VW e-Mobility: Μηδαμινό ενεργειακό κόστος

Η Volkswagen προβλέπει ότι το μέλλον της αυτοκίνησης θα είναι «ηλεκτρικό» και για αυτό το λόγο έχει δημιουργήσει ένα στόλο μοντέλων που είτε είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητα είτε συνδυάζουν ένα  θερμικό κινητήρα με ηλεκτροκινητήρα (plug-in hybrid’ (PHEVs)). Η γερμανική μάρκα που έχει περισσότερα από 40 χρόνια εμπειρίας στο συγκεκριμένο τομέα (το 1970 δημιούργησε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα το Τ2 Electric) πιστεύει ότι η ηλεκτροκίνηση είναι, προς το παρόν,  η μοναδική τεχνολογία που εξασφαλίζει μηδενικό αποτύπωμα όσον αφορά τη ρύπανση του περιβάλλοντος, με την προϋπόθεση ότι η παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια για τη φόρτιση θα προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. 
Η γερμανική μάρκα διαθέτει ίσως την πιο πλήρη γκάμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων επί ευρωπαϊκού εδάφους και με τη συνεχή εξέλιξη της συγκεκριμένης τεχνολογίας που συνδυάζεται και με την αυτόνομη οδήγηση που έρχεται με ταχείς ρυθμούς να δημιουργήσει νέα δεδομένα στην αυτοκίνηση,  προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις σε όσους καταναλωτές ενδιαφέρονται πρωτίστως για την προστασία του περιβάλλοντος. Σημειώνεται ότι οι πωλήσεις των μοντέλων με σύστημα κίνησης «plug-in hybrid» (PHEVs) αναμένεται να τετραπλασιαστούν μέχρι το 2018, φθάνοντας τις 893.000 μονάδες και τα 3,3 εκατ. έως το 2022.
Ήδη έχει λανσάρει στην αγορά τέσσερα ηλεκτρικά μοντέλα που καλύπτουν τις πιο σημαντικές κατηγορίες από πλευράς όγκου πωλήσεων και συγκεκριμένα στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης έχει το «λιλιπούτειο» e-up!,  στη  μικρομεσαία κατηγορία το e-Golf καθώς και το plug-in hybrid Golf GTE, ενώ στην κατηγορία των μεσαίων οικογενειακών αυτοκινήτων το Passat  GTE (PHEV). 
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά των τεσσάρων μοντέλων της VW τα από τα μέσα Απριλίου διατίθενται και στην ελληνική αγορά, δυστυχώς χωρίς το παραμικρό κίνητρο επιδότησης όπως συμβαίνει στο σύνολο των Ευρωπαϊκών χωρών, που κυκλοφορούν, είναι τα εξής:
e-up!: Με μόλις 2,32€ ανά 100 χλμ.  κόστος κίνησης το αμιγώς ηλεκτροκίνητο e-up είναι ο  Παγκόσμιος Πρωταθλητής Οικονομίας. Ο ηλεκτροκινητήρας του e-up! αποδίδει 60 kW / 82PS. Η ροπή του φτάνει τα 210 Nm και μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Τα πρώτα 100χλμ έρχονται σε 12,4δλ, ενώ η τελική του ταχύτητα περιορίζεται στα 130χλμ. Μπορεί να διανύσει μέχρι 160χλμ με μία φόρτιση (18.7 kWh).  Διαθέτει ένα  εξαιρετικά οικονομικό πρόγραμμα  οδήγησης ("Eco", "Eco+"), και άλλα τέσσερα που σχετίζονται με τη λειτουργία ανάκτησης ενέργειας κατά τη φάση της επιβράδυνσης ("D1", "D2", "D3" and "B")  που συμβάλλουν αποτελεσματικά στην αύξηση της ακτίνας δράσης του.
e-Golf: Με ενεργειακό κόστος περίπου 2.51€ για κάθε 100χλμ. το εμπορικότερο αυτοκίνητο της Ευρώπης, διατίθεται σε έκδοση αμιγώς ηλεκτροκίνητη με αυτονομία μέχρι 190χλμ, κατανάλωση μόλις 12,7kWh/100χλμ. και φώτα LED στον στάνταρ εξοπλισμό του. Το e-Golf κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 85 kW / 115 PS. Το συνολικό βάρος του e-Golf φτάνει τα 1,585 κιλά, με 318 από αυτά να είναι το βάρος της μπαταρίας ιόντων λιθίου που διαθέτει 264 κυψέλες απόδοσης 24.2 kWh.. Όπως και στο μικρότερο e-up!, έτσι και στο e-Golf υπάρχουν αρκετοί τρόποι φόρτισης της μπαταρίας: Η συμβατική μέθοδος, με το καλώδιο φόρτισης να συνδέεται με οποιαδήποτε οικιακή ηλεκτρική παροχή 230-volt. Με αυτό τον τρόπο η μπαταρία του e-Golf φορτίζεται με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC), μέχρι το επίπεδο των 2.3kW. Εφόσον η μπαταρία είναι εντελώς άδεια, για μία πλήρη φόρτιση απαιτούνται έως και 13 ώρες. Το ηλεκτρικό Volkswagen φορτίζει και μέσω wall box, το οποίο τοποθετείται στο γκαράζ του σπιτιού σας. Επίσης σημεία φόρτισης με wall box βρίσκονται σε σταθμούς παρκινγκ. Με αυτό τον τρόπο το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας φτάνει τα 3.6 kW. (Αντίστοιχος τρόπος και διαδικασία φόρτισης με μικρές διαφοροποιήσεις όσον αφορά το χρόνο έχουν και τα άλλα τρία μοντέλα της VW). 
Golf GTE:  Εντυπωσιάζει με την κατανάλωσή του που δεν ξεπερνάει το 1.6λιτ/100χλμ  (11.4 kWh/100χλμ κατά NEDC,με εκπομπές CO2 στα 37 γρ/χλμ) και την αυτονομία του που έχει τιμή 50χλμ. κινούμενο μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα του και 940χλμ.συνολικά. Για την κίνηση του Golf GTE φροντίζει ένας υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 110 kW / 150 PS αμέσου ψεκασμού (1.4 TSI), και ένας ηλεκτροκινητήρας μέγιστης ισχύος 75kW/102PS. Οι δύο αυτοί κινητήρες συνδυάζονται ώστε να προσφέρουν οικονομία και δυναμικές επιδόσεις, και συνδυάζονται με το 6άρι κιβώτιο 2πλού συμπλέκτη (DSG) που σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε ειδικά για υβριδικά μοντέλα. Συνδυαστική ισχύς: 150 kW / 204 PS.
Passat GTE: Το νεότερο μοντέλο στο στόλο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της VW είναι το πρώτο μοντέλο τεχνολογίας plug-in hybrid της γερμανικής μάρκας, το οποίο κυκλοφορεί σε εκδόσεις σεντάν και station wagon. Με την εκπληκτική τιμή συνδυαστικής απόδοσης των 160 kW/218 ίππων, τη χαμηλή κατανάλωση που δεν ξεπερνά το 1,7 λιτ./100χλμ. (12.2 kWh/100χλμ -Variant: 12.4 kWh), και την εμβέλεια αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση των 50 χιλιομέτρων, το Passat GTE, προσδίδει νέα διάσταση στον όρο αποδοτικότητα, στην κατηγορία του. Σε κανονικές συνθήκες λειτουργίας, το νέο Volkswagen ξεκινά πάντα σαν αμιγώς ηλεκτροκίνητο, πράγμα που σημαίνει και μηδενικές εκπομπές ρύπων. Με γεμάτο το 50λιτρο ρεζερβουάρ και πλήρως φορτισμένη την μπαταρία του, το Passat GTE μπορεί να διανύσει χωρίς ανεφοδιασμό, έως και 1.100 χιλιόμετρα. Σε αντίθεση με το E-Mode, διατίθεται το πρόγραμμα GTE, όπου με το πάτημα ενός πλήκτρου το Passat θέτει στη διάθεση του οδηγού όλη τη συνδυαστική ισχύ των 218 ίππων του. Με αυτή την επιλογή, επιτυγχάνεται η δυναμικότερη συμπεριφορά διαφόρων παραμέτρων, όπως η απόκριση στο γκάζι καθώς και τα χαρακτηριστικά του συστήματος διεύθυνσης. Η εντυπωσιακή αυτή απόδοση επιτυγχάνεται χάρη στο συνδυασμό του βενζινοκινητήρα 1.4 TSI των 156PS, και του ηλεκτροκινητήρα των  115PS. Το Passat GTE,  διαθέτει στάνταρ το 6άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, εξελιγμένο ειδικά για το υβριδικό σύστημα κίνησης, και επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100χλμ, σε μόλις 7,4δλ. (Variant: 7,6δλ.). Και οι δύο εκδόσεις έχουν τελική ταχύτητα 225χλμ/ώ. ενώ με το πρόγραμμα E-Mode η ταχύτητα περιορίζεται στα 130χλμ/ώ.
Οι τιμές διάθεσης των ηλεκτρικών- plug-in hybrid μοντέλων της VW, τα οποία οι Έλληνες καταναλωτές μπορούν να δοκιμάσουν στη μοναδική έκθεση e-mobility που έχει δημιουργήσει Kosmocar στην Αθήνα (Karenta Μαρούσι στο ύψος του The MailL) διαμορφώνονται ως εξής:
e-up!   € 28.000
e-Golf €38.900
Golf GTE € 37.950
Passat Limousine GTE € 52.000
Passat Variant GTE € 53.400

Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης