Πανευρωπαϊκός διαγωνισμός ηλεκτρονικού εκπαιδευτικού παιχνιδιού

Τη δημιουργία παιχνιδιών που θα μπορούν να αξιοποιηθούν από την εκπαίδευση και τις επιχειρήσεις, έχει ως στόχο ο 2ος Πανευρωπαϊκός Διαγωνισμός Καλύτερου Ηλεκτρονικού Εκπαιδευτικού Παιχνιδιού, ο οποίος πραγματοποιείται από τις 7 Φεβρουαρίου έως τις 15 Απριλίου 2011 στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου LUDUS, το οποίο υλοποιείται και με συμμετοχή ελληνικών φορέων.

Το έργο LUDUS, που έχει διάρκεια 36 μήνες (Μάιος 2009-Απρίλιος 2012), χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα South East Europe Τransnational Cooperation (SEE) και σε αυτό συμμετέχουν οκτώ εταίροι από έξι χώρες. Από ελληνικής πλευράς συμμετέχουν η εταιρεία ΠΡΟΜΕΑ (Εταιρεία Προαγωγής Μεθοδολογιών Έρευνας και Ανάπτυξης) και το Κέντρο Επιχείρησης & Καινοτομίας Ηπείρου (BIC Ηπείρου), που είναι και ο συντονιστής του έργου.

Στόχος του έργου LUDUS (στα λατινικά, "παιχνίδι") είναι η δημιουργία ενός Ευρωπαϊκού Δικτύου για την μεταφορά και την διάχυση τεχνογνωσίας και καλών πρακτικών στον καινοτόμο τομέα των Ηλεκτρονικών Εκπαιδευτικών Παιχνιδιών. Περισσότερες πληροφορίες για το έργο διατίθενται στη διεύθυνση http://www.ludus-project.eu/.

Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε επαγγελματίες δημιουργούς, καθώς και σε φοιτητές, μαθητές και ερευνητές. Μπορούν να συμμετάσχουν εταιρίες, μεμονωμένα άτομα ή ομάδες δημιουργών. Η υποβολή των συμμετοχών (παιχνιδιού ή ιδέας) γίνεται ηλεκτρονικά έως τις 15 Απριλίου 2011 στον δικτυακό τόπο του διαγωνισμού www.serious-gaming.info.

Οι συμμετέχοντες μπορούν να υποβάλουν υποψηφιότητα σε μία από τις τέσσερις ακόλουθες κατηγορίες: 1. Καλύτερο μη-επαγγελματικό παιχνίδι (Best non-professional learning game) α) Καλύτερο λειτουργικό παιχνίδι (Best functional learning game) β) Καλύτερη ιδέα / καλύτερο προσχέδιο / σενάριο παιχνιδιού (Best learning game idea/concept/storyboard) 2. Καλύτερο επαγγελματικό παιχνίδι (Best professional learning game) α) Καλύτερο επαγγελματικό παιχνίδι χαμηλού προϋπολογισμού (συνολικός προϋπολογισμός χαμηλότερος των 40.000 ευρώ) β) Καλύτερο επαγγελματικό παιχνίδι υψηλού προϋπολογισμού (συνολικός προϋπολογισμός υψηλότερος των 40.000 ευρώ).

Οι νικητές θα ανακοινωθούν σε ειδική τελετή που θα λάβει χώρα κατά τη διάρκεια του 2ου διεθνούς συνεδρίου "Ηλεκτρονικά παιχνίδια, εκπαίδευση και οικονομική ανάπτυξη", στις 26-27 Μαΐου 2011, στο Μιλάνο. Οι νικητές θα ειδοποιηθούν μέχρι τις 13 Μαΐου και θα τους αποσταλεί ειδική πρόσκληση για το συνέδριο, όπου θα μπορέσουν να παρουσιάσουν το παιχνίδι (ή την ιδέα τους) σε βασικούς παράγοντες της αγοράς ηλεκτρονικών εκπαιδευτικών παιχνιδιών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Παράλληλα, ένα Ανοιχτό Εργαστήρι Μάθησης για τα Ηλεκτρονικά Εκπαιδευτικά Παιχνίδια πραγματοποιείται online από την 1η Μαρτίου έως την 1η Μαΐου, για την ανταλλαγή γνώσεων και εμπειριών στο πεδίο της δημιουργίας ηλεκτρονικών εκπαιδευτικών παιχνιδιών (serious games) και την παροχή εξειδικευμένης υποστήριξης προς τους διαγωνιζόμενους. Ο όρος serious game (ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό παιχνίδι) αναφέρεται σε εφαρμογές λογισμικού που έχουν σχεδιαστεί ως ηλεκτρονικό παιχνίδι (video-game), το οποίο έχει μαθησιακό στόχο και περιεχόμενο.

Το Εργαστήρι Μάθησης διοργανώνεται από το Πανεπιστήμιο Bicocca του Μιλάνου, στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.serious-gaming.info. Είναι ανοιχτό σε όσους ενδιαφέρονται για την μάθηση (εκπαίδευση, κατάρτιση, διά βίου μάθηση) μέσω παιχνιδιών, όπως σπουδαστές, ερευνητές, δημιουργούς παιχνιδιών και εκπαιδευτές.Το εργαστήρι παρέχει online υποστήριξη και καθοδήγηση για τη δημιουργία ηλεκτρονικών παιχνιδιών, τα οποία μπορούν να υποβληθούν στον διαγωνισμό.
Πηγή: skai.gr