ΚΑΙΡΟΣ

Το απόλυτο ταξιδιωτικό χάος στην Ευρώπη: Απεργίες, καθυστερήσεις και έλλειψη προσωπικού

Οι αεροπορικές εταιρείες αγωνίζονται να βρουν περισσότερους εργαζόμενους για να μειώσουν τις καθυστερήσεις ή τις ακυρώσεις στις πτήσεις, αλλά αυτό δεν είναι εφικτό μέχρι στιγμής

Το απόλυτο καλοκαιρινό ταξιδιωτικό… χάος επικρατεί αυτή την περίοδο στην Ευρώπη. Οι απεργίες και οι ελλείψεις προσωπικού αναγκάζουν τις αεροπορικές εταιρείες να ακυρώνουν τη μία πτήση μετά την άλλη, χιλιάδες τουρίστες αναγκάζονται να κοιμηθούν ακόμη και μέσα στα αεροδρόμια, ενώ τεράστιες ουρές σχηματίζονται σε όλα τα μεγάλα αεροδρόμια, διαψεύδοντας τις ελπίδες για ένα ξέγνοιαστο καλοκαίρι μετά από τον κορωνοϊό, που δεν λέει να μας «αφήσει»... 

Είναι δεδομένο ότι ο COVID-19, όπως γράφει το «Reuters», προκάλεσε σαρωτικές περικοπές θέσεων εργασίας και μισθών, ενώ το προσωπικό όλου του κλάδου, από τους πιλότους μέχρι τους χειριστές αποσκευών, ζητά αυξήσεις στους μισθούς και καλύτερες συνθήκες εργασίες. Συγκεκριμένα, η Norwegian Air, νωρίτερα τον Ιούνιο, συμφώνησε σε αύξηση μισθών 3,7% για τους πιλότους, μεταξύ άλλων παροχών, με απώτερο σκοπό να αποφύγει τις εργασιακές διαμάχες.

Από τις Βρυξέλλες μέχρι τη Βαρσοβία, από το Άμστερνταμ μέχρι το Λονδίνο, υπάρχουν μερικές κοινές αιτίες για την οργή και το χάος. Η ταξιδιωτική βιομηχανία ανέκαμψε πολύ πιο γρήγορα από ό,τι αναμενόταν από τα lockdown και τον COVID, δημιουργώντας τεράστια προβλήματα σε εταιρείες που είχαν απολύσει χειριστές αποσκευών, πωλητές εισιτηρίων και πλήρωμα καμπίνας αεροπλάνων και τώρα δεν μπορούν να επανακάμψουν με τον ίδιο ρυθμό. Το προσωπικό που έφυγε με αναστολή ή απολύθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, φαίνεται να μην επιθυμεί να επιστρέψει σε έναν κλάδο που προσφέρει χαμηλούς μισθούς και δύσκολες συνθήκες εργασίας. 

Χίθροου

Το προσωπικό της British Airways, στο πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο της Βρετανίας, είναι πιθανό να απεργήσει τον επόμενο μήνα για την περικοπή των μισθών λόγω της πανδημίας, η οποία, όπως λένε, δεν έχει αποκατασταθεί πλήρως.

Βρυξέλλες

Μια ημέρα απεργιών στο Βέλγιο για το κόστος διαβίωσης ανάγκασε το αεροδρόμιο των Βρυξελλών να ακυρώσει όλες τις πτήσεις που αναχωρούσαν τη Δευτέρα και να σταματήσει πολλά δρομολόγια λεωφορείων σε όλη τη χώρα. 

Παρίσι

Οι εργαζόμενοι προχώρησαν σε απεργία στις 9 Ιουνίου, για να διεκδικήσουν αύξηση 300 ευρώ (313 δολάρια) το μήνα και καλύτερες συνθήκες εργασίας, με αποτέλεσμα να ακυρωθεί το 25% των πτήσεων. Περαιτέρω δράση έχει προγραμματιστεί για τις 2 Ιουλίου. 

Ryanair 

Οι Βρετανοί πιλότοι της Ryanair αποδέχθηκαν μια καλύτερη προσφορά για την αποκατάσταση των μισθών μετά τον κορωνοϊό, ενώ τα συνδικάτα που εκπροσωπούν το πλήρωμα καμπίνας στο Βέλγιο, την Πορτογαλία, τη Γαλλία, την Ιταλία και την Ισπανία ετοιμάζονται να απεργήσουν για μία έως τρεις ημέρες το καθένα μέσα στην εβδομάδα.

Easyjet 

Το προσωπικό της easyJet, με έδρα την Ισπανία, σχεδιάζει να απεργήσει για εννέα ημέρες τον Ιούλιο, απαιτώντας αύξηση 40% στον βασικό μισθό τους, ο οποίος είναι πολύ χαμηλότερος από ό,τι σε άλλες χώρες, όπως Γαλλία και Γερμανία, δήλωσε το τοπικό συνδικάτο USO. 

Lufthansa 

Ένα γερμανικό συνδικάτο που εκπροσωπεί το προσωπικό εδάφους της Lufthansa απαιτεί τουλάχιστον 350 ευρώ το μήνα περισσότερα για 12 μήνες, ώστε να αμβλυνθούν οι επιπτώσεις της ραγδαίας αύξησης του πληθωρισμού, με τον πρώτο γύρο διαπραγματεύσεων να πραγματοποιείται στις 30 Ιουνίου. 

SAS AB 

Περίπου 1.000 πιλότοι της SAS στη Δανία, τη Νορβηγία και τη Σουηδία θα αποχωρήσουν στις 29 Ιουνίου λόγω διαφωνιών σχετικά με τους μισθούς και τα σχέδια περικοπής κόστους στην προβληματική σκανδιναβική αεροπορική εταιρεία. 

Μειωμένα καλοκαιρινά δρομολόγια 

Η EasyJet ανακοίνωσε τη Δευτέρα 20 Ιουνίου ότι μειώνει χιλιάδες πτήσεις αυτό το καλοκαίρι, ενώ τα αεροδρόμια, όπως το Gatwick και το Schiphol, περιορίζουν τον όγκο των επιβατών που θα εξυπηρετήσουν το καλοκαίρι. Τα αεροδρόμια και οι αεροπορικές εταιρείες προσπαθούν να προσλάβουν περισσότερους εργαζόμενους, καθώς ήταν χιλιάδες αυτοί που έφυγαν λόγω κορωνοϊού. 

Στελέχη του κλάδου λένε ότι είναι δύσκολο να προσληφθούν άτομα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, με λίγα χρήματα και με εργασία σε αεροδρόμια που βρίσκονται συχνά εκτός πόλης. Η εκπαίδευση του προσωπικού και η απόκτηση άδειας ασφαλείας διαρκεί, επίσης, πολλούς μήνες.

Η πορτογαλική κυβέρνηση σχεδιάζει να υπερδιπλασιάσει το προσωπικό ελέγχου των συνόρων στα έξι αεροδρόμια της χώρας μέχρι τις 4 Ιουλίου, ενώ στην Ισπανία, η αστυνομία θα προσλάβει 500 επιπλέον υπαλλήλους. Στα γερμανικά αεροδρόμια, περίπου, το 20% των θέσεων στην ασφάλεια, το check-in και την εξυπηρέτηση αεροσκαφών είναι κενές, σύμφωνα με τον Ralph Beisel, γενικό διευθυντή της ένωσης αεροδρομίων.


 

Πηγή: skai.gr