Οι λυχνίες LED «απογειώνουν» σχεδιαστικά τους προβολείς των αυτοκινήτων

Η πλειονότητα των  οδηγών θεωρούν ότι τα φώτα στο αυτοκίνητό τους είναι ένα σημαντικό μεν αλλά απλό ως προς την κατασκευή του δεδομένο, χωρίς να μπορούν να αξιολογήσουν την τεχνολογική εμπειρία που απαιτείται από ειδικούς. Σχεδιαστές και μηχανικοί από όλο τον κόσμο τον τελευταίο αιώνα ασχολούνται με το πως να χρησιμοποιήσουν τις τελευταίες τεχνολογίες και σήμερα που οι εξελίξεις στη σχεδίαση των προβολέων τρέχουν,  έχουμε τη δυνατότητα να  μιλάμε για κομψότητα και στυλ που ξεπερνούν κάθε προηγούμενο. Χάρη στις λυχνίες LED, οι σχεδιαστές έχουν πολύ μεγαλύτερη ευελιξία στη σχεδίαση των προβολέων ενός αυτοκινήτου συγκριτικά με τις παραδοσιακές λάμπες.
Οι λυχνίες LED είναι τόσο μικρές ώστε προσφέρουν στους σχεδιαστές πολύ περισσότερη ευελιξία από τους παραδοσιακούς λαμπτήρες όταν «σκιτσάρουν»  το σχήμα των προβολέων. Έτσι δημιουργούν φωτιστικά σώματα που, εκτός από λειτουργικά, μπορούν να παραπέμπουν και στην εκ βάθρων αναβαθμισμένη εξωτερική σχεδίαση του αυτοκινήτου.
Λόγω μικρότερης διαμέτρου, οι λυχνίες LED τοποθετούνται σε συγκεκριμένες διατάξεις και ελέγχονται η κάθε μία χωριστά ώστε με ειδικά εφέ φωτισμού να δημιουργούν ένα πιο εντυπωσιακό αποτέλεσμα, σαν μία σειρά πορτοκαλί φλας που αναβοσβήνουν διαδοχικά.
Επίσης, καθώς παράγουν αισθητά λιγότερη θερμότητα από τους λαμπτήρες της παλιάς εποχής, μπορούν να χρησιμοποιηθούν πλαστικοί εσωτερικοί φακοί και εξαρτήματα, που διαμορφώνονται πιο εύκολα, σύμφωνα με τις επιθυμίες των σχεδιαστών. Και υπάρχει περιθώριο για περισσότερες σχεδιαστικές καινοτομίες στο μέλλον. Καθώς η τεχνολογία προχωρά, οι σχεδιαστές θα μπορούν να διερευνούν τη χρήση περισσότερων αποχρώσεων και ακόμα περισσότερων διαβαθμίσεων στη σχεδίαση φώτων.
Πρόσφατα, χάρη στην state-of-the-art τεχνολογία LED, οι σχεδιαστές της Ford σχεδίασαν ένα νέο καλούπι και δημιούργησαν μια εντυπωσιακή καινούργια εμφάνιση για το νέο Ford Mondeo.
Οι λεπτοί προβολείς αναδεικνύουν τις γωνίες του αυτοκινήτου δείχνοντάς το πιο αεροδυναμικό. Επίσης το κάνουν να φαίνεται χαμηλότερο, δίνοντάς του πιο σπορ προφίλ.

 

 

Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης