Η Mitsubishi δημιούργησε την 5η γενιά του Sport Utility Truck L200

Αξιοποιώντας την 70χρονη εμπειρία της στην κατασκευή επαγγελματικών αυτοκινήτων και στηριζόμενη στην εμπορική επιτυχία που είχε το μοντέλο L200 pickup, αφού στα 9 χρόνια που βρίσκεται στην παραγωγή έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη 1.300.000 επαγγελματιών, η Mitsubishi αλλάζει άρδην την καταγραφή που έχουμε για την κατηγορία των pickup truck λανσάροντας την πέμπτη γενιά του Mitsubishi L200.
Το εξωτερικό
Διατηρώντας τη φιλοσοφία  της ενοποιημένης καμπίνας / καρότσας, η 5η σειρά L200 αποστασιοποιείται από τα απαλά, στρογγυλοποιημένα σχήματα του προηγούμενου μοντέλου, υιοθετώντας πιο εξεζητημένες  ανάγλυφες επιφάνειες. Η αίσθηση πλήρους σχεδιαστικής ενσωμάτωσης & ενότητας τονίζεται από το μειωμένο ενδιάμεσο χώρο μεταξύ της καμπίνας και της καρότσας σε όλους τους τύπους αμαξώματος του L200 καθώς και τη νέα χαρακτηριστική γραμμή που διατρέχει την πίσω πόρτα και την καρότσα, ενώ στο Double Cab – τη best seller έκδοση του L200 στην Ευρώπη – μία προσεκτική επανασχεδίαση της J-Line συνέβαλε επίσης σε μία πιο ισορροπημένη εμφάνιση. Μπροστά εντυπωσιάζουν οι ισχυροί  προβολείς HID (με ενσωματωμένα φώτα ημέρας και προβολείς B-Xenon) και οι ευμεγέθεις θηριώδεις προφυλακτήρες που δηλώνουν αντοχή και προστασία. Το νέο L200 παραμένει στην κατηγορία των 5 μ. (5.,205 χλστ. για το Double Cab), κάτι που βοηθά στο παρκάρισμα, στους ελιγμούς (έχοντας ακόμα τη μικρότερη ακτίνα στροφής στην κατηγορία 5,9 μ.) και βάρος. Το μήκος της καρότσας  είναι 1.520 χλστ. ενώ έγινε  πιο βαθιά μέχρι 475 χλστ. έναντι 460 χλστ. του προηγούμενου.
Όπως οι εκδόσεις του νέου L200 διαθέτουν ελαχιστοποιημένο μεταξόνιο προσφέροντας ένα μήκος εσωτερικού από τα μεγαλύτερα στην κατηγορία και μια καρότσα με εντυπωσιακά μεγέθη όσον αφορά τον ωφέλιμο χώρο. Αυτό ισχύει κυρίως στην έκδοση Double Cab όπου η J-Line σύνδεση καμπίνας / καρότσας προσφέρει άφθονη ευρυχωρία και πλούσιο χώρο φόρτωσης με μόλις 2 εκατοστά αύξηση στο συνολικό μήκος.
Η καρότσα είναι «επαγγελματικά» διαμορφωμένη – ανάλογα με το στυλ του αμαξώματος – χωρίς απώλειες στο ωφέλιμο φορτίο, χάρη σε ένα υψηλότερο πάνω άκρο. Η συνολική αίσθηση δυναμισμού επιτείνεται από το σχήμα όπως πίσω πόρτας, την τρισδιάστατη εντύπωση των πίσω φώτων που αγκαλιάζουν το αμάξωμα ή τον (προαιρετικό) προφυλακτήρα να μοιάζει λαξευμένος σε συμπαγές μέταλλο.
Στο εσωτερικό του νέου L200 τα σημεία που κερδίζουν από πλευράς εντυπώσεων είναι η προσβασιμότητα, η άνεση, η ορατότητα, η ευρυχωρία και ο πλούσιος εξοπλισμός.
Στο νέο L200, το οποίο διατίθεται στην Ευρώπη σε εκδόσεις Double Cab και Club Cab υπάρχει  ένα νέο σύστημα ανοίγματος θυρών για το Club Cab με την παρουσίαση διπλών θυρών, δηλ. 4 ανεξάρτητων θυρών. Οι κύριες εμπρός πόρτες ολοκληρώνονται με (μικρότερες & με πίσω μεντεσέ) κρυφές αντίστοιχες πίσω, γεγονός που μεταφράζεται σε βελτιωμένη είσοδο/ έξοδο για επιβάτες και φορτίο, χωρίς εμπόδιο από οποιαδήποτε κεντρική κολόνα Β. 
Ο χρήστης θα παρατηρήσει σημαντικές  αλλαγές κυρίως στον τομέα όπως εργονομίας σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο όπως:
Φαρδύτερα & μακρύτερα μαξιλάρια και πλάτες
Καλύτερη πλευρική στήριξη
Πιο μαλακό / ελαστικό υλικό μαξιλαριών καθισμάτων
Κολόνα τιμονιού με ρυθμιζόμενη κλίση και απόσταση
Ορατό εμπρός άκρο του καπό
Σχεδίαση κολόνων που περιορίζει τα τυφλά σημεία – εμπρός, πλάι και πίσω.
Επίπεδα μάκτρα καθαριστήρων που δεν περιορίζουν την ορατότητα.

Το εσωτερικό
Με οπτικό σημείο αναφοράς το κεντρικό πάνελ, το συμμετρικό σχήμα του νέου ταμπλό οργάνων δίνει μία αίσθηση συνοχής, από τις επενδύσεις θυρών μέχρι την κονσόλα του πατώματος, όλα αναβαθμισμένα με μαύρο & γκρι υλικό ανώτερης ποιότητας. Η υψηλή ακρίβεια των γραφικών των οργάνων  του ταμπλό και η επιλογή μεταξύ λευκού ή πορτοκαλί φωτισμού ενισχύει αυτή την αίσθηση.

Από πλευράς εξοπλισμού στο νέο L200 συνατάμε:
•Προβολείς HID (με ενσωματωμένα φώτα ημέρας LED και προβολείς Bi-Xenon),
•Κάμερα οπισθοπορείας,
•Σύστημα λειτουργίας χωρίς κλειδί με διακόπτη stop/start κινητήρα,
•Cruise Control με ρυθμιζόμενο περιοριστή ταχύτητας,
•Διζωνικό αυτόματο A/C,
•Χειριστήρια αλλαγών ταχυτήτων στο τιμόνι (paddles),
•Κολόνα τιμονιού με ρύθμιση κλίσης και απόστασης,
•Σύστημα ραδιοφώνου Digital Audio Broadcasting,
•Θύρα USB
Η ενεργητική και παθητική ασφάλεια του L200 αυξάνεται με την υιοθέτηση αρκετών νέων χαρακτηριστικών, όπως :
•Αερόσακος γονάτου οδηγού που αυξάνει το συνολικό αριθμό αερόσακων σε 7 μέσα στην καμπίνα
•Σύστημα Απόκλισης από τη Λωρίδα Κυκλοφορίας - Lane Departure Warning system, 
•Σύστημα Υποβοήθησης Ευστάθειας Τρέιλερ - Trailer Stability Assist system: 

•Σύστημα Υποβοήθησης Εκκίνησης σε Επικλινή Επιφάνεια - Hill Start Assist system,
•Προβολείς HID (με ενσωματωμένα φώτα ημέρας LED και προβολείς Bi-Xenon) για βελτιωμένη ορατότητα τα μεγάλα διαστήματα του χειμώνα ή στη νυχτερινή οδήγηση.

Νέος κινητήρας
Για το νέο L200 οι μηχανικοί της Mitsubishi επέλεξαν τον εξελιγμένο κινητήρα «4N15» 2.4 L της οικογένειας MIVEC. Τα χαρακτηριστικά του νέου κινητήρα είναι: τετρακύλινδρος, 16βάλβιδος, δύο επικεφαλής  εκκεντροφόρους (DOHC), άμεσος ψεκασμός, common rail και μία από τις χαμηλότερες αναλογίες συμπίεσης στη βιομηχανία (15.5:1 για το L200 2.4 L). 
Η ισχύς είναι στους  154  και 181 ίππους ενώ η ροπή στα 380 και 430 Nm αντίστοιχα. Η μέση κατανάλωση είναι στα 6,4 λίτρα και οι εκπομπές CO2  στα 169 - 193 g/km . Ο κινητήρας συνεργάζεται με νέο 6 M/T ηή 5 A/T.

Μετάδοση
Το νέο L200, διαθέτει, όπως και ο προκάτοχος του το σύστημα κατ’ επιλογή  4WD της MMC «Super Select 4WD II» με κοντό διαφορικό  και κατανομή ροπής 40:60 για καλύτερο έλεγχο που πλέον ενεργοποιείται από ένα ηλεκτρονικό σύστημα με περιστροφικό χειριστήριο στην κάτω κονσόλα. Ο οδηγός επιλέγει την πιο κατάλληλη ρύθμιση μετάδοσης, σύμφωνα με το έδαφος και τις οδηγικές συνθήκες, ενώ η αλλαγή από 2WD σε 4WD γίνεται εν κινήσει  (εφικτό κάτω από 100 χλμ/ώρα), ανεξαρτήτως τύπου οδοστρώματος.

Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης