ΥΓΕΙΑ


Η καφεΐνη προστατεύει από την ηλιακή ακτινοβολία

Νέα επιστημονική έρευνα δείχνει ότι η καφεΐνη μπορεί να βοηθήσει στην αυξημένη προστασία του δέρματος από την επικίνδυνη ηλιακή ακτινοβολία και τον καρκίνο, καθώς συμβάλλει στην άμεση καταστροφή των κυττάρων εκείνων που έχουν υποστεί ζημιά από τις ακτίνες του ήλιου.

Χρησιμοποιείστε τα πλήκτρα ← → για να πλοηγηθείτε
 
 
Νέα επιστημονική έρευνα δείχνει ότι η καφεΐνη μπορεί να βοηθήσει στην αυξημένη προστασία του δέρματος από την επικίνδυνη ηλιακή ακτινοβολία και τον καρκίνο, καθώς συμβάλλει στην άμεση καταστροφή των κυττάρων εκείνων που έχουν υποστεί ζημιά από τις ακτίνες του ήλιου.

Η ανακάλυψη μπορεί μελλοντικά να οδηγήσει στη δημιουργία νέου τύπου πιο αποτελεσματικών αντηλιακών που θα περιέχουν καφεΐνη, όμως οι επιστήμονες ξεκαθάρισαν πως αυτό δεν σημαίνει ότι όσοι πίνουν πολλούς καφέδες, απολαμβάνουν μεγαλύτερη προστασία από την υπεριώδη ακτινοβολία.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον ‘λαν Κόνεϊ του τμήματος χημικής βιολογίας του πανεπιστημίου Ράτγκερς του Νιού Τζέρσεϊ έκαναν πειράματα σε ποντίκια και ανακάλυψαν ότι η καφεΐνη αλλάζει τη δραστηριότητα ενός γονιδίου (του ATR) που εμπλέκεται στην καταστροφή των κυττάρων, τα οποία έχουν υποστεί βλάβη στο DNA και έτσι είναι πιθανότερο να μετατραπούν σε καρκινικά.

Προηγούμενες μελέτες είχαν επισημάνει την προστατευτική δράση της καφεΐνης κατά του καρκίνου, όμως η νέα έρευνα εστίασε στους συγκεκριμένους μοριακούς μηχανισμούς αυτής της δράσης, με έμφαση στο δέρμα. Έτσι, ανακαλύφθηκε ότι όταν στον οργανισμό κυκλοφορούν αυξημένα μόρια καφεΐνης, τότε αναστέλλεται η δράση του γονιδίου ATR και με αυτό τον τρόπο ενθαρρύνεται ο θάνατος των δυνητικά επικίνδυνων κυττάρων με το μεταλλαγμένο DNA.

Οι επιστήμονες δημιούργησαν γενετικά μεταλλαγμένα ποντίκια με γονίδια ATR που υπολειτουργούσαν και τα εξέθεσαν σε υπεριώδη ακτινοβολία, ώσπου ανέπτυξαν καρκίνο του δέρματος (όχι μελάνωμα). Μετά από περίπου πέντε μήνες έκθεσης στην ακτινοβολία, διαπιστώθηκε ότι τα συγκεκριμένα μεταλλαγμένα ποντίκια είχαν αναπτύξει 69% λιγότερους όγκους σε σχέση με όσα φυσιολογικά ποντίκια είχαν γονίδια ATR που λειτουργούσαν κανονικά. Επιπλέον, οι όγκοι στα μεταλλαγμένα ποντίκια εμφανίστηκαν κατά μέσο όρο τρεις εβδομάδες αργότερα από τα φυσιολογικά ποντίκια.

Αυτό το πείραμα, κατά τους αμερικανούς επιστήμονες δείχνει ότι η καφεΐνη, πιθανώς αν απλωθεί στο δέρμα, μπορεί να έχει ανασταλτική δράση (όπως ένα αντηλιακό) κατά του καρκίνου του δέρματος. Δεν είναι ακόμα σαφές εάν και σε ποιο βαθμό υπάρχει προστατευτική δράση, όχι από την καφεΐνη που απλώνεται στο δέρμα, αλλά με το να πιεί κανείς καφέδες.

Οι επιστήμονες υπογραμμίζουν πάντως ότι, σε κάθε περίπτωση, η έρευνα πάνω στην αντικαρκινική δράση της καφεΐνης είναι στα πρώτα στάδιά της και, ειδικά το καλοκαίρι, οι άνθρωποι πρέπει να φροντίζουν να λαμβάνουν τα τυπικά μέτρα προστασίας (όχι μεγάλη παραμονή στον ήλιο, κατάλληλα ρούχα, αντηλιακό).

Ο καθηγητής κυτταρικής βιολογίας Ντοτ Μπένετ του πανεπιστημίου του Λονδίνου (St.George’s), δήλωσε ότι οποιαδήποτε πρωτοβουλία για την προσθήκη καφεΐνης στα αντηλιακά πρέπει να γίνει με προσοχή, ώστε να διασφαλιστεί ότι δεν θα υπάρχουν παρενέργειες.
 
Νέα τεχνική υπόσχεται επανάσταση στην εξωσωματική γονιμοποίηση
Μια νέα βρετανική απεικονιστική - διαγνωστική μέθοδος, που επιτρέπει την εκ των προτέρων επιλογή του καλύτερου…
17.05.2013, 15:18
Η πρώτη κλωνοποίηση ανθρώπινων βλαστοκυττάρων
Για πρώτη φορά δημιουργήθηκαν ανθρώπινα βλαστικά κύτταρα μέσω κλωνοποίησης
17.05.2013, 14:50
Σ. Αραβία: Πρώτη ενδονοσοκομειακή μετάδοση του νέου κορονοϊού σε νοσηλευτές
Επιστήμονες του ΠΟΥ που επισκέφτηκαν την Σαουδική Αραβία για συνομιλίες με τις αρμόδιες Αρχές δήλωσαν την Κυρι…
16.05.2013, 13:40
Στάκλερ: Η λιτότητα καταστρέφει τη δημόσια υγεία στην Ελλάδα
Ο ειδικός στα οικονομικά του τομέα της υγείας Ντέιβιντ Στάκλερ σημειώνει ότι το ελληνικό σύστημα υγείας έχει π…
16.05.2013, 12:57
Δημόκριτος: Η αλήθεια για τα γενετικά τεστ μετά την προληπτική μαστεκτομή της Τζολί
Το εργαστήριο Μοριακής Διαγνωστικής του «Δημοκρίτου» είναι το μοναδικό εργαστήριο στην Ελλάδα το οποίο έχει α…
15.05.2013, 20:36
Πολωνία: Γεννήθηκε βρέφος με 4,5 γρμ. αλκοόλ στο αίμα!
Μια 24χρονη σε κατάσταση μέθης έφερε στον κόσμο ένα βρέφος που το ποσοστό αλκοόλ στο αίμα του έφτανε τα 4,5 γρ…
15.05.2013, 16:43
"Πράσινο φως" για εμφύτευση τεχνητής καρδιάς
Η γαλλική εταιρεία Carmat ανακοίνωσε σήμερα ότι έλαβε την άδεια από τις υγειονομικές αρχές τεσσάρων χωρών για …
14.05.2013, 17:53
Τουρκία: Οι γιατροί διέκοψαν την πρώτη επιτυχή εγκυμοσύνη από μεταμόσχευση μήτρας
Οι γιατροί που παρακολουθούσαν την Ντέρια Σερτ, την πρώτη γυναίκα που έμεινε έγκυος αφού είχε υποβληθεί σε μετ…
14.05.2013, 17:41
Greenpeace: Χημικά κοκτέιλ σε φρούτα και λαχανικά στους πάγκους της Αθήνας
Είκοσι επτά διαφορετικές χημικές δραστικές ουσίες, πολλές από τις οποίες ύποπτες για καρκινογενέσεις, εντοπίστ…
14.05.2013, 16:59
Σ. Αραβία: Τέσσερα νέα κρούσματα του νέου κορωνοϊού
Το υπουργείο Υγείας ανακοίνωσε πως ένα από τα τέσσερα κρούσματα αντιμετωπίσθηκε και ο ασθενής πήρε εξιτήριο απ…
14.05.2013, 10:55

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | ... | 33  Επόμενη

Σχόλια Αναγνωστών
Αποστολή Παραπόνων
Παρακαλούμε να είστε ευγενικοί και να σέβεστε τους συνομιλητές σας. Αποφύγετε τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Προστατέψτε τα προσωπικά σας δεδομένα. Αν κρίνετε ότι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας είναι παράνομο ή προσβάλει οποιοδήποτε δικαίωμα σας, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας. Θα απαντήσουμε στο αίτημα σας το συντομότερο δυνατόν.
 

Κίνηση στην Αθήναmyroute.gr

ΣΥΜΒΑΝ

Frantzi Amvrosiou Kasomouli to Falirou between cross-roads Kallirrois and cross-roads Siggrou Andr. Ave no parking, one right lane blocked

Μποτιλιάρισμα

ΠΟΣΕΙΔΩΝΟΣ ΜΕ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΔΥΤΙΚΑ, ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΓΡΟΥ ΕΩΣ ΤΟ ΝΑΥΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ (καμία μεταβολή)