Κλείσιμο

Κηφεύς: Ο τέλειος παίκτης πόκερ που ξέρει και από μπλόφες

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Μάικλ Μπόουλινγκ του Πανεπιστημίου της Αλμπέρτα, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Science", σύμφωνα με το BBC, το πρακτορείο Ρόιτερς και το "Nature", δήλωσαν ότι ο αλγόριθμος του πόκερ ακολουθεί μια τόσο τέλεια στρατηγική παιγνιδιού στην ηλεκτρονική «τσόχα», που δεν μπορεί να νικηθεί, ακόμη κι αν ένας άνθρωπος παίζει όλη του τη ζωή εναντίον του (πρόκειται για πόκερ που παίζεται με δύο μόνο άτομα). Ό,τι φύλλο κι αν έχει ο άνθρωπος-παίκτης, όποια τακτική κι αν ακολουθεί, στο τέλος θα νικήσει ο υπολογιστής, ο οποίος, μεταξύ άλλων, κάνει ουκ ολίγες μπλόφες!

Το νέο επίτευγμα τεχνητής νοημοσύνης έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά ανάλογων επιτυχιών, που έχουν προκαλέσει διεθνές ενδιαφέρον, ξεκινώντας το 1997, όταν ο υπερυπολογιστής "Deep Blue" της ΙΒΜ νίκησε για πρώτη φορά τον παγκόσμιο πρωταθλητή σκακιού Γκάρι Κασπάροφ. Πιο πρόσφατα, το 2001, o υπερυπολογιστής Watson επίσης της ΙΒΜ επικράτησε κατά κράτος έναντι των ανθρώπων συμπαικτών του στο παιγνίδι γνώσεων Jeopardy.

Παιχνίδια, όπως το σκάκι θεωρούνται πιο εύκολα για μια μηχανή τεχνητής νοημοσύνης, επειδή όλοι οι παίκτες έχουν τέλεια πληροφόρηση για το τι συμβαίνει στο παιγνίδι, προτού πάρουν μια απόφαση. Στην περίπτωση όμως παιγνιδιών όπως το πόκερ, δεν ισχύει το ίδιο, επειδή οι παίκτες δεν ξέρουν ποια χαρτιά κρατούν οι άλλοι στα χέρια τους.

Το νέο πρόγραμμα πόκερ με την ονομασία "Cepheus" (Κηφεύς), που βασίζεται στη θεωρία των παιγνίων, μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και αυτό το πρόβλημα της αβεβαιότητας. Έχοντας παίξει μόνο του άπειρα παιγνίδια πόκερ, έχει σχεδιαστεί να μαθαίνει από την εμπειρία του και να θυμάται κάθε απόφαση που δεν οδηγεί στο καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

«Το μοντέλο μας πέρασε δύο μήνες παίζοντας πόκερ ξανά και ξανά. Έριχνε 24 τρισεκατομμύρια φύλλα πόκερ κάθε δευτερόλεπτο επί δύο μήνες, περισσότερα από όσα έχει ρίξει όλη η ανθρωπότητα. Έτσι, κατά μια έννοια, δεν είναι εκπληκτικό που έχει αναπτύξει πια την τέλεια στρατηγική», δήλωσε ο Μάικλ Μπόουλινγκ, o οποίος το 2007 είχε κάνει κάτι ανάλογο με τη ντάμα, δημιουργώντας το ιδανικό πρόγραμμα λογισμικού γι' αυτό το επιτραπέζιο παιχνίδι.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι παρόμοιοι αλγόριθμοι με τον «Κηφέα», που λύνουν το πρόβλημα της αβεβαιότητας και της ελλιπούς πληροφόρησης, θα μπορούσαν μελλοντικά να αξιοποιηθούν σε διάφορες άλλες περιπτώσεις, όπως π.χ. στους ελέγχους ασφαλείας των αεροδρομίων, στην ιατρική, στις επιχειρηματικές διαπραγματεύσεις, στις επενδυτικές αποφάσεις κ.α.

Όποιος θέλει, μπορεί να δοκιμάσει (μάταια) την τύχη του εναντίον του αλγόριθμου, παίζοντας μια παρτίδα ηλεκτρονικού πόκερ στη διεύθυνση του καναδικού πανεπιστημίου poker.srv.ualberta.ca.
Πηγή: skai.gr