ΚΑΙΡΟΣ

ΓΣΕΒΕΕ: Η απελευθέρωση του ωραρίου δεν ωφέλησε τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Μέσα σε διάστημα πέντε μηνών δεν έχει φανεί καμία βελτίωση στους οικονομικούς δείκτες των μικρομεσαίων επιχειρήσεων από την εφαρμογή της Κυριακάτικης λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων. Το μόνο το οποίο έχει αυξηθεί είναι τα λειτουργικά κόστη των επιχειρήσεων και τα λουκέτα. Αυτό σημειώνει η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος με αφορμή τη ρύθμιση που περιλαμβάνεται στο πολυνομοσχέδιο για την απελευθέρωση του ωραρίου σε τρεις τουριστικές περιοχές.

Η ΓΣΕΒΕΕ υπενθυμίζει με σημερινή της ανακοίνωση ότι έχει ήδη εκφράσει τις αντιρρήσεις και επιφυλάξεις της για το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο το οποίο είναι προϊόν παραγωγής του ίδιου υπουργού Ανάπτυξης και έχει τεθεί σε ισχύ εδώ και μόλις 5 μήνες, "με κύριο επιχείρημα την βελτίωση του ανταγωνισμού και με την επίκληση μιας μελέτης του ΟΟΣΑ που ακόμα αναζητούμε" όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά.

Δυστυχώς, συμπληρώνει η ΓΣΕΒΕΕ, έχουμε μπει σε μια περίοδο ιδιότυπης Δημοκρατίας με έντονα αυταρχικά στοιχεία. Οι συνέπειες από την συνέχιση αυτής της υπό καθιέρωση «θεσμικής λειτουργίας» θα είναι τραγικές.

Η ΓΣΕΒΕΕ καλεί την κυβέρνηση, τα πολιτικά κόμματα και τους βουλευτές να προφυλάξουν την δημοκρατία και στο πλαίσιο αυτό η συνομοσπονδία θα πραγματοποιήσει αύριο, 30 Μαρτίου 2014 και ώρα 14:00, πανελλαδική συγκέντρωση διαμαρτυρίας μικρομεσαίων επιχειρηματιών στην Πλατεία Κλαυθμώνος.

Σχετικά με τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις και τις προτάσεις του ΟΟΣΑ, έτσι όπως αποτυπώνονται στην παράγραφο ΣΤ «Διατάξεις αρμοδιότητας υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας», η ΓΣΕΒΕΕ εκτιμά ότι:

- Η απελευθέρωση του ωραρίου λειτουργίας των φαρμακείων σε συνδυασμό με την άρση της απαγόρευσης της συστέγασης φαρμακείων, θα οδηγήσει de facto σε μείωση του αριθμού φαρμακείων και εμφάνιση αλυσίδων φαρμακείων, που μεσοπρόθεσμα θα οδηγήσει σε αύξηση των τιμών, ειδικά των ΜΗΣΥΦΑ
- Οι ρυθμίσεις στον κλάδο εμπορίας υγρών καυσίμων θεωρεί η ΓΣΕΒΕΕ ότι κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση όπως η υποχρέωση ανάρτησης εμπορικού σήματος, καθώς και η κατάργηση για υποχρεωτική διακίνηση των καυσίμων δια μέσω των μεσαζόντων, εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών.
- Οι ρυθμίσεις στον κλάδο διάθεσης των βιβλίων και η απελευθέρωση των τιμών, θα δημιουργήσει διεύρυνση της μονοπώλησης στην αγορά του βιβλίου και κλείσιμο πολλών μικρών εκδοτικών οίκων που δεν θα μπορούν να ανταπεξέλθουν στον ανταγωνισμό των μεγάλων αλυσίδων. Σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, άλλωστε υπάρχει ένα ελάχιστο πλαίσιο προστασίας της πνευματικής παραγωγής και ιδιοκτησίας. Η ρύθμιση για την προστασία των λογοτεχνικών βιβλίων είναι προσωρινή και θα οδηγήσει σε αγοραίες μεθοδεύσεις εκδοτικούς οίκους και μεγάλες αλυσίδες (αλλαγή έκδοσης κα).
- Η ρύθμιση που αναφέρεται στην πιλοτική απελευθέρωση της λειτουργίας των εμπορικών επιχειρήσεων σε τρεις τουριστικές περιοχές, αναδεικνύει για ακόμη μια φορά την περίεργη εμμονή που διακατέχει το υπουργείο σχετικά με τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές. Η πιλοτική εφαρμογή μιας αποσπασματικής ρύθμισης που θα παρακάμπτει τοπικές αρχές, παραγωγικούς φορείς αλλά και τους οικονομικούς βιορυθμούς της επιλεγμένης περιοχής θα δημιουργήσει προβλήματα στην τοπική και περιφερειακή οικονομία, και θα πλήξει όμορες αγορές. Προτείνεται η άμεση απόσυρση της διάταξης αυτής.
- Οι ρυθμίσεις που αφορούν τη διάθεση αρτοποιητικών προϊόντων θα πρέπει να αναθεωρηθούν ως προς τη δυνατότητα πώλησης ψωμιού από όλα τα καταστήματα τροφίμων και ποτών. Η συγκεκριμένη διάταξη του νομοσχεδίου εκτιμάται ως δώρο στα ολιγοπώλια και τις μεγάλες αλυσίδες.
- Η ρύθμιση για τη διάθεση γάλακτος θα πρέπει να διασφαλίζει ότι οι καταναλωτές θα λαμβάνουν ίδιας ποιότητας αγαθό, σε τιμές χαμηλότερες από πριν. Η ενδιάμεση εκδοχή παστερίωσης γάλακτος δεν αναφέρει τον αριθμό των ημερών. Η νέα ρύθμιση θα πρέπει να καθορίζει προδιαγραφές ποιότητας τεχνολογίας τροφίμων και ασφάλειας διακίνησης.
- Ως προς τις ρυθμίσεις που αφορούν τον κλάδο του Τουρισμού εκφράζεται θετική γνώμη σχετικά με την απάλειψη των γραφειοκρατικών ρυθμίσεων της γνωστοποίησης των τιμών ενοικιαζόμενων δωματίων και τη δυνατότητα ανάπτυξης εναλλακτικών μορφών τουρισμού. Ωστόσο, διατηρούνται επιφυλάξεις για τη ρύθμιση των τουριστικών μεταφορών, όπου δίνεται η δυνατότητα μεταφοράς πελατών τουριστικών καταλυμάτων με ΙΧ οχήματα, χωρίς την υποχρεωτική σύναψη συμφωνιών με επιχειρήσεις μίσθωσης αυτοκινήτων.

Η ΓΣΕΒΕΕ θεωρεί ότι οι διατάξεις για τον ΟΑΕΕ είναι άνευ ουσίας γιατί δεν λύνουν το ταμειακό πρόβλημα του Ταμείου.

"Τη στιγμή που οι μειωμένες εισροές προς τον ΟΑΕΕ αποτελούν τη βασική αιτία επισφάλειας του, ο Οργανισμός στερείται δύο συμπληρωματικών πηγών χρηματοδότησης (κοινωνικοί πόροι) προς όφελος του συνολικού Συστήματος Κοινωνικής Ασφάλισης. Επιπλέον, η δυνατότητα χρηματοδότησης των υποστηρικτικών δομών των κοινωνικών εταίρων απειλείται. Οι επιπτώσεις θα φανούν στο άμεσο μέλλον τόσο στις επιχειρήσεις από την αδυναμία να βρουν καταρτισμένο προσωπικό, όσο στους ανέργους που δεν θα είναι σε θέση να βελτιώσουν τις δεξιότητες τους ώστε να μπορέσουν να επανακάμψουν στην αγορά εργασίας. Σε μια περίοδο μεγάλης ανεργίας, θα πρέπει να επαναπροσδιοριστεί το ποσοστό που διατίθεται για προγράμματα και δράσεις κατάρτισης και καταπολέμησης ανεργίας. Η μείωση εισφοράς υπέρ ΕΛΕΚΠ από 0,81% στο 0,46% θα πρέπει να αναθεωρηθεί" καταλήγει η ΓΣΕΒΕΕ.Πηγή: skai.gr