Κλείσιμο

Φήμες ότι το επιτελείο του Μιτ Ρόμνεϊ «αγόρασε» δεκάδες χιλιάδες followers

Μετά τα εκλογομαγειρέματα, ήρθε και η εποχή που οι πολιτικοί θα «μαγειρεύουν» και τον αριθμό όσων τους «ακολουθούν» στο Twitter; Αυτή πάντως είναι η υποψία που πλανάται στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού για τον Μιτ Ρόμνει, τον υποψήφιο του Ρεπουμπλικανικού κόμματος για τις επικείμενες προεδρικές εκλογές. Αφορμή η απότομη άνοδος των follower του στο κοινωνικό δίκτυο, οι οποίοι αυξήθηκαν κατά 100.000 μέσα σε μόλις μία εβδομάδα τον Ιούλιο.

Μάλιστα, ανάλυση της εταιρείας Barracuda Labs έδειξε είναι ψεύτικοι οι περισσότεροι από τους λογαριασμούς στο Twitter που ξεκίνησαν να ακολουθούν τον Ρόμνεϊ μέσα σε αυτή την εβδομάδα. Βέβαια, είναι αδύνατον να ξέρει κανείς ποιος είναι υπεύθυνος για τη λαθροχειρία – άνθρωποι από το επιτελείο του πολιτικού, υποστηρικτές του, ή κάποιος αντίπαλος. Ωστόσο, το βέβαιο είναι ότι στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα οι follower του Ρόμνεϊ αυξήθηκαν από τους 673.000 στους 814.000 – παρόλο που από τότε έχουν ξεπεράσει τους 861.000. Αντίστοιχα, ο Μπάρακ Ομπάμα έχει 18 εκατομμύρια «ακόλουθους».

Μιλώντας στο Associated Press, ο Zac Moffatt, υπεύθυνος ψηφιακών μέσων στην καμπάνια του Ρόμνεϊ, δήλωσε ότι δεν αγόρασαν followers, αφού ο αριθμός των «ακόλουθων» δεν τους ενδιαφέρει. «Αν η νίκη εξαρτιόταν από το πόσοι χρήστες σε “ακολουθούν”, τότε ο Ομπάμα θα κατατροπωνόταν από τη Lady Gaga και τον Justin Bieber», είπε χαρακτηριστικά. «Το σημαντικό για εμάς είναι αν οι χρήστες μοιράζονται ή κάνουν retweet στα αναρτημένα σχόλια».

Σύμφωνα με τον Brian Frederick, καθηγητή πολιτικών επιστημών στο πολιτειακό πανεπιστήμιο Bridgewater στη Μασαχουσέτη, κάποιοι λιγότεροι γνωστοί πολιτικοί ίσως να είχαν κάποιο όφελος από μια τέτοια αύξηση, με την έννοια ότι θα αυξανόταν το ειδικό τους βάρος στους δημοσιογράφους. Είναι ένας τρόπος ώστε ένας υποψήφιος να δημιουργήσει μία ψευδαίσθηση δημοφιλίας.

Αντίθετα ο Wendy Schiller, καθηγητής πολιτικών επιστημών στο πανεπιστήμιο Brown, υποστηρίζει ότι δεν υπάρχουν πλεονεκτήματα, αλλά μόνο μειονεκτήματα, όταν κατά τη διάρκεια μίας προεκλογικής εκστρατείας αυξηθούν πλασματικά οι «ακόλουθοι» ενός υποψηφίου. Κι αυτό γιατί τους ψηφοφόροι δεν τους ενδιαφέρουν οι αριθμοί.

«Αυτό που θα τους νοιάξει είναι αν ψεύδεσαι, αν προσπαθήσεις να τους παραπλανήσεις σχετικά με το πόσοι σε υποστηρίζουν», είπε ο Schiller στο Associated Press. «Γιατί να ρισκάρεις την αξιοποιεί σου ως πολιτικού για κάτι τέτοιο;»

Τα social media θεωρούνται ένα σημαντικό εργαλείο για να κινητοποιήσει ένας πολιτικός υποστηρικτές κατά την προεκλογική του εκστρατεία, αν και η ποιότητα είναι πιο σημαντική από την ποσότητα. Περίπου 80 άνθρωποι εργάζονται στο τμήμα ψηφιακών μέσων του Ρόμνεϊ, με πολλούς από αυτούς να ασχολούνται με τα κοινωνικά δίκτυα. Οι υπεύθυνοι της καμπάνιας του Ομπάμα δεν θέλουν να αποκαλύψουν πόσος είναι ο αντίστοιχος αριθμός ατόμων που κάνουν την ίδια δουλειά για λογαριασμό του αμερικανού προέδρου.

Πάντως, η αγορά «ακόλουθων» ούτε ακριβή ούτε δύσκολη είναι. Ιστοσελίδες διαφημίζουν ότι «πουλούν» 10.000 followers για μόλις 52 δολάρια. Το Twitter απαγορεύει τη χρήστη τέτοιων υπηρεσιών, όπως επίσης και το Facebook, το οποίο επιπλέον απαγορεύει τη δημιουργία περισσότερων από έναν λογαριασμών, όπως και την καταχώριση ψευδών προσωπικών στοιχείων. Ωστόσο, είναι εύκολο να παρακάμψει κανείς αυτές τις απαγορεύσεις, με ένα ψεύτικο όνομα και μία διεύθυνση e-mail. Γι’ αυτό και το Facebook υπολογίζει πως είναι οι ψεύτικοι λογαριασμοί του φτάνουν το 4% στους 950 εκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες.
Πηγή: skai.gr