«Τσίπρας εξωτερικού» για νέες τεχνολογίες την ώρα της κατάργησης του Βeat

Την ώρα που η κυβέρνηση προωθεί ρύθμιση με την οποία στην ουσία «απονευρώνει» την -ελληνικής σύλληψης- επιτυχημένη ψηφιακή πλατφόρμα μίσθωσης ταξί Beat (τέως Taxibeat) ο Αλέξης Τσίπρας εμφανίστηκε ένθερμος υποστηρικτής των νέων τεχνολογιών από τη Σύνοδο της ΕΕ για την ψηφιακή οικονομία στο Ταλίν.

«Η συζήτηση για την ψηφιακή οικονομία και για τις νέες τεχνολογίες είναι το μέλλον. Πιστεύω ότι η δυνατότητα πρόσβασης όλων των πολιτών στην ψηφιακή εποχή στις νέες τεχνολογίες δεν είναι μόνο ζήτημα προόδου, είναι ζήτημα δημοκρατίας και ισότητας» ανέφερε ο πρωθυπουργός.

Ο κ. Τσίπρας υποστήριξε ότι «η κυβέρνησή μας έχει κάνει μεγάλα βήματα για να καλύψει το μεγάλο κενό, οι προηγούμενες κυβερνήσεις δεν ασχολήθηκαν σοβαρά με τις νέες τεχνολογίες και την αναγκαιότητα να μπούμε με γοργά βήματα στην ψηφιακή εποχή». Εμείς, συνέχισε ο πρωθυπουργός, όχι μονό δημιουργήσαμε ξεχωριστό υπουργείο, αλλά έχουμε ρίξει όλο το βάρος ώστε η διαθέσιμοι πόροι να μην πάνε χαμένοι, χάθηκαν δισεκ. ευρώ, τρέχουμε με ταχύτητα για να καλύψουμε την απόσταση».

Όπως ανέφερε, «στόχος μας είναι αυτό που λέει το σύνθημα: "να φέρουμε το αύριο σήμερα για όλους τους πολίτες"». «Θα είναι πολύ σημαντικό για τη χώρα και όλους τους πολίτες για να καλύψουμε την απόσταση, είναι στόχος που μπορούμε να πετυχούμε και είμαι αισιόδοξος ότι μπορούμε να το καταφέρουμε».

Αναφερόμενος στο θέμα της Βeat, ο πρόεδρος της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «απεχθάνεται την αξιολόγηση, τις ελεύθερες επιλογές» κι ότι «ταυτίζεται με στενά συντεχνιακά συμφέροντα μιας μειοψηφίας συνδικαλιστών που μας γυρνούν στο χθες».

«Η Κυβέρνηση του αραμπά… ξαναχτυπά» σχολίασε η πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ και επικεφαλής της ΔΗΣΥ Φώφη Γεννηματά.

Για «παραπληροφόρηση που σκοπίμως διακινείται για να καλύψει τη δράση όσων παρανομούν» κάνει λόγο σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών απαντώντας στις αντιδράσεις.

Αντιμεταρρυθμιστική δίωξη της εφαρμογή Beat, που συνιστά δίωξη της νεοφυούς επιχειρηματικότητας, δηλαδή κάθε επιχείρησης της νέας οικονομίας, χαρακτηρίζει πάντως με ανακοίνωσή της την κυβερνητική ρύθμιση η Ένωση Νεοφυών Επιχειρήσεων

Μιλώντας νωρίτερα στον ΣΚΑΪ ο ιδρυτής της Beat Νίκος Δρανδάκης υποστήριξε ότι οι αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Υποδομών θέτουν σε κίνδυνο την αξιολόγηση των οδηγών και δημιουργούν μοντέλο «δημοσιοϋπαλληλίας», καθώς αντί για αξιολόγηση προκρίνει συμβάσεις πολυετούς διάρκειας με τους οδηγούς. Η εταιρεία προτίθεται να προσφύγει στην ελληνική και την ευρωπαϊκή Δικαιοσύνη ώστε να προασπίσει κάθε δικαίωμα στην ελευθερία του επιχειρείν.

Ένα ελληνικό «success story»

Σημειώνεται ότι η νεοφυής επιχείρηση Taxibeat ΕΠΕ του κ. Δρανδάκη, διαχειριστής του Taxibeat (νυν Beat), εξαγοράστηκε κατά 100% το Φεβρουάριο από τη mytaxi, θυγατρική του Όμιλου Daimler αντί, περίπου, 40 εκατ. ευρώ.

Mέσω της δημοφιλούς εφαρμογής, που υπάρχει για έξυπνα κινητά με λειτουργικά συστήματα Android και iOS, με το πάτημα ενός κουμπιού, ο χρήστης μπορεί καθ’ όλο το εικοσιτετράωρο να βρει τα ταξί που είναι διαθέσιμα κοντά του και να επιλέξει τον οδηγό που θα τον παραλάβει, ενώ μάλιστα έχει τη δυνατότητα και να τον αξιολογήσει.
Πηγή: Στέλιος Κάνδιας