Λετονία: η χώρα που κήρυξε «ψηφιακή» επανάσταση!

Η ιδέα είναι απλή και αποτελεσματική: οι χρήστες του διαδικτύου μπορούν να δημιουργούν γραφήματα, με βάση τα δικά τους δεδομένα.

Η βασική υπηρεσία είναι δωρεάν. Οι επαγγελματίες μπορούν να αγοράσουν πιο εξειδικευμένα εργαλεία.

Αυτή η επιχείρηση start up δημιουργήθηκε πριν τρία χρόνια, από τρία άτομα. Σήμερα απασχολεί 35 υπαλλήλους από 12 εθνότητες, εδώ στη Ρίγα. Έχει γραφείο στο Σαν Φρανσίσκο και ετοιμάζει άνοιγμα στη Βραζιλία.

«Ήμασταν οι πρώτοι στον κόσμο που παρουσιάσαμε γραφήματα “φτιάξτα μόνος σου”. Τώρα, οι πελάτες μας φτάνουν τα 2 εκατομμύρια παγκοσμίως. Θεωρούμε ότι μπορούμε να φτάσουμε τα 100 εκατομμύρια, την επόμενη δεκαετία».

Για να βρει πελάτες στο εξωτερικό, η εταιρεία προσθέτει νέες γλώσσες στην πλατφόρμα, αφού καταφέρνει να βρει τα απαραίτητα κεφάλαια.

Για την έναρξή της συγκεντρώθηκαν 1,5 εκατομμύριο ευρώ, μέσω δύο κεφαλαίων επιχειρηματικών συμμετοχών από Γερμανία και Βρετανία.

«Οι επενδυτές, εκτός από κεφάλαια, έφεραν γνωριμίες και τεχνογνωσία στην προσπάθεια και αυτό ήταν πιο σημαντικό. Οι γνωριμίες μας βοήθησαν να προσλάβουμε στο εκτελεστικό συμβούλιο ανθρώπους που εργάζονταν παλαιότερα στη Google και σε άλλες πολυεθνικές».

Πώς μπορεί ένας επιχειρηματίας να γίνει κομμάτι της ψηφιακής επανάστασης; Ποια είναι τα κλειδιά της επιτυχίας στον τομέα της τεχνολογίας; Πάμε να δούμε μερικές απαντήσεις.

Για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις της Ευρώπης, η είσοδος στον κόσμο της τεχνολογίας είναι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις.

Άλλωστε, είναι γνωστό ότι στην Ευρώπη, ο κύκλος εργασιών της ψηφιακής οικονομίας ανέρχεται σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, ετησίως.

Αν αποφασίσετε να δημιουργήσετε μία επιχείρηση με αντικείμενο την ψηφιακή τεχνολογία ή θέλετε να μετατρέψετε την παραδοσιακή σας δραστηριότητα σε ψηφιακή, πρέπει να γνωρίζετε ότι υπάρχουν κάποιοι βασικοί κανόνες.

«Το πρώτο πράγμα που αντιλαμβάνεται κανείς είναι ότι η διοίκηση δεν είναι το ίδιο καθετοποιημένη. Πρόκειται κυρίως για ομαδική δουλειά και πρέπει κάποιος να ακούει τους εργαζόμενους και να έχει ανοιχτό μυαλό. Έπειτα, πρέπει να προσκαλεί ανθρώπους με ικανότητες και ιδέες στις νέες τεχνολογίες… και πρέπει να ακούει και τους πελάτες».

Πηγή: euronews
Πηγή: skai.gr