Skoda Fabia 1.2 TSΙ: Συνδυάζει το σπορ στοιχείο με την άνεση

Tο Fabia με τον κινητήρα 1.2 TSI είναι μια εξαιρετική επιλογή σε σχέση με αυτό που ονομάζουμε "value for money", αφού εκτός από καλούς χώρους, προσεγμένη ποιότητα, άνεση και ασφαλή συμπεριφορά, προσφέρει τώρα και καλές επιδόσεις κι ένα κινητήρα με πολύ καλή ροπή, που κάνει πολύ ευχάριστη την οδήγηση. Κι όλα αυτά σε μία ανταγωνιστική τιμή, , που είναι μεγάλο κίνητρο για τον υποψήφιο αγοραστή.

Πολύ περισσότερο αφού δεν σε υποχρεώνει σε κάποιο συμβιβασμό προκειμένου να πληρώσεις αυτή την καλή τιμή, που αφορά ένα ευχάριστο, ασφαλές και πρακτικό αυτοκίνητο. Αντίθετα, μάλιστα προσφέρει ακόμα και επιλογές εξαιρετικά προωθημένες για την κατηγορία, όπως π.χ. το 7άρι κιβώτιο DSG, αν είσαι διατεθειμένος να δώσεις κάτι παραπάνω.

Το Fabia προσφέρει καλούς χώρους και φιλοξενεί άνετα 4 άτομα, που μπορούν να βολέψουν χωρίς πρόβλημα τα πόδια και το κεφάλι τους. Αυτό μάλιστα δεν επιτεύχθηκε σε βάρος του χώρου αποσκευών, που είναι ένας από τους κορυφαίους της κατηγορίας, φτάνοντας σε χωρητικότητα τα 300 λίτρα. Την καλή εικόνα συμπληρώνουν οι χώροι για μικροπράγματα, που είναι επαρκείς, περιλαμβάνοντας μάλιστα και δεύτερο ντουλαπάκι εμπρός, στοιχείο ασυνήθιστο στην κατηγορία.

Αντίστοιχα καλή είναι και η εικόνα της εργονομίας. H θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, πάνω στα γερμανικά πρότυπα, με καλή ορατότητα προς τα έξω και προς τα όργανα, επαρκείς ρυθμίσεις για το κάθισμα και ρύθμιση προς δύο κατευθύνσεις για το τιμόνι. Σε πολύ καλά επίπεδα βρίσκεται και η ποιότητα κατασκευής, που αναδεικνύεται ακόμα περισσότερο με τις αλλαγές που έγιναν στο διάκοσμο του ανανεωμένου μοντέλου. Το ταμπλό εξακολουθεί να δείχνει και πάλι κάπως «απλό» (αν και λιγότερο από πριν, χάρη στο νέο αυτόματο σύστημα κλιματισμού), προφανώς σε μια προσπάθεια των Γερμανών να δείχνουν τα Skoda λιγότερο ακριβά από τα VW, στην πράξη όμως το Fabia είναι και δείχνει «δεμένο» ως κατασκευή και καλοφτιαγμένο, έχοντας ακόμα και μαλακά πλαστικά σε μέρος του ταμπλό, κάτι που δεν είναι ο κανόνας στην κατηγορία και σίγουρα αναβαθμίζει την εικόνα του.

Το σημαντικότερο στοιχείο της ανανέωσης είναι βέβαια η χρησιμοποίηση του νέου υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα 1.2 TSI με τους 105 ίππους, που αναβαθμίζει σημαντικά το Fabia, προσφέροντας καλές επιδόσεις μ' ένα μικρό κυβισμό, κάτι που συνεπάγεται και περιορισμένο κόστος χρήσης συνολικά. Τον κινητήρα αυτό τον έχουμε ήδη δοκιμάσει στα Yeti και Octavia 5, όπου τα καταφέρνει πολύ καλά, οπότε είναι προφανές ότι τα καταφέρνει ακόμα καλύτερα στο μικρότερο και ελαφρύτερο Fabia, το οποίο μ' αυτόν τον κινητήρα μπορεί να είναι αρκετά γρήγορο. Πέρα απ' αυτό, ο κινητήρας είναι ιδιαίτερα ευχάριστος και στην καθημερινή οδήγηση χάρη στην πολύ καλή ροπή του, συνεργάζεται σωστά με το καλό χειροκίνητο κιβώτιο, έχει ελάχιστη καθυστέρηση στην απόκριση του τούρμπο και γενικά μεταμορφώνει συνολικά το αυτοκίνητο.

Τέλος, όλα τα παραπάνω συνδυάζονται και με μία χαμηλή κατανάλωση, που στον ανοιχτό δρόμο με ταχύτητες 80-90 χλμ./ώρα είδαμε να πέφτει στα... 7,3 λίτρα/χλμ., ενώ μέσα στην πόλη δεν ξεπέρασε τα 9,8 λίτρα/χλμ. Συνολικά δηλαδή με αυτόν τον κινητήρα το Fabia φαίνεται σαν δυνατό 1600 και καίει σαν καλό 1.4 στην πόλη και σαν 1.2 έξω.

Η τιμή των βασικών εκδόσεων του Fabia εξακολουθεί να είναι εξαιρετικά ανταγωνιστική για τα δεδομένα της κατηγορίας. Το 1.2 TSI δεν έχει φυσικά τη χαμηλότερη τιμή απ' όλα τα Fabia, αφού δεν είναι η βασική έκδοση, και πάλι όμως η τιμή του είναι πολύ καλή, ξεκινώντας από 12.790 ευρώ με εξοπλισμό που διαθέτει 6 αερόσακους, κλιματισμό, υπολογιστή ταξιδιού, κεντρικό κλείδωμα και ηλεκτρικά παράθυρα. Ακόμα πιο ενδιαφέρουσα είναι η αμέσως επόμενη έκδοση εξοπλισμού, που αυτή την εποχή κοστίζει 13.290 ευρώ και με αυτά τα 500 ευρώ παραπάνω προσφέρει επιπλέον ηλεκτρικούς θερμαινόμενους καθρέφτες, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου και ραδιο-CD. Το αυτόματο κιβώτιο DSG προσφέρεται μόνο ως μέρος ενός «πακέτου» κόστους 2.000 ευρώ που περιλαμβάνει επιπλέον ESP και cruise control.
Πηγή: skai.gr