ΚΑΙΡΟΣ

Έλληνας καθηγητής ομάδας DART στον ΣΚΑΪ: To πείραμα πέτυχε, δείχνει να πήγε καλύτερα απ' ό,τι περιμέναμε

Όπως εξήγησε ο κος Τσιγάνης, η αλλαγή πορείας δεν είναι ακόμη εξακριβωμένη μεν με βεβαιότητα αλλά οι πρώτες εικόνες και τα πρώτα δεδομένα δείχνουν ότι το πείραμα πήγε ίσως και καλύτερα απ' ό,τι αναμενόταν.

Η πρόσκρουση του πυραύλου πάνω σε αστεροειδή πέτυχε και μάλιστα πήγε καλύτερα απ, ό,τι αναμενόταν συνόψισε μιλώντας στον ΣΚΑΪ ο Κλεομένης Τσιγάνης, Αναπληρωτής καθηγητής Δυναμικής Αστρονομίας και μέλος της ερευνητικής ομάδας  για το διαστημικό σκάφος διπλής ανακατεύθυνσης αστεροειδών (DART)

"Είναι το πρώτο πείραμα πλανητικής άμυνας αλλά αν το δούμε σε λίγο μεγαλύτερο ιστορικό βάθος είναι η πρώτη φορά στην ιστορία της ανθρωπότητας που με ανθρώπινη παρέμβαση ένα ουράνιο αντικείμενο αλλάζει πορεία. Αυτό είναι σίγουρο ότι δεν έχει ξαναγίνει." τόνισε συγκεκριμένα.

Όπως εξήγησε ο κος Τσιγάνης, η αλλαγή πορείας δεν είναι ακόμη εξακριβωμένη μεν με βεβαιότητα αλλά οι πρώτες εικόνες και τα πρώτα δεδομένα δείχνουν ότι το πείραμα πήγε ίσως και καλύτερα απ' ό,τι αναμενόταν.

Τόνισε ειδικότερα πως υπάρχουν ακόμη κάποιες εικόνες και κάποια δεδομένα τα οποία είναι υπό επεξεργασία και ως εκ τούτου δεν έχουν ανακοινωθεί αλλά σε κάθε περίπτωση το πείραμα δείχνει να πέτυχε καθώς ο αστεροειδής χτυπήθηκε σφοδρά.

"Υπάρχει μεγάλη μεταβολή της φωτεινότητας, υπάρχουν ίχνη από συντρίμμια τα οποία έχουν φύγει σε μεγάλη απόσταση" εξήγησε προσθέτοντας πως εντός των επομένων ημερών θα δούμε πολύ εντυπωσιακές εικόνες και ήδη κάποιες έχουν κυκλοφορήσει στο twitter.

Ανάλογο πείραμα, όπως διευκρίνισε, δεν είχε επιχειρηθεί ποτέ ξανά στο παρελθόν και όσον αφορά τον βαθμό της δυσκολίας του είπε χαρακτηριστικά "Θα σας πω τα νούμερα και θα το σκεφτείτε...Η απαίτηση ήταν η στόχευση να έχει μια ακρίβεια της τάξης των 10-15 μέτρων όταν το αντικείμενο το οποίο στοχεύουμε είναι σήμερα σε περίπου 11 εκατομμύρια χιλιόμετρα από την Γη και έχει διαστάσεις 160 μέτρα όλο κι όλο. Καταλαβαίνετε ότι μιλάμε για ένα δισεκατομμυριοστό περίπου, η τάξη μεγέθους της ακρίβειας". είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε πως αυτό γίνεται εφικτό ξεκινώντας την αποστολή έναν χρόνο πριν και κάνοντας μόνο διορθωτικές κινήσεις κατά την πορεία.

Αξίζει να σημειωθεί πως ο καθηγητής, ανέφερε πως κατά τις τελευταίες ώρες της αποστολής δεν υπήρχε πλέον ανθρώπινη παρέμβαση και η πλοήγηση γινόταν μέσω ενός αυτόματου συστήματος smart navigation το οποίο και βασιζόταν στην κάμερα του ίδιου του σκάφους.

"Όλα δούλεψαν κατ'΄ευχήν, όπως είπα, ό στόχος ήταν ακριβώς εκεί που έπρεπε να είναι" υπογράμμισε μεταξύ άλλων.

Πηγή: skai.gr