Συνεχίζει τις επαφές του για το λιμάνι ο κάπτεν Γουέι

Με στόχο περαιτέρω επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά συνεχίζει σήμερα τις επαφές του ο ισχυρός άνδρας της Cosco Γουέι Τζιαφού, μετά τα εγκαίνια του προβλήτα 3 του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς. 

Ο κάπτεν Γουέι θα συναντηθεί στις 16:00 το απόγευμα με τον υπουργό Ναυτιλίας Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και την ηγεσία του ΤΑΙΠΕΔ όπου θα συζητηθούν τα νέα επενδυτικά πλάνα της COSCO και το θέμα της αξιοποίησης των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκς.

Παράλληλα, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Εξωτερικών Ευάγγελος Βενιζέλος θα επιδώσει στον Γουέι Τζιαφού το παράσημο του Μεγαλόσταυρου του Τάγματος του Φοίνικα.

Ο πρωθυπουργός κατά την χθεσινή τελετή εγκαινίων ανακοίνωσε πως η COSCO σχεδιάζει νέα επένδυση ύψους 224ων εκ. ευρω για την επέκταση του προβλήτα 3 του λιμανιού του Πειραιά από την οποία θα δημιουργηθούν 500 νέες θέσεις εργασίας.

Ο κ. Σαμαράς απηύθυνε πρόσκληση στους Κινέζους να επενδύσουν και σε άλλους τομείς της ελληνικής οικονομίας αναφέροντας ότι σε λίγες ημέρες θα ανακοινωθεί και επίσημα η αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Όπως δήλωσε ο πρωθυπουργός «βρισκόμαστε στο μέσο των διαπραγματεύσεων μιας νέας συμφωνίας, η οποία- αν ολοκληρωθεί και εγκριθεί κι από τις αρμόδιες Κοινοτικές αρχές στην Ευρώπη- θα αφορά σε επένδυση επί πλέον 224 εκ. ευρώ από την COSCO στη δυτική πλευρά του λιμανιού. Κι αυτή θα οδηγήσει πράγματι σε 500 νέες θέσεις εργασίας μόνιμες κι άλλες 200 θέσεις εργασίας, για τα τρία χρόνια που θα διαρκέσει η κατασκευή».

Όπως αναφέρει η Καθημερινή, η διαπραγμάτευση αυτή έγκειται σε δύο σημεία. Το πρώτο αφορά την παροχή έγκρισης από την ΕΕ, κάτι που εκτιμάται ότι θα συμβεί, καθώς τα μηνύματα από τις Βρυξέλλες είναι θετικά, μετά και τις επαφές που είχε στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας ο πρώην υπουργός Ναυτιλίας Κωστής Μουσουρούλης.

Το δεύτερο σημείο που αποτελεί σημείο τριβής με την COSCO αποτελεί το θέμα της φιλικής διευθέτησης. Ειδικότερα για να υλοποιήσει τη νέα επένδυση με δικά του κεφάλαια, ο κινεζικός όμιλος ζητά να καταργηθεί ο όρος της σύμβασης που αναφέρεται στο ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα που καταβάλλει στον ΟΛΠ και το οποίο καθορίζεται με βάση τον όγκο των εμπορευματοκιβωτίων που διακινούνται. Μέχρι σήμερα το ενοίκιο που κατέβαλλε η COSCO ήταν μεγαλύτερο του ελάχιστου συμφωνηθέντος και για το 2012 ανήλθε σε 32 εκατ. ευρώ.

Η κινεζική πλευρά έχει θέσει το ζήτημα στον ΟΛΠ χωρίς μέχρι σήμερα να υπάρξει συμφωνία, με αποτέλεσμα να μην αποκλείεται το θέμα να αποτελέσει αντικείμενο διαιτησίας.
Πηγή: skai.gr