Κλείσιμο

Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης: Δωρεάν ξεναγήσεις στην έκθεση του Γ. Κουνέλλη

Ο διεθνούς φήμης καλλιτέχνης Γιάννης Κουνέλλης παρουσιάζει το νέο έργο του στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης. Είναι η πρώτη μεγάλη ατομική του έκθεση σε Μουσείο στην Ελλάδα μετά από πολλά χρόνια. Η έκθεση φιλοξενείται στη νεοκλασική πτέρυγα του Μεγάρου Σταθάτου και θα διαρκέσει από τις 5 Απριλίου έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2012.

Από το Σάββατο 5/5 θα πραγματοποιούνται δωρεάν ξεναγήσεις στην έκθεση για το κοινό, με το εισιτήριο του μουσείου, κάθε Πέμπτη 18.30 και Σάββατο στις 12.30.

Ο Γιάννης Κουνέλλης, του οποίου η συνεισφορά στο ριζοσπαστικό και με διεθνείς επιρροές κίνημα της Arte Povera υπήρξε καταλυτική, έφυγε από την Ελλάδα σε πολύ νεαρή ηλικία για να αφήσει πίσω του τα τραύματα του Εμφυλίου. Τώρα επιστρέφει για να δημιουργήσει ένα έργο εν μέσω της οικονομικής και κοινωνικής κρίσης που βιώνει σήμερα η Ελλάδα. Η εγκατάσταση του Κουνέλλη δεν μπορούσε παρά να συνιστά μια ‘απάντηση’ στην έκρυθμη κατά¬σταση καθώς, όπως λέει ο ίδιος, "στη συγκυρία αυτή θα ήταν αδιανόητη μια συνηθισμένη έκθεση τέχνης στην Ελλάδα”.

Για την έκθεσή του στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, ο Γιάννης Κουνέλλης μεταχειρίζεται υλικά από τα παλιατζίδικα και τις αγορές της Αθήνας. Τα αντικείμενα αυτά κουβαλούν την ιστορία του τόπου, μιας πόλης που έχει ζήσει αλλεπάλληλες μεταβολές ως προς τον πληθυσμό, τις ιδεολογίες και τα επίπεδα ευμάρειας αλλά και μερικές ακραίες αλλαγές τα τελευταία χρόνια. Ο Κουνέλλης χρησιμοποιεί εφημερίδες, κάρβουνο, σακιά από λινάτσα, παλιά παπούτσια και γυαλιά, παλτά, χώμα και σίδερο ως πρώτες ύλες για τις συνθέσεις του, που απλώνει στους χώρους του νεοκλασικού κτηρίου.

Τα ίδια αυτά αντικείμενα φέρουν επίσης και προσωπικές μνήμες και μπορεί να αποτελούν σύμβολα ελπίδας και επιθυμιών, όσο και ανεκπλήρωτων φιλοδοξιών και ονείρων. Στη δουλειά του Κουνέλλη οι προσωπικές ιστορίες και η ιστορία του τόπου, της πόλης, έχουν την ίδια βαρύτητα. Τα μαύρα παλτά που εμφανίζονται συχνά στα έργα του μπορεί να αντιπροσωπεύουν τον καλλιτέχνη, τον θεατή ή και τον 'ανθρωπάκο', τον Σαρλώ της εποχής μας που συνθλίβεται καθώς οι κοινωνίες αλλάζουν. Μπορεί τα έργα να αντικατοπτρίζουν σημερινά προβλήματα αλλά, όπως σε όλη του τη δουλειά, παρότι τα αντικείμενα έχουν τη δική τους ιστορία, εντάσσονται με τέτοιο τρόπο στις εγκαταστάσεις του ώστε να γίνονται καθολικά, αρχαία μαζί και σύγχρονα.


Πηγή: skai.gr