Η απελευθέρωση του επαγγέλματος των ταξί στο υπουργικό

Το θέμα της απελευθέρωσης του επαγγέλματος των ταξί συζητείται αυτή την ώρα στο υπουργικό συμβούλιο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχέδιο νόμου προβλέπει τη θέσπιση οχημάτων ειδικής κατηγορίας μίσθωσης 5 έως 9 θέσεων, χωρίς μετρητή, τα οποία θα λειτουργούν αυστηρά με ραντεβού και θα απαγορευέται να παραλαμβάνουν πελάτες από το δρόμο. Το κόμιστρο θα είναι ελεύθερα διαπραγματεύσιμο.

Για τον καθορισμό του αριθμού των αδειών λαμβάνονται υπόψη πληθυσμιακά, συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά κριτήρια. Τον αριθμό των αδειών θα καθορίζει ο περιφερειάρχης με απόφασή του κάθε δύο χρόνια και στηρίζεται σε μαθηματικό τύπο, με το συντελεστή για την Αθήνα να ορίζεται σε 2,5 άδειες ανά χίλιους κατοίκους και για την επαρχία σε 1,5 άδεια ανά χίλιους κατοίκους. Ως εκ τούτου, δεν προβλέπεται έκδοση νέων αδειών στην Αθήνα αλλά ούτε και στη Θεσσαλονίκη ενώ ακόμα και οι άδειες για τα οχήματα ειδικής κατηγορίας μίσθωσης θα προέρχονται από τις υπάρχουσες.

Οι περιφερειάρχες ωστόσο θα έχουν τη δυνατότητα να αλλάζουν το συντελεστή έκδοσης νέων αδειών σε περίπτωση που μεταβάλλονται τα πληθυσμιακά και τα περιβαλλοντικά κριτήρια.

Επιπλέον, οι άδειες θα μεταβιβάζονται ελεύθερα με την καταβολή φόρου που θα ανέρχεται σε ποσοστό ύψους 20% επί της υπεραξίας στα ταξί, καθώς οι άδειες θα θεωρούνται ειδικά περουσιακά στοιχεία.

Σε ό,τι αφορά το κόστος έκδοσης νέων αδειών, όπου αυτό θα είναι εφικτό, δεν θα υπερβαίνει το διοικητικό κόστος για την έκδοση άδειας, δηλαδή θα ανέρχεται σε μερικές χιλιάδες ευρώ.

Η μονή ταρίφα θα αφορά πλέον σε όλο το νομό Αττικής εκτός των νησιών ενώ οι έδρες των ταξί ισχύουν όπως μέχρι σήμερα.
Πηγή: Αχιλλέας Τόπας