Η Mercedes-Benz Ελλάς εφαρμόζει πρόγραμμα Εταιρικής Υπευθυνότητας

Αρκετά συχνά στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας ακούμε τον όρο «ανθρωποκεντρικό». Η αναφορά αυτή γίνεται για να επισημανθεί ότι η φιλοσοφία κατασκευής του αυτοκινήτου έχει ως πρώτιστο μέλημα να δώσει στον οδηγό αλλά και στους επιβάτες τη μεγαλύτερη δυνατή οδηγική ευχαρίστηση ελαχιστοποιώντας τους παράγοντες που επηρεάζουν την άνετη συμβίωση με το όχημα. Διευρύνοντας αυτή την έννοια  και επιδιώκοντας την υπεύθυνη λειτουργία, την τελειότητα και την πρωτοπορία η Mercedes-Benz Ελλάς έθεσε σε εφαρμογή το 2013 ένα πρόγραμμα Εταιρικής Υπευθυνότητας πρώτη από το σύνολο των εταιριών του κλάδου του αυτοκινήτου στην Ελλάδα.
Την περασμένη Τρίτη η Mercedes-Benz Ελλάς παρουσίασε τον πρώτο Aπολογισμό Εταιρικής Υπευθυνότητας της ο οποίος  αντικατοπτρίζει το όραμα που έχει ως εταιρεία «να διαμορφώνει τις τάσεις στην Ελληνική αγορά αυτοκινήτου» και ο οποίος αποτελεί τον 1ο σχετικό απολογισμό που εκδίδει εταιρεία από το  συγκεκριμένο χώρο στη χώρα μας.
O Απολογισμός αφορά την περίοδο 1.01.2013 – 31.12.2013, ακολουθεί τις διεθνώς αναγνωρισμένες κατευθυντήριες οδηγίες G4 του Global Report Initiative σε επίπεδο συμφωνίας «Core», κάνει αναφορά σε 130 ποσοτικούς δείκτες αποτελεσμάτων, ενώ συμπεριλαμβάνει και12 μελλοντικούς στόχους που σχετίζονται με την υπεύθυνη λειτουργία της εταιρείας μας.
Με βασικούς πυλώνες την Ακεραιότητα, τη Χώρα, τους Εργαζόμενους, τους Πελάτες και το Περιβάλλον, στον απολογισμό  παρουσιάζονται οι ενέργειες, τα αποτελέσματα και οι στόχοι της λειτουργίας της Mercedes-Benz Ελλάς. Απώτερος στόχος είναι ο Απολογισμός να θέσει τις βάσεις για περαιτέρω ουσιαστικό διάλογο σε θέματα Εταιρικής Υπευθυνότητας με όλους τους Κοινωνικούς Εταίρους.
O Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της Mercedes-Benz Ελλάς κος Γ. Καλλίγερος παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα του  απολογισμού επεσήμανα: «Για όλους εμάς στη Mercedes-Benz Ελλάς, ο Απολογισμός Εταιρικής Υπευθυνότητας που στηρίζεται σε πέντε άξονες αποτελεί το επιστέγασμα των προσπαθειών που κάνουμε όλα αυτά τα χρόνια στο κομμάτι της Υπεύθυνης Λειτουργίας, ακολουθώντας παράλληλα πιστά την Αποστολή και τις Αξίες μας. Ευχή όλων μας είναι να αποτελέσουμε καταλυτικό παράγοντα βελτίωσης των πρακτικών της επιχειρηματικής κοινότητας στον τομέα της Εταιρικής Υπευθυνότητας στην Ελλάδα ενώ παράλληλα θέλουμε να επιστρέφουμε μέρος των κερδών μας στο κοινωνικό σύνολο, ως κοινωνικά υπεύθυνος πολίτης.»

 

Τα κυριότερα σημεία Απολογισμού Εταιρικής Υπευθυνότητας 2013 της Mercedes-Benz Ελλάς όπως τα παρουσίασε ο κ . Καλλίγερος ανά τομέα είναι τα εξής:
Ακεραιότητα:  Έχουμε παραδώσει τον Κώδικα Ηθικής Ακεραιότητας στο 100% των εργαζομένων.
Χώρα: Παρά τις αντίξοες συνθήκες, παρουσιάστηκε βελτίωση στα οικονομικά αποτελέσματα έναντι του περασμένου έτους. Επιπρόσθετα: 
• Προσφέραμε πάνω από 190.000 ευρώ σε διάφορες κοινωνικές ομάδες και οργανισμούς.
• Το ποσοστό του συνολικού προϋπολογισμού αγορών που διατέθηκε σε εγχώριους προμηθευτές ανήλθε στο 87,3%.
Εργαζόμενοι:  Δεν παρουσιάστηκε κανένα περιστατικό διακριτικής μεταχείρισης στο χώρο εργασίας της Εταιρείας. Ο κατώτατος μισθός εργαζομένου στην Mercedes-Benz Ελλάς ήταν κατά 35,9% μεγαλύτερος του αντίστοιχου νομίμου βασικού μισθού. Η Συμμόρφωση με θέματα Ακεραιότητας αποτελεί ένα από τα 8 Συμπεριφοριακά χαρακτηριστικά με βάση τα οποία πραγματοποιείται η Αξιολόγηση των εργαζομένων. Αξιολογήθηκε το 100% των εργαζομένων της Εταιρείας.
Πελάτες: Ο Δείκτης Ικανοποίησης Πελατών βελτιώθηκε κατά 4,5% σε σχέση με το 2012.
Παράλληλα δεν δεχθήκαμε κανένα παράπονο για θέματα εμπιστευτικότητας, απώλειας προσωπικών δεδομένων, περιβάλλοντος ή παραπλανητικής διαφήμισης.
Περιβάλλον: Μειώσαμε το Αποτύπωμα Άνθρακα της Εταιρείας σε ισοδύναμους τόνους CO2 κατά 10% σε σχέση με το 2012. Ταυτόχρονα  παράγαμε ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές που αντιστοιχεί στο 38,1% της συνολικής μας ανάγκης σε ηλεκτρική ενέργεια.

Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης