Πρώτα η νοθεία, μετά η πετρελαιοκίνηση

Θετικά βλέπουν την άρση της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη τεχνολογικοί φορείς, όμως αντιδρούν περιβαλλοντικές οργανώσεις.

Μέλη του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας θεωρούν ότι θα μπορούσε να γίνει άρση της πετρελαιοκίνησης όμως με αυστηρούς ελέγχους για την ποιότητα των καυσίμων.

Από την περιβαλλοντική οργάνωση Greenpeace επισημαίνουν ότι σήμερα η πετρελαιοκίνηση οδηγεί σε αύξηση των οξειδίων του αζώτου στην ατμόσφαιρα. Τα μέλη της οργάνωσης αναφέρουν οτι ακόμα και με την νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία τα πετρελαιοκίνητα επιβατικά αυτοκίνητα εκπέμπουν πολύ περισσότερα οξείδια του αζώτου σε σχέση με τους αντίστοιχους βενζινοκινητήρες.

Επιστήμονες από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και το εργαστήριο Τεχνολογίας Καυσίμου του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου τονίζουν ότι θα πρέπει να γίνει αντιμετώπιση της νοθείας στα καύσιμα.

Η άρση της απαγόρευσης θα οδηγήσει σε μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα, δεν θα υπάρχει αλλαγή στις εκπομπές σωματιδίων αλλά θα έχουμε αύξηση των εκπομπών διοξειδίου του αζώτου.

Υπέρ απελευθέρωσης της πετρελαιοκίνησης για τα Ι.Χ. που καλύπτουν τις σύγχρονες προδιαγραφές είναι ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων.

Πηγή: Γιώργος Κεραμιτζόγλου