Νέο Renegade:Αίσθηση Jeep σε «μικρό πακέτο»

Το ζητούσαν επίμονα οι φίλοι της μάρκας – ιδιαίτερα οι Ευρωπαίοι. Το περίμεναν ότι η αμερικανική φίρμα  θα ικανοποιούσε αυτή την απαίτηση και θα δημιούργησε το «μικρό» μοντέλο SUV στη γκάμα της Jeep. Η αφορμή για την υλοποίηση αυτής της απαίτησης δόθηκε μετά τη συγχώνευση-συνεργασία της Jeep  με τον όμιλο της FIAT (δημιουργήθηκε όμιλος FCA ). Μια συγχώνευση που μετάλλαξε  το αμερικανικό DNA της Jeep - όσον αφορά το μέγεθος και τα μηχανικά μέρη- δίνοντας στην ουσία ένα νέο όχημα που συνδυάζει  την αξεπέραστη εμπειρία οδικής ευχαρίστησης από ένα κλασσικό μοντέλο της Jeep  και της ιταλικής φινέτσας τόσο στη σχεδίαση όσο και στην οικονομική και υψηλών επιδόσεων αυτοκίνηση.  Η αναφορά γίνεται για το νέας γενιάς  Jeep  Renegade  που πολιτογραφήθηκε ως το νέο μικρό μοντέλο της Jeep που κατασκευάζεται στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο της Fiat στο Melfi (Ιταλία) και που στηρίζεται, όσον αφορά το πάτωμα, στο νέο μοντέλο της Fiat το 500Χ.


Εξωτερικό
Σχεδιασμένο για να γίνει ο παγκόσμιος πρεσβευτής της μάρκας, το νέο Renegade συνδυάζει την κληρονομιά της Jeep με τη σύγχρονη ευρωπαϊκή αισθητική. Με διαστάσεις  (Μήκος: 4,232 μ., πλάτος: 1,804 μ., ύψος: 1,689 μ., μεταξόνιο: 2,570 μ. )  και αναλογίες αμαξώματος που ταιριάζουν σε ένα αυτοκίνητο πόλης, το νέο Jeep  Renegade  διαθέτει στιβαρό  αμάξωμα και  τις καλύτερες στην κατηγορία γωνίες : Προσέγγισης 17,9 4?2, 21,0 4?4, 30,5 Trailhawk 4x4, ράμπας 21,2 4?2, 24,0 4?4, 25,7 Trailhawk 4?4 και διαφυγής 29,7 4?2, 32,1 4?4, 34,3 Trailhawk 4?4 εξασφαλίζοντας  τις καλύτερες εκτός δρόμου δυνατότητες. Η απόσταση από το έδαφος  είναι 175 χλστ. για τη δικίνητη έκδοση (κίνηση εμπρός)  και 198 χλστ. για την AWD.  Μπροστά, η εμβληματική μάσκα με τις επτά γρίλιες και τα μεγάλα στρογγυλά φωτιστικά σώματα πιστοποιούν  την καταγωγή του οχήματος ενώ οι μικροί πρόβολοι, τα τραπεζοειδή ανοίγματα των θόλων και το μυώδες ρευστό αμάξωμα συμπληρώνουν τον Jeep χαρακτήρα του νέου Renegade. Σημειώνεται ότι η έκδοση Trailhawk, αποκλειστικά με τετρακίνηση, διαθέτει προστατευτικές ποδιές, ενισχυμένη ανάρτηση που εξασφαλίζει έως και 205 χλστ. διαδρομή των τροχών και  ειδικά ελαστικά παντός εδάφους.


Εσωτερικό
Στο εσωτερικό του νέου Renegade κυριαρχεί το στοιχείο της ποιότητας, της άνεσης, της ευελιξίας  αλλά και της εργονομίας.  Οι καινοτόμοι χρωματισμοί και τα υψηλής ποιότητας υλικά, η τεχνολογία, αλλά και οι έξυπνα τοποθετημένοι χώροι για μικροαντικείμενα δημιουργούν ένα φιλικό και αρκετά λειτουργικό και πρακτικό εσωτερικό. Το δάπεδο του χώρου αποσκευών είναι αφαιρούμενο και επιδέχεται διαφορετικές θέσεις τοποθέτησης που μεταβάλλουν το βάθος του πορτ-μπαγκάζ, ενώ η πλάτη του εμπρός δεξιού καθίσματος αναδιπλώνεται προς τα εμπρός για να αφήνει χώρο για τη φόρτωση μακριών αντικειμένων. Στο νέο Jeep Renegade περιλαμβάνονται κορυφαίας τεχνολογίας συστήματα που είναι εξαιρετικά χρήσιμα και ιδιαίτερα φιλικά στη χρήση από τον οδηγό και τους επιβάτες όπως το βραβευμένο σύστημα συνδεσιμότητας Uconnect Access, η οθόνη αφής Uconnect και ο μεγαλύτερος στην κατηγορία έγχρωμος πίνακας οργάνων. Ανάμεσα στα δύο κύρια όργανα (ταχύμετρο και στροφόμετρο) ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και μία έγχρωμη οθόνη πολλαπλών ενδείξεων (διάστασης 7’’) η οποία είναι σχεδιασμέ νη ώστε να παρέχει πληροφορίες γρήγορα κι εύκολα, χρησιμοποιώντας συνδυασμούς γραφημάτων και κειμένου. Το νέο Jeep Renegade διαθέτει σύστημα πολυμέσων Uconnect® με έγχρωμη οθόνη αφής 5’’ που περιλαμβάνει ραδιόφωνο, συνδεσιμότητα Bluetooth για hands free τηλεφωνική επικοινωνία με φωνητικές εντολές & streaming audio, θύρα USB & βοηθητική θύρα AUX για σύνδεση φορητών συσκευών αποθήκευσης ήχου. Οι εκδόσεις Limited & Trailhawk, διαθέτουν επιπλέον standard Navigation. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται:
• ABS, ESC, Traction Control, ERM, Hill Start Assist
• Ατσάλινες ζάντες 16’’
• Φώτα ημέρας
• Κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό
• Μοχλός ταχυτήτων με επένδυση χρωμίου
• Μετωπικοί αερόσακοι,οδηγού/συνοδ.,πολ/λών σταδίων
• Πλευρικοί αερόσακοι εμπρόσθιων καθισμάτων
• Αερόσακοι τύπου κουρτίνας, εμπρός & πίσω
• Τιμόνι, με ηλεκτρική υποβοήθηση, ρυθμιζόμενο καθ’
ύψος και βάθος, με ενσωματωμένα χειριστήρια
• Ηλεκτρικό χειρόφρενο
• Ψηφιακή ένδειξη πίεσης ελαστικών
• Σύστημα πολυμέσων Uconnect, με οθόνη αφής 5’’
• Πίνακας οργάνων 3.5”, τεχνολογίας TFT
• Εμπρόσθιο υποβραχιόνιο, συρόμενο, με αποθ. χώρο
• Ηλεκτρικά παράθυρα
• Κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος
• Air-conditioning
• Εξωτερικοί καθρέπτες, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι, με εν-
σωματωμένα φλας
• Άγκιστρα πρόσδεσης στο χώρο αποσκευών
Κινητήρες
Ακολουθώντας τις τάσεις της εποχής για ενεργειακά αποδοτικότερα και φιλικότερα προς το περιβάλλον οχήματα, η Jeep εξόπλισε το νέο Renegade για πρώτη φορά στην ιστορία της  με μία σειρά πρωτόγνωρων κινητήρων για την μάρκα. Αναλυτικότερα  εφοδιάζεται με τα εξής κινητήρια σύνολα:
1.4 λίτρων MultiAir2: Αποτελεί την τελευταία εξέλιξη της οικογένειας των κινητήρων FIRE (Fully Integrated Robotized Engine) με το σύστημα μεταβλητού χρονισμού και βύθισης των βαλβίδων MultiAir2, ο οποίος για τις ανάγκες του Jeep Renegade αποδίδει 140 hp στις 5500 σαλ. και 230 Nm ροπής μόλις από τις 1750 σαλ. Συνδυάζεται τόσο με μηχανικό όσο και με ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων. Η διαμόρφωση αυτή προσφέρεται με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς. Υπάρχει όμως και μία πιο δυνατή έκδοση του συγκεκριμένου κινητήρα, η οποία αποδίδει 170 hp στις 5500 σαλ. και 250 Nm ροπής από τις 2500 σαλ.. Εξοπλίζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9 σχέσεων (μοναδικό στην κατηγορία) το οποίο μεταφέρει την κίνηση μέσω του εξελιγμένου συστήματος ελέγχου τετρακίνησης Selec-Terrain και στους τέσσερις τροχούς.
1.6 λίτρων E.torQ 16V: Πρόκειται για ένα νέο τετρακύλιδρο σε σειρά 16βάλβιδο κινητήρα με διπλό εκκεντροφόρο επικεφαλής. Κατά το σχεδιασμό του ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ομαλή λειτουργία, οδηγισιμότητα και οικονομία. Για το σκοπό αυτό ειδικές τεχνικές και υλικά χρησιμοποιήθηκαν ώστε να ελαττωθεί το βάρος του και να ελαχιστοποιηθούν οι τριβές μεταξύ των κινούμενων μερών του. Ο κινητήρας αυτός παράγει 110 hp στις 5500 σαλ. και αποδίδει 152 Nm ροπής σε εύρος στροφών από 2.500 - 4.500 σαλ..
1.6 λίτρων MultiJet II: Ο τετρακύλινδρος σε σειρά κινητήρας πετρελαίου 1,6 λίτρων MultiJet II αποδίδει 120hp στις 3750 σαλ. και ροπή 320 Nm μόλις από τις 1750 σαλ.. Συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων και η κίνηση μεταφέρεται μόνο στους εμπρός τροχούς.
2.0 λίτρων MultiJet II: Ο τετρακύλινδρος σε σειρά υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας πετρελαίου 2.0L είναι εξοπλισμένος με δι πλό εκκεντροφόρο επικεφαλής, κοινό αυλό τροφοδοσίας καυσίμου (λειτουργεί στα 1600 bar), ηλεκτρομαγνητικούς εγχυτήρες καυσίμου και υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας. Για τις ανάγκες της έκδοσης Trailhawk παράγει ισχύ 170 hp στις 3750 σαλ. και αποδίδει ροπή 350 Nm από τις 1750 σαλ., ενώ συνδυάζεται με το νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9 σχέσεων και την κορυφαία τετρακίνηση Jeep Active Drive Low . Για τις υπόλοιπες εκδόσεις υπάρχει επίσης μία έκδοση του κινητήρα με απόδοση 140 hp στις 3750 σαλ. και 350 Nm ροπής στις 1750 σαλ.. Οι εκδόσεις αυτές επίσης συνδυάζονται με το νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9 σχέσεων και την τετρακίνηση Jeep Active Drive. Ο εν λόγω κινητήρας ενσωματώνει το σύστημα “Stop & Start” για βελτιωμένη κατανάλωση και μειωμένες εκπομπές CO2.
Μετάδοση
Επωφελούμενο από την εξελιγμένη τεχνολογία τετρακίνησης του Jeep Cherokee, το Renegate προσφέρει δύο από τα πιο εξελιγμένα και έξυπνα συστήματα τετρακίνησης στην κατηγορία, τα οποία εξασφαλίζουν κορυφαίες εκτός δρόμου δυνατότητες καθώς περνάνε το 100% της διαθέσιμης ροπής του κινητήρα στο έδαφος μέσω οποιουδήποτε τροχού έχει πρόσφυση. Είναι το πρώτο SUV με δυνατότητα απεμπλοκής του πίσω διαφορικού (power take-off unit - PTU), συνεισφέροντας στην μειωμένη κατανάλωση καυσίμου. Η εμπλοκή - απεμπλοκή του πίσω διαφορικού και η μετάδοση της κίνησης από τον εμπρός στον πίσω άξονα πραγματοποιείται αυτόματα με γνώμονα την καλύτερη διαχείριση της ροπής αναλόγως των συνθηκών.
Jeep® Active Drive1 : Αυτόματο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης με δυνατότητα μεταφοράς του συνόλου της ροπής σε έναν και μόνο τροχό για μέγιστη εκτός δρόμου ικανότητα.
Jeep® Active Drive Low2,3:  Αποκλειστικό για την κατηγορία, σύστημα μόνιμης τετρακίνησης με δυνατότητα υποπολλαπλασιασμού της τελικής σχέσης μετάδοσης σε αναλογία 20:1.
Και τα δύο συστήματα τετρακίνησης Jeep Active Drive και Jeep Active Drive Low περιλαμβάνουν το σύστημα Jeep Selec Terrain το οποίο παρέχει έως πέντε επιλογές οδήγησης (Αυτόματο – auto, κίνηση σε χιόνι – snow, κίνηση σε άμμο – sand, κίνηση σε λάσπη – mud και τέλος κίνηση σε βραχώδεις επιφάνειες - rock η οποία διατίθεται μόνο στην έκδοση Trailhawk).
Συμπεριφορά
Στο δρόμο το  νέο Renegade διακρίνεται για το μοναδικό κράτημα στο δρόμο και την ασφαλή οδική συμπεριφορά του. Σε αυτά τα χαρακτηριστικά σημαντικό ρόλο παίζει η ανεξάρτητη ανάρτηση σε όλους τους τροχούς. Το σύστημα περιλαμβάνει - McPherson μπροστά, πολλαπλούς  συνδέσμους πίσω - η οποία έχει τέτοια γεωμετρία που επιτρέπει έως και 205 χλστ. διαδρομή στους τροχούς του και 200 χλστ ελάχιστη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (220 χλστ. στο Renegade Trailhawk). Η εκτεταμένη χρήση προηγμένων κραμάτων χάλυβα, σύνθετων υλικών και αναρίθμητων προσομοιώσεων συγκρούσεων, εξασφαλίζουν κορυφαία στρεπτική ακαμψία και την απαραίτητη αντοχή για τυχόν εκτός δρόμου αναζητήσεις και περιπέτειες. Το Renegade είναι το πρώτο Jeep που χρησιμοποιεί τα νέα αυτορυθμιζόμενα αμορτισέρ (frequency selective damping - FSD) της Koni.

Οι τιμές διάθεσης του νέου Jeep Renegade διαμορφώνονται ως εξής:
1.6 E-TorQ 110 PS 4?2 5 - μηχανικό   22.800 (19.370)
1.4 MultiAir 140 PS 4?2 6 - αυτόματο   24.400 (21.440)
1.4 MultiAir 140 PS 4?2 6 - αυτόματο   25.900 (22.940)
1.4 MultiAir 170 PS 4?4 9 - αυτόματο   29.900 (26.940)
1.6 MultiJet 120 PS 4?2 6 - μηχανικό   26.900 (23.470)
2.0 MultiJet 140 PS 4?4 9 - αυτόματο   38.200 (33.400)
2.0 MultiJet 170 PS 4?4 9 - αυτόματο   38.500 (33.700)
Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης