Mini Countryman One: Καλή... αρχή!

Η βασική έκδοση του Countryman συνδυάζει τα πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά που περιμένει κανείς από ένα Mini, με την ποιότητα των Mini, με λογική κατανάλωση και με χώρους και λειτουργικότητα εντελώς άγνωστα στο κλασικό Mini.Απλώς το One είναι προφανές ότι είναι μία έκδοση που απευθύνεται σε όσους τα θέλουν αυτά με το ελάχιστο δυνατό κόστος (στο πλαίσιο της αυξημένης τιμής που ούτως ή άλλως πληρώνεις για ένα τέτοιο αυτοκίνητο) και δεν είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν τα 2.500 ευρώ παραπάνω που κοστίζει το σαφώς καλύτερο Cooper.

Ο κινητήρας 1.6 χρησιμοποιείται εδώ σε έκδοση με 98 ίππους, 24 λιγότερους σε σχέση με τον κινητήρα του Cooper, καθώς κι ελαφρά χαμηλότερη μέγιστη ροπή, η διαφορετική ρύθμισή του όμως έχει ως αποτέλεσμα αυτή η ροπή να αποδίδεται 1200 στροφές χαμηλότερα (στις 3000 αντί για τις 4.200). Κάτι που αλλάζει βέβαια ουσιαστικά τον χαρακτήρα του και του δίνει μια πιο «ήρεμη» και πιο «αστική» εικόνα σε σχέση με το πιο σπορ Cooper.

 Η ροπή, λοιπόν, είναι αρκετά καλή για να εξασφαλίζει μια καλή ελαστικότητα και να κάνει πιο εύκολη και άνετη την οδήγηση στην κίνηση της πόλης, η ευστροφία του είναι επίσης αρκετά καλή για να εξασφαλίζει την πλήρη εκμετάλλευσή του όταν θελήσεις να τον πιέσεις για να κινηθείς πιο γρήγορα. Κάποια στιγμή, βέβαια, αντιλαμβάνεσαι τα όριά του, δεν περιμένεις άλλωστε υψηλές επιδόσεις από τη βασική έκδοση κανενός μικρού αυτοκινήτου. Αλλά οι επιδόσεις είναι αξιοπρεπείς, πάντα μέσα στα πλαίσια της ήρεμης οδήγησης και δεν σε κάνουν να αισθάνεσαι ανασφαλής.

Αυτό που είναι περίεργο, είναι ότι οι σχέσεις του κιβωτίου είναι πολύ μακριές, κάτι που δεν περιμένεις και στην έκδοση με τη χαμηλότερη ισχύ στη γκάμα ενός αυτοκινήτου. Προφανώς επιδιώχθηκε η μέγιστη οικονομία, αλλά μάλλον αυτό δεν επιτυγχάνεται εύκολα όταν είσαι αναγκασμένος να κατεβάζεις ταχύτητα πολύ πιο συχνά απ' ότι θα επέτρεπε η καλή ροπή του κινητήρα. Έτσι τελικά το One δεν ήταν στη διάρκεια της δοκιμής μας οικονομικότερο του Cooper που επίσης έχουμε δοκιμάσει, κάτι που αποδεικνύεται άλλωστε και από τις τιμές των εργαστηριακών εκπομπών CO2 των δύο εκδόσεων, που είναι πρακτικά ίδιες (139 και 140 g/km). Όσο για το ίδιο το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 ταχυτήτων, είναι εύχρηστο, ακριβές, με καλή αίσθηση και σωστή κλιμάκωση των σχέσεων. Θα παρατηρήσουμε, όμως, ότι ο συμπλέκτης είναι βαρύς, κάτι που το προσέχεις σε μία έκδοση που απευθύνεται στο ευρύ κοινό πολύ περισσότερο απ' ότι στην σαφώς πιο σπορ έκδοση Cooper S, όπου τα κριτήρια είναι διαφορετικά.

Πολύ καλή είναι η συνολική συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (14,9 εκ.), που δημιουργεί ελαφρά αυξημένες κλίσεις σε σχέση με τις ...μηδενικές του απλού Mini, το κάνει πιο «χαλαρό» γενικά στις συνεχείς στροφές, αφαιρώντας ένα μέρος από την ακρίβεια επιπέδου καρτ που χαρακτηρίζει το Mini (oύτως ή άλλως εδώ μιλάμε και για τη λιγότερο δυνατή έκδοση, με την οποία δεν μπορείς προφανώς να κινηθείς τόσο γρήγορα όσο με τις άλλες, οπότε είναι και λιγότερο εμφανείς οι διαφορές στη συμπεριφορά σε σχέση με το απλό Mini). Όλα αυτά, βέβαια μέσα στο πλαίσιο των δυνατοτήτων ενός εξαιρετικά στημένου πλαισίου, ενώ από την άλλη το μεγαλύτερο μήκος του Countryman σε σχέση με το απλό Mini κάνει πιο προοδευτική τη συμπεριφορά του και λιγότερο απότομες τις αντιδράσεις του σε περίπτωση απώλειας πρόσφυσης.


Με απόλυτα κριτήρια, μιλάμε για ένα ευχάριστο αυτοκίνητο σε οδική συμπεριφορά, που έχει πολύ καλό κράτημα, φεύγει προοδευτικά και ελεγχόμενα στην πίεση, ενώ υπάρχει βέβαια κι ένα πολύ καλό ESP, που επεμβαίνει (όχι συχνά) όταν κινδυνεύει να χαθεί ο έλεγχος. Στην συνολικά πολύ καλή εικόνα του αυτοκινήτου στο δρόμο (που θα τη χαρακτηρίζαμε λίγο περισσότερο «επιβατική» και λιγότερο «σπορ» από αυτή του απλού Mini) συμβάλλουν και τα εξαιρετικά φρένα, αλλά και το πολύ καλό τιμόνι. Επίσης, υπάρχει κι εδώ το κουμπί «sport» στο ταμπλό, το πάτημα του οποίου κάνει ακόμα πιο «ζωντανή» τη λειτουργία του κινητήρα και βαραίνει αρκετά το τιμόνι. Όσον αφορά, τέλος, το θέμα της άνεσης, είναι μέτρια και το αυτοκίνητο περνάει αρκετά «ξερά» πάνω από τις ανωμαλίες του δρόμου, ειδικά τις εγκάρσιες, που δεν απομονώνονται αποτελεσματικά (λίγο καλύτερα πάντως από το Countryman Cooper S ALL4, λόγω του πιο «ψηλού» προφίλ των ελαστικών).

Έχοντας μεγαλύτερες διαστάσεις από τα υπόλοιπα Mini, το Countryman δεν είναι φυσικά μεγάλο αυτοκίνητο, αλλά στο εσωτερικό του υπάρχουν επαρκέστατοι χώροι για 4 άτομα (και βέβαια δύο πόρτες επιπλέον σε σχέση με το απλό Mini, που διευκολύνουν ακόμα περισσότερο την πρόσβαση πίσω). Στην τετραθέσια διάταξη μάλιστα, τα ατομικά πίσω καθίσματα είναι συρόμενα, αυξάνοντας σημαντικά την ευελιξία διαμόρφωσης των χώρων του αυτοκινήτου. Ακόμα καλύτερος είναι ο χώρος αποσκευών, που με τα 350 λίτρα του ανεβαίνει κατηγορία και θυμίζει μικρομεσαίο οικογενειακό χάτσμπακ, ανταποκρινόμενος έτσι απολύτως στο ρόλο που θέλει να παίξει το Countryman. Οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό είναι απλώς επαρκείς.

Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, με αρκετές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι, αλλά η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή, άρα κάποιοι μπορεί να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Η γενική εργονομία είναι καλή, με τις ιδιομορφίες των Mini (μεγάλο ταχύμετρο στη μέση του ταμπλό με οθόνη πολλαπλών λειτουργιών στο κέντρο, οι γνωστοί διακόπτες των Mini κλπ.) που απαιτούν κάποια εξοικείωση, αλλά δεν δημιουργούν κανένα ιδιαίτερο πρόβλημα. Αυτά που αποδείχθηκαν ανεπαρκή είναι τα σκιάδια, που είναι μικρά και αφήνουν κενά γύρω τους, κυρίως όμως αδυνατούν να καλύψουν το μεγαλύτερο μέρος των πλαϊνών παράθυρων, με αποτέλεσμα αν ο ήλιος είναι στο πλάι, να γίνεται ενοχλητικός σε μία μεγάλη διαδρομή.

Η τιμή του Countryman One, είναι χαμηλότερη από του Cooper, δεν θα την λέγαμε όμως και χαμηλή, ούτε καν προσιτή, αφού ξεπερνάει αρκετά τις 20.000 ευρώ, ξεκινώντας από τις 22.950 (αντίθετα, τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας δεν είναι υψηλά, και περιορίζονται μόλις στα 139 ευρώ για φέτος και τα 153 από του χρόνου). Σε σχέση με το Cooper από τον στάνταρ εξοπλισμό έχουν αφαιρεθεί οι ζάντες αλουμινίου και οι προβολείς ομίχλης. Ακόμα κι έτσι όμως ο υπόλοιπος εξοπλισμός είναι αρκετά πλούσιος για να μπορούμε να πούμε ότι ανταποκρίνεται στην τιμή του αυτοκινήτου, περιλαμβάνοντας σύστημα ελέγχου ευστάθειας DSC με hill assist, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, Start/Stop για εξοικονόμηση βενζίνης, ραδιο-CD, υπολογιστή ταξιδιού, ράγες οροφής κλπ.
Πηγή: skai.gr