Hellastat: Περαιτέρω υποχώρηση της ζήτησης το 2012 για παιχνίδια

Στο περιορισμό των δαπανών για παιχνίδια το 2011 συνέβαλλαν το μειωμένο εισόδημα και η αρνητική ψυχολογία των καταναλωτών λόγω της οικονομικής κρί-σης καθώς τα τελευταία δεν θεωρούνται αγαθά πρώτης ανάγκης σύμφωνα με ευρήματα μελέτης της Hellastat.

Η μείωση της ζήτησης μεταφράζεται τόσο σε υποχώρηση της επισκεψιμότητας στα καταστήματα, όσο και σε υποχώρηση της μέσης δαπάνης ανά αγορά. Πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι η πτωτική τάση διατηρήθηκε και το 2012.

Σε αυτό το κλίμα υποχώρησης, οι αλυσίδες καταστημάτων αποδεικνύονται πιο ανθεκτικές λόγω των ανταγωνιστικών τιμών που προσφέρουν. Αντιθέτως πολλά μικρά ανεξάρτητα καταστήματα υπόκεινται σε μεγάλη μείωση των εσόδων τους, ενώ πολλά από αυτά έχουν ήδη κλείσει. Πολλές εταιρείες λιανικής εμπορίας προσφέρουν μειωμένες τιμές, σε μια προσπάθεια συγκράτησης της πτώσης των εσόδων τους. Ωστόσο η πολιτική αυτή έχει αρνητική επίπτωση στα περιθώρια κερδοφορίας.

Αρνητική πτυχή για την αγορά αποτελεί η αύξηση των εισαγωγών ανώνυμων προϊόντων χαμηλού κόστους από ασιατικές χώρες όπως η Κίνα. Η διείσδυση των εν λόγω ειδών διαχρονικά κλιμακώνεται, καθώς οι γονείς προσανατολίζονται σε αγορές φθηνότερων ειδών. θετικές προοπτικές εντοπίζονται στην ανάπτυξη των εξα-γωγών, καθώς οι συνθήκες κατανάλωσης σε άλλες χώρες είναι σαφώς πιο ευνοϊκές.


Πηγή: skai.gr