Στην Ελλάδα το νέο Audi Α5

Το νέο Α5, πνευματικός διάδοχος των θρυλικών πλέον Audi Coupe και Coupe quattro, είναι ένα σημαντικό μοντέλο για την Audi, καθώς σηματοδοτεί την επιστροφή της στην κατηγορία των 4θέσιων κουπέ μετά από 10 χρόνια απουσίας.

Με μήκος που ξεπερνά τα 4,60 m, τέσσερις πραγματικές θέσεις επιβατών και 455 λίτρα χώρου αποσκευών, το A5 υπόσχεται να είναι το ιδανικό κουπέ.

Σε πέντε παραλλαγές. Οι κινητήρες με τους οποίους εφοδιάζεται το Α5 προς το παρόν είναι τρεις.

Ο μοναδικός βενζινοκινητήρας είναι ένας V6 άμεσου ψεκασμού με χωρητικότητα 3,2 λίτρων ο οποίος αποδίδει 265 ίππους και 33,6 kgm ροπής. Προσφέρεται είτε ως προσθιοκίνητο είτε ως τετρακίνητο, με την προσθιοκίνητη έκδοση να συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Multitronic οκτώ σχέσεων και την τετρακίνητη να είναι διαθέσιμη μόνο με χειροκίνητο 6 σχέσεων.

hspace=4Αργότερα, κατά το φθινόπωρο, θα υπάρχει διαθέσιμος και ο νέος 1.8 TFSI με απόδοση 170 ίππων.

Οι άλλες δύο επιλογές είναι πετρελαιοκίνητες, εξακύλινδρες σε V, χωρητικότητας 2,7 και 3,0 λίτρων, που αποδίδουν 191 και 240 ίππους αντίστοιχα.

Ο 3λιτρος ντίζελ συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και τετρακίνηση, ενώ η έκδοση με τον ντίζελ των 2,7 λίτρων προσφέρεται με το αυτόματο κιβώτιο Multitronic και κίνηση στους εμπρός τροχούς.

Η νέα γενιά του συστήματος τετρακίνησης quattro στέλνει σε κανονικές συνθήκες πρόσφυσης το 60% της δύναμης στους πίσω τροχούς, προσδίδοντας στο Α5 οδικά χαρακτηριστικά πισωκίνητου (δηλαδή λιγότερη υποστροφή ισχύος), διατηρώντας παράλληλα το πλεονέκτημα της αυξημένης πρόσφυσης σε ολισθηρές επιφάνειες.
Ποιοτικό και πολυτελές. Το ταμπλό δανείζεται αρκετά σχεδιαστικά στοιχεία από το αντίστοιχο του Α6. Η ποιότητα είναι προσεγμένη και η συναρμογή αψεγάδιαστη.

Στο 4θέσιο εσωτερικό, το πρώτο πράγμα που αντιλαμβάνεσαι είναι η ομοιότητα του ταμπλό με αυτό του Α6. Η ποιότητα των υλικών και η συναρμογή είναι υπεράνω κριτικής, ενώ εργονομικά λάθη δεν υφίστανται.

Ο εξοπλισμός είναι πλήρης, περιλαμβάνοντας όλα τα σύγχρονα συστήματα άνεσης και ασφάλειας. Το σύστημα πολυμέσων MMI, που χειρίζεται από τον κλιματισμό μέχρι το ηχοσύστημα, είναι επαναπρογραμματισμένο ώστε να γίνει πιο εύχρηστο. Επίσης, κάτι καινούργιο για τα αυτοκινητικά δεδομένα είναι το κλειδί, το οποίο λειτουργεί ως μαύρο κουτί.

Επικοινωνεί ηλεκτρονικά με τον κινητήρα και αποθηκεύει δεδομένα, όπως τα διανυθέντα χιλιόμετρα ή διάφορα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν, τα οποία στη συνέχεια συγκεντρώνει και επεξεργάζεται το συνεργείο όταν το επισκέπτεστε για την περιοδική συντήρηση του Α5.

Άφιξη στην Ελλάδα: Τέλη Μαΐου
Τιμή: Δεν ανακοινώθηκε.
Υπέρ: Εμφάνιση, ποιότητα, χώροι, οδική συμπεριφορά, άνεση.
Κατά: Υποστροφή στις πολύ κλειστές στροφές. Το ολοκαίνουργιο κουπέ της Audi είναι το πρώτο μοντέλο του ομίλου, το οποίο χρησιμοποιεί ως βάση το πάτωμα του νέου Α4 που θα παρουσιαστεί προς το τέλος του έτους.

Η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, προϊδεάζοντάς μας για πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά.

Πετρελαϊκή ροπή. Στη σύντομη γνωριμία μας με το Α5 στη Βερόνα της Ιταλίας, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την τετρακίνητη, πετρελαιοκίνητη έκδοση των 3,0 λίτρων.

Κύριο χαρακτηριστικό του κινητήρα είναι η πολύ μεγάλη ροπή (51,0 kgm) από τις 1.500 μόλις μέχρι και τις 3.000 σ.α.λ., η οποία προδσίδει στο 1.610 κιλών, τετρακίνητο κουπέ καταιγιστικές επιδόσεις (0100 km/h σε 5,9 sec).

Η άνεση που προσφέρει η ανάρτηση στους επιβαίνοντες είναι καλή παρά τη σφιχτή ρύθμισή της, ενώ ο έλεγχος του αμαξώματος σε δρόμους με στροφές είναι πολύ καλός. Μόνο οδηγώντας γρήγορα σε πολύ κλειστές στροφές το εμπρός μέρος τείνει να ανοίγει την τροχιά του, κάτι που διορθώνεται μειώνοντας το γκάζι.

Τελικά, το νέο Α5 είναι ένα αυτοκίνητο που κάνει πολλά πράγματα πολύ καλά. Διαθέτει επαρκείς χώρους για τέσσερις επιβάτες και τις αποσκευές τους, είναι ποιοτικό, πλούσια εξοπλισμένο και καλοστημένο στο δρόμο, καταφέρνοντας να συνδυάσει άνεση και κράτημα.

Για όσους ζητούν το κάτι παραπάνω στον τομέα των επιδόσεων και των οδικών χαρακτηριστικών, η Audi έχει έτοιμη την έκδοση S5 με κινητήρα V8 4,2 λίτρων που αποδίδει 335 ίππους και 44,9 kgm ροπής.
Πηγή: Πηγή: Καθημερινή