ΚΑΙΡΟΣ

Μέτωπο εταιριών για το φόνο Φλόιντ: Τι μήνυμα στέλνουν Facebook και Snapchat

Η Facebook Inc και η Snap Inc έγιναν οι πιο πρόσφατες εταιρίες των ΗΠΑ που καταδίκασαν τη φυλετική ανισότητα στις Ηνωμένες Πολιτείες καθώς βίαιες διαδηλώσεις ξέσπασαν σε μεγάλες πόλεις για τον θάνατο του Τζορτζ Φλόιντ, ενός άοπλου μαύρου άνδρα ο οποίος πέθανε στη διάρκεια της προσαγωγής του από την αστυνομία στη Μινεάπολις την περασμένη εβδομάδα.

Οι δύο εταιρίες υψηλής τεχνολογίας ένωσαν τις φωνές τους με την Intel Corp, τη Netflix Inc και τη Nike Inc παίρνοντας δημόσια θέση εναντίον του θανάτου του Φλόιντ -- εκφράζοντας ανησυχίες για διακρίσεις σε βάρος Αφροαμερικανών.

«Είμαστε αλληλέγγυοι με την κοινότητα των μαύρων -- και όλους εκείνους που εργάζονται για να αποδοθεί δικαιοσύνη προς τιμήν των Τζορτζ Φλόιντ, Μπρεόνα Τέιλορ, Αμάουντ Άρμπερι και τόσων άλλων τα ονόματα των οποίων δεν θα ξεχαστούν», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Facebook Μαρκ Ζούκερμπεργκ σε ανάρτησή του στo Facebook αργά το βράδυ της Κυριακής.

Είπε πως το μέσο κοινωνικής δικτύωσης θα δεσμεύσει ποσό ύψους 10 εκατ. δολαρίων για οργανώσεις που εργάζονται για τη φυλετική δικαιοσύνη.

Η σύλληψη του Φλόιντ, 46 ετών, καταγράφηκε σε βίντεο στο κινητό τηλέφωνο ενός περαστικού που έγινε viral και δείχνει έναν αστυνομικό να τον ακινητοποιεί στο έδαφος πιέζοντας παράλληλα το γόνατό του πάνω στον λαιμό του Φλόιντ που ακούγεται να λέει με λέει: «Σας παρακαλώ, δεν μπορώ να αναπνεύσω».

Ο θάνατός του προκάλεσε άλλον έναν γύρο οργής σε όλη τη χώρα για τη μεταχείριση των Αφροαμερικανών από τους αστυνομικούς, πολώνοντας πολιτικά και φυλετικά τη ώρα καθώς οι πολιτείες αρχίζουν να χαλαρώνουν τα lockdown που είχαν επιβάλει λόγω της πανδημίας COVID-19.

«Είμαι συντετριμμένος και εξοργισμένος από τη μεταχείριση που επιφυλάσσεται στους μαύρους και τους εγχρώμους στην Αμερική», ανέφερε σε εσωτερικό σημείωμα ο διευθύνων σύμβουλος της Snapchat Έβαν Σπίγκελ.

«Πρέπει να ξεκινήσουμε μια διαδικασία για να διασφαλίσουμε πως η μαύρη κοινότητα της Αμερικής ακούγεται σε όλη τη χώρα.»

Την Παρασκευή χρησιμοποίησε το εμβληματικό σύνθημά του για να αυξήσει την ευαισθητοποίηση εναντίον του ρατσισμού.

«Για Μια Φορά, Μην το Κάνετε. Μην υποκρίνεστε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα στην Αμερική. Μην γυρνάτε την πλάτη σας στον ρατσισμό», ανέφερε η Nike σε βίντεο με πάνω από έξι εκατομμύρια θεάσεις που μοιράστηκαν διασημότητες και η ανταγωνίστρια Adidas AG.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ