Τα νέα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων


Οι μεγαλύτερες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου σε όρους GMV (ακαθάριστη αξία εμπορευμάτων)

 
Η πρόσφατη γνωστοποίηση της ακαθάριστης αξίας εμπορευμάτων (Gross Merchandise Value – GMV) της Amazon, της Zalando και της Pinduoduo μάς δίνουν για πρώτη φορά τη δυνατότητα σύγκρισης των διαδικτυακών πλατφορμών -B2C και B2B Marketplaces- αναμεταξύ τους, ενώ το πραγματικό μέγεθός τους φαίνεται αναμφισβήτητα στον συνολικό όγκο των εμπορευμάτων που αυτές διακινούν.

Σύμφωνα, λοιπόν, με δημοσιευμένα στοιχεία των επιχειρήσεων, η Alibaba αποτελεί την πρώτη διαδικτυακή πλατφόρμα που θα σπάσει το φράγμα του ενός τρισεκατομμυρίου με όρους GMV. Στη δεύτερη θέση ακολουθεί η Amazon, δείχνοντάς μας ότι τα φαινόμενα απατούν και παρά το μέγεθός της αυτή, τουλάχιστον προς το παρόν, δείχνει σχετικά «μικρή», ενώ η JD.com την ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής.

Μεγάλος ηττημένος είναι η eBay, ο «στυλοβάτης του εμπορίου του παρελθόντος» που κάποτε ηγείτο της λίστας των μεγαλύτερων πλατφορμών.  Αντίθετα, μεγάλος κερδισμένος είναι η κινεζική πλατφόρμα Pinduoduo, η οποία βρέθηκε στην πρώτη πεντάδα κατάταξης της σχετικής λίστας.

Η κυριαρχία της Κίνας και των ΗΠΑ στην αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι χαρακτηριστική, ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι μόνο μια ευρωπαϊκή εταιρεία, η γερμανική Zalando, μπήκε στην πρώτη δωδεκάδα της σχετικής κατάταξης. Αν και η συνολική ακαθάριστη αξία των εμπορευμάτων τα οποία πωλήθηκαν μέσω της συγκεκριμένης πλατφόρμας ανήλθαν «μόλις» στα 7,5 δισ. δολάρια, η εταιρεία εκτιμά ότι μεταξύ του 2023 και του 2024 το μέγεθός της θα ανέλθει στα 22 εκατ. δολάρια περίπου σε όρους GMV.

Όπως έχει αναφερθεί στο παρελθόν, οι διαδικτυακές πλατφόρμες – B2C και B2B Marketplaces – ανήκουν αναμφισβήτητα στους μεγάλους νικητές του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν. Ως εκ τούτου, οι ελληνικές επιχειρήσεις θα πρέπει να κατανοήσουν ότι το μέλλον το δικό τους αλλά και το μέλλον της Ελλάδας θα εξαρτηθεί άμεσα από τον βαθμό της Ψηφιακής Ωριμότητας αλλά και από την κατάκτηση της Επιχειρηματικής Αριστείας στο Ηλεκτρονικό Επιχειρείν καθώς και την ανάπτυξη επιχειρηματικών μοντέλων-πλατφορμών τόσο εντός όσο και εκτός των συνόρων της.

Αναδημοσίευση : neocomerce.gr  





 
Σχόλια Αναγνωστών
Αποστολή Παραπόνων
Παρακαλούμε να είστε ευγενικοί και να σέβεστε τους συνομιλητές σας. Αποφύγετε τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Προστατέψτε τα προσωπικά σας δεδομένα. Αν κρίνετε ότι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας είναι παράνομο ή προσβάλει οποιοδήποτε δικαίωμα σας, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας. Θα απαντήσουμε στο αίτημα σας το συντομότερο δυνατόν.