ΚΑΙΡΟΣ

Το V60 Plug-in Hybrid είναι «τρία αυτοκίνητα σε ένα»

Το νέο V60 Plug-in Hybrid, είναι το πρώτο παγκοσμίως υβριδικό με πετρελαιοκινητήρα με τεχνολογία plug-in. Θα βρίσκεται στις εκθέσεις του δικτύου της Volvo το 2012. Συνδυάζει τα καλύτερα στοιχεία από τρεις διαφορετικούς τύπους αυτοκινήτων σε ένα πολύ όμορφο sports wagon. Με το πάτημα ενός κουμπιού, ο οδηγός επιλέγει ποιο αυτοκίνητο θέλει να οδηγήσει:

* Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με αυτονομία 50 χιλιομέτρων.
* Ένα πολύ υψηλής απόδοσης υβριδικό αυτοκίνητο με εκπομπές CO2 μόλις 49γρ./χλμ., κατά μέσο όρο.
* Ένα δυναμικό αυτοκίνητο με ιδιαίτερα ευχάριστα χαρακτηριστικά στην οδήγησή του, που εμφανίζει μια συνδυασμένη απόδοση 215 + 70 ίππων και 440 + 200 Nm ροπής και επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ώρα μόλις σε 6,9 δευτερόλεπτα.


Στους εμπρός τροχούς του Volvo V60 Plug-in Hybrid, φτάνει η ροπή των 440 Nm του 5κύλινδρου turbodiesel κινητήρα D5 με χωρητικότητα 2.4 λίτρων, που αποδίδει ισχύ 215 ίππων. Στον πίσω άξονα εδράζεται το σύστημα ERAD (Electric Rear Axle Drive), ένας ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 70 ίππων που τροφοδοτείται από μια συστοιχία συσσωρευτών 12kWh (ιόντων Λιθίου). Η μετάδοση της κίνησης πραγματοποιείται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων 6 σχέσεων.

Τρεις διαφορετικές επιλογές

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρεις επιλογές, από αντίστοιχους ισάριθμους διακόπτες στο ταμπλό: Pure, Hybrid και Power. Η αναλογία χρήσης του ηλεκτροκινητήρα και του πετρελαιοκινητήρα ανά πάσα στιγμή, επιτυγχάνεται μέσω μιας κεντρικής μονάδας ελέγχου. Τα Pure, Hybrid και Power προγράμματα οδήγησης προσφέρουν στο V60 Plug-in Hybrid τρεις διαφορετικούς χαρακτήρες: 

* Στην επιλογή Pure, το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί μόνο τον ηλεκτροκινητήρα και για όσο αυτό είναι δυνατό. Η αυτονομία φτάνει τα 50 χιλιόμετρα , το σημαντικότερο, με μηδενικές εκπομπές CO2 αν έχουν φορτιστεί οι συσσωρευτές από ανακυκλώσιμη πηγή ενέργειας. Η αυτονομία των μπαταριών, μεταβάλλεται ανάλογα με την επιφάνεια κίνησης, τις κλιματολογικές συνθήκες και το οδηγικό στυλ. 

Το Hybrid είναι το προεπιλεγμένο πρόγραμμα με το οποίο ξεκινά το αυτοκίνητο να λειτουργεί. Ο κινητήρας diesel συνδυάζεται με τρόπο ιδανικό με τον ηλεκτρικό, προκειμένου να υπάρχει ισσοροπία μεταξύ της οδηγικής απόλαυσης και της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος. Οι εκπομπές CO2 (σε μικτές συνθήκες κίνησης έτσι όπως ορίζονται από τη σχετική Ευρωπαϊκή Οδηγία) είναι 49 γρ./ χλμ., επίδοση που αντιστοιχεί σε κατανάλωση diesel της τάξεως των 1,9 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα . Η αυτονομία του αυτοκινήτου σε αυτή την περίπτωση, φτάνει τα 1.200 χιλιόμετρα .


Στην επιλογή Power η τεχνολογία τίθεται στην υπηρεσία των επιδόσεων. Η συνδυαστική απόδοση του πετρελαιοκινητήρα με αυτή του ηλεκτροκινητήρα είναι 215 + 70 ίπποι, με τη μέγιστη τιμή της ροπής να είναι 440 + 200 Nm. Η αμεσότητα στην απόδοση του ηλεκτρικού κινητήρα, συμβάλλει στην επίτευξη της εξαιρετικής τιμής των 6,9 δευτερολέπτων για τα 100 χλμ./ώρα από στάση.


Η πλειοψηφία των Ευρωπαίων οδηγών, κάνουν λιγότερα από 50 χιλιόμετρα κάθε μέρα, για την απόσταση από το σπίτι στη δουλειά και πίσω. Για τα μεγαλύτερα ταξίδια, ο πετρελαιοκινητήρας ενεργοποιείται αυτόματα, δίνοντας στο αυτοκίνητο τις ίδιες δυνατότητες αλλά και την αυξημένη αυτονομία ενός συμβατικού υβριδικού.

Oφέλη και δυνατότητες


Εκτός από τα τρία προγράμματα λειτουργίας, το V60 Plug-in Hybrid εμφανίζει και ένα μεγάλο αριθμό δυνατοτήτων και πλεονεκτημάτων: 

* Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει να «κρατήσει» ενέργεια από τις μπαταρίες για να μπορέσει να τη χρησιμοποιήσει αργότερα, για παράδειγμα όταν θα μπει στην πόλη. Προκειμένου οι μπαταρίες να είναι πάντα φορτισμένες, χρησιμοποιείται ο κινητήρας diesel. 

* Πιέζοντας το πλήκτρο AWD ενεργοποιείται η ηλεκτρική τετρακίνηση. Αντί να υπάρχει ένα συμβατικό σύστημα τετρακίνησης, η κεντρική μονάδα ελέγχου κατανέμει τη ροπή ανάλογα, στους εμπρός τροχούς που κινούνται από τον πετρελαιοκινητήρα και στους ηλεκτροκίνητους πίσω. 

* Μέσω του μενού για το set up του αυτοκινήτου, ο οδηγός μπορεί να δώσει στοιχεία για τη διαδρομή του (μικρή, μέτρια ή μεγάλη). Η μονάδα ελέγχου υπολογίζει τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας και diesel καυσίμου που θα χρειαστεί, προκειμένου να επιτευχθεί η μικρότερη δυνατή επιβάρυνση της ατμόσφαιρας από εκπομπή CO2 .

*Για να ξεκινήσει άνετα το ταξίδι, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει την θέρμανση ή την ψύξη στη καμπίνα των επιβατών κατά τη διάρκεια της φόρτισης, έτσι ώστε να περιορίζεται η κατανάλωση του κλιματισμού κατά τη διαδρομή. Η λειτουργία αυτή θα μπορεί να προγραμματίζεται από το μενού του αυτοκινήτου ή εναλλακτικά να ενεργοποιείται μέσω κινητού τηλεφώνου.

Επαναφόρτιση στο σπίτι

Το Volvo V60 Plug-in Hybrid επαναφορτίζεται μέσω μια κοινής πρίζας (230V/6A, 10A ή 16A) στο σπίτι ή το γκαράζ. Η διάρκεια της φόρτισης εξαρτάται από το επίπεδο της ενέργειας που έχει απομείνει στους συσσωρευτές. Μια πλήρης φόρτιση 10Α διαρκεί 4,5 ώρες. Με παροχή 16Α η διάρκεια φόρτισης περιορίζεται στις 3 ώρες, ενώ με 6Α ο χρόνος φτάνει τις 7,5 ώρες.

Το κόστος της συστοιχίας των μπαταριών, θα κάνει το plug-in υβριδικό να είναι πιο ακριβό στην αγορά του σε σχέση με μια συμβατική έκδοση με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου με ηλεκτρικό ρεύμα στη Σουηδία, έχει υπολογιστεί στα 0,30€ για κάθε 10 χιλιόμετρα απόστασης. Βέβαια, το ακριβές κόστος αναμένεται να διαφέρει από χώρα σε χώρα.

Ειδικό λευκό χρώμα για το αμάξωμα

Το Volvo V60 Plug-in Hybrid εμφανίζεται σε ένα λευκό χρώμα που έχει δημιουργηθεί από την Dupont - ενώ και στο εσωτερικό εντοπίζονται διαφορές σε λεπτομέρειες και χρώματα που κάνουν τη διαφορά σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του V60. Μια από αυτές είναι και οι δερμάτινες επενδύσεις της Elmo.


Εξωτερικά το αυτοκίνητο διακρίνεται από κάποιες προσθήκες που τονίζουν το φιλικό προς το περιβάλλον ύφος. Τέτοιες είναι οι ελαφρού κράματος ζάντες με την προσεγμένη αεροδυναμική, οι οποίες φιλοξενούν ελαστικά της Pirelli που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για περιορισμένη τριβή κύλισης.


Ο πίνακας των οργάνων στο Volvo V60 Plug-in Hybrid έχει δεχτεί τροποποιήσεις προκειμένου να προσφέρει στον οδηγό σημαντικές πληροφορίες αναφορικά με την κατανάλωση καυσίμου αλλά και ηλεκτρικής ενέργειας, το επίπεδο της φόρτισης των συσσωρευτών, το υπόλοιπο της αυτονομίας, κλπ.


Πηγή: skai.gr