NASA: Νέα τεχνική βλάβη στο τηλεσκόπιο Κέπλερ

Βλάβη στο σύστημα πλοήγησης - εντοπισμού θέσης εκδηλώθηκε στο διαστημικό τηλεσκόπιο Κέπλερ της ΝΑSAΗ νέα τεχνική βλάβη μπορεί να οδηγήσει στην διακοπή του προγράμματος του τηλεσκοπίου, η αξία του οποίου αποτιμάται σε 650 εκατομμύρια δολάρια.

Για την αναζήτηση των πλανητών είναι απαραίτητη στο τηλεσκόπιο σύστημα πλοήγησης – εντοπισμού θέσης. Για τη λειτουργία του Κέπλερ σε πλήρη απόδοση είναι απαραίτητα τουλάχιστον τρία από τα τέσσερα γυροσκόπιά του, τη στιγμή, που τώρα έχουν απομείνει σε αυτό μόνο δύο. Ένα από τα γυροσκόπια τέθηκε εκτός λειτουργίας το 2012.

«Σίγουρα δεν είναι καλή είδηση για την αποστολή, η οποία έχει έως τώρα καλές επιδόσεις και είχε προσφέρει πολλές υποσχέσεις για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα» ανέφερε ο αναπληρωτής διευθυντής του προγράμματος Τσαρλς Σόμπεκ της NASA Research Center.

Το διαστημικό τηλεσκόπιο Κέπλερ τέθηκε σε τροχιά το 2009, φέρνοντας επανάσταση στη μελέτη των λεγόμενων εξωπλανητών, με την ανακάλυψη εκατοντάδων πλανητών που είναι σε τροχιά γύρω από μακρινά αστέρια όπως ο Ήλιος.

Συγκεκριμένα έχει εντοπίσει 132 επιβεβαιωμένους πλανήτες και πάνω από 2.000 πιθανούς πλανήτες, συμπεριλαμβανομένης μιας «χούφτας» που μοιάζουν με τη Γη. Το τηλεσκόπιο βρίσκεται σε τροχιά περίπου 64 εκατ. χιλιόμετρα από τη Γη και έχει σχεδιαστεί να κοιτάζει σταθερά σε περίπου 100.000 μακρινά άστρα σαν τον ήλιο, και να ψάχνει για πλανήτες.
Πηγή: Newsdesk ΣΚΑΪ, ΑΜΠΕ