Κλείσιμο

Βουλή: Στην τελική ευθεία ο νέος οικοδομικός κανονισμός

Στην τελική ευθεία για την ψήφισή του από την Ολομέλεια της Βουλή, μπήκε ο νέος οικοδομικός κανονισμός τον ποίο υπερψηφίζουν ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΛΑΟΣ ενώ ΚΚΕ ΣΥΡΙΖΑ και ΔΗΜΑΡ καταψηφίζουν.

Κατά την τοποθέτησή του ο αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος Νίκος Σηφουνάκης τόνισε ότι «ο νέος οικοδομικός κανονισμός επαναπροσδιορίζει τη σχέση πολιτείας- επαγγελματιών – πολιτών, ξεκαθαρίζοντας και θεσμοθετώντας την ευθύνη κάθε εμπλεκομένου μέρους σε μία κατασκευή, ώστε να αντιμετωπιστούν τα φαινόμενα διαφθοράς, να βελτιωθεί η εξυπηρέτηση του πολίτη και πάνω από όλα να εφαρμόζεται η πολεοδομική νομοθεσία, να προστατεύεται το φυσικό και δομημένο περιβάλλον και να εξασφαλίζεται η ισορροπία».

Την ίδια ώρα αίσθηση προκαλεί το «νομοθετικό αλαλούμ» μεταξύ του Υπουργείου Περιβάλλοντος και του Υπουργείου Υποδομών σχετικά με την τουριστική δόμηση στα νησιά.

Ακατανόητο είναι το γεγονός ότι το ειδικό χωροταξικό για τον τουρισμό, αρμοδιότητας του ΥΠΕΚΑ, καθορίζεται με άρθρο στο νομοσχέδιο για τα ταξί με εισήγηση του Υφυπουργού Τουρισμού και μάλιστα με τρόπο που διαφωνεί ο αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος αλλά και βουλευτές του ΠΑΣΟΚ.

Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ και πρόεδρος της επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής Κώστας Καρτάλης, ζήτησε την απόσυρση του άρθρου 148 του νομοσχεδίου για τα ταξί –στο οποίο έχουν παρεισφρήσει πλείστες άσχετες διατάξεις- καθώς υποστηρίζει ότι έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τον Τουρισμό που προετοιμάστηκε από το ΥΠΕΚΑ και για το οποίο μόλις ολοκληρώθηκε η διαβούλευση του.
Στο άρθρο 148 που έχει ως τίτλο «Χωροθέτηση οργανωμένων υποδοχέων τουριστικών δραστηριοτήτων» προβλέπεται ότι σε νησιά με επιφάνεια 70-200 τ. χλμ η διατιθέμενη έκταση για την ανάπτυξη οργανωμένων τουριστικών υποδοχέων θα μπορεί να φθάνει το 1% της επιφάνειας τους, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στο Ε.Χ.Τ. ήταν από 0.15% έως 0.2% και αφορούσε νησιά από 90 τ. χλμ και πάνω. Με την αλλαγή του κριτηρίου της έκτασης στα 70 τ.χλμ, περιλαμβάνονται επίσης νησιά όπως η Σίφνος (73 τ.χλμ), η Μύκονος (85 τ.χλμ), η Σαντορίνη (75 τ.χλμ.), η Σύρος (84 τ.χλμ), η Αίγινα,(85 τ.χλμ), κ.α.

Στο ίδιο άρθρο προβλέπεται αύξηση της παραθεριστικής κατοικίας στο 75% της δομούμενης επιφάνειας σε περίπτωση που ο υποδοχέας διαθέτει γήπεδο γκολφ ενώ ανατρέπεται η ενιαία δομή ενός σύνθετου τουριστικού καταλύματος καθώς δίνεται η δυνατότητα οι ειδικές τουριστικές υποδομές τις οποίες οφείλει να περιλαμβάνει να μην ορίζονται εντός της έκτασης του σύνθετου τουριστικού καταλύματος αλλά ακόμα και σε απόσταση από αυτό.

Ο αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος πάντως Νίκος Σηφουνάκης δήλωσε ότι συμφωνεί με τον κ. Καρτάλη και εξέφρασε την πεποίθηση ότι ο Υπουργός Υποδομών Μάκης Βορίδης θα πάρει πίσω την επίμαχη διάταξη.
Πηγή: Πηνελόπη Γκάλιου