Με πρόσθετη λειτουργία brake light οι μοτοσικλέτες BMW

Με το καινοτόμο σύστημα προειδοποίησης φρεναρίσματος  dynamic brake light θα εξοπλίζει από το 2016 μια  σειρά από μοντέλα  της η BMW Motorrad στο πλαίσιο της Στρατηγικής “Safety 360°”. Το dynamic brake light διατίθεται προαιρετικά από το εργοστάσιο σε συνδυασμό με το ABS Pro (σε συνδυασμό με το προαιρετικό “Ride Modes Pro”) από το 2016 για τα μοντέλα R 1200 GS, R 1200 GS Adventure και S 1000 XR. Οι πολυτελείς μοτοσικλέτες τουρισμού K 1600 GT, GTL και GTL Exclusive θα προσφέρουν αυτό το στοιχείο στάνταρ από το 2016 – συμπληρώνοντας άριστα το  ABS Pro.
Η πρόσθετη λειτουργία brake light, που προορίζεται αποκλειστικά για τις αγορές της Ε.Ε., προειδοποιεί τα οχήματα που ακολουθούν σε δύο στάδια για απότομο φρενάρισμα της προπορευόμενης μοτοσικλέτας ή ενεργοποίηση του ABS. Το πρώτο στάδιο τίθεται σε λειτουργία όταν η μοτοσικλέτα επιβραδύνει από ταχύτητες άνω των 50 χλμ/ώρα. Σε αυτή την περίπτωση το φως φρένου αναβοσβήνει με συχνότητα 5 Hz. Όταν η μοτοσικλέτα πλησιάζει να σταματήσει (ταχύτητα μικρότερη των  14 χλμ/ώρα), αναλαμβάνουν δράση τα alarm σε δεύτερο στάδιο, τα οποία παραμένουν ενεργοποιημένα έως ότου η μοτοσικλέτα επιταχύνει πάνω από 20 χλμ/ώρα.
 Όταν ο αναβάτης μιας μοτοσικλέτας φρενάρει είναι εξαιρετικά σημαντικό αυτό να γίνεται αντιληπτό από τους οδηγούς που ακολουθούν. Γι’ αυτό, η BMW Motorrad εξέλιξε το dynamic brake light  Η λειτουργία αυτή προειδοποιεί ακόμα καλύτερα τους οδηγούς των οχημάτων που ακολουθούν μόλις η προπορευόμενη μοτοσικλέτα φρενάρει.
Συγκριτικά με το συμβατικό ABS, το ABS Pro προσφέρει αυξημένη ασφάλεια στο φρενάρισμα στις στροφές, επιτρέποντας την υποστήριξη του ABS. Στις στροφές το ABS Pro εμποδίζει το μπλοκάρισμα των τροχών ακόμα και σε ξαφνικό, απότομο φρενάρισμα. Αυτό μειώνει τις απότομες αλλαγές στη δύναμη που απαιτείται στο τιμόνι κατά τους ελιγμούς με ταυτόχρονο φρενάρισμα, ενώ εμποδίζει την ανεπιθύμητη ανύψωση του πίσω τροχού. Τα οφέλη του ABS Pro για τον αναβάτη είναι ευαίσθητη απόκριση και υψηλό επίπεδο σταθερότητας στο φρενάρισμα και τη συμπεριφορά καθώς και βέλτιστη επιβράδυνση στις στροφές.

Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης