηγορίας του, πολύ μπροστά από τους ανταγωνιστές του.

Στο τέλος της δοκιμής μακράς διάρκειας, οι δοκιμαστές του "Auto Bild" σημείωσαν: «Το SEAT Ibiza έφθασε στον τελικό προορισμό του φορώντας το πρώτο σετ από δισκόφρενα και τακάκια. Δεν έγινε καμία αιφνίδια επίσκεψη σε κέντρο επισκευής και η κατανάλωση λαδιού ήταν μηδενική». Η αξιολόγηση του εσωτερικού ήταν επίσης εξαιρετική: «Τα καθίσματα παρέμειναν σταθερά ως το τέλος της δοκιμασίας με παραδειγματική πλευρική υποστήριξη, ενώ διατηρήθηκε ένα τόσο υψηλό επίπεδο ποιότητας, που στην αποσυναρμολόγηση του σκεφτήκαμε πως κάποιος πρέπει να είχε τοποθετήσει κρυφά κάποια νέα ανταλλακτικά όσο εμείς δε κοιτούσαμε». Η απόδοση του κινητήρα ήταν επίσης άξια μνείας. Σύμφωνα με την έκθεση ελέγχου, «όχι μόνο ανταπεξήλθε άψογα κατά την μαραθώνια δοκιμή αντοχής, αλλά μέχρι το τέλος είχε βελτιωθεί ακόμα περισσότερο στην απόδοση και την επιτάχυνση».

Πηγή: skai.gr