Η Αpple αδυνατεί να «εισβάλει» στην Κίνα...

Μπορεί η αμερικανική εταιρεία υψηλής τεχνολογίας Αpple να κυριαρχεί διεθνώς με το εμβληματικό "έξυπνο κινητό" της iPhone, ωστόσο φαίνεται να αντιμετωπίζει σοβαρές δυσκολίες να παγιώσει την παρουσία της και να αποκτήσει ικανοποιητικό μερίδιο αγοράς στην Κίνα...

Στην ακμάζουσα κινεζική αγορά των έξυπνων κινητών τηλεφώνων -η οποία αναμένεται εφέτος να ξεπεράσει αυτή των ΗΠΑ ως η μεγαλύτερη στον κόσμο- μια σειρά από διεθνώς ελάχιστα γνωστές τοπικές επιχειρήσεις παράγουν φθηνά τηλέφωνα με στόχο να αποσπάσουν μερίδιο αγοράς από το iPhone του αμερικανικού κολοσσού Apple. Και το επιτυγχάνουν.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα των δυσκολιών που αντιμετωπίζει η Apple με το iPhone, είναι η εταιρεία Xiaomi Τechnologies, η οποία παρουσίασε την Πέμπτη τον διάδοχο του δημοφιλούς της smartphone MiOne. Το MiOne διαθέτει προδιαγραφές που υπερβαίνουν αυτές του iPhone 4S, στο ήμισυ περίπου της τιμής του...

Έτσι ενώ οι πωλήσεις του iPhone θα αυξηθούν στην Κίνα, το μερίδιο αγοράς της Apple μπορεί να μείνει στάσιμo, ή ακόμη και να καταγράψει σημαντική πτώση, καθώς το iPhone παρουσιάζει απήχηση μόνο σε μια χούφτα εύπορων Κινέζων, σύμφωνα με τους αναλυτές.

Το εύρος τιμών στην Κίνα για ένα προσιτό έξυπνο κινητό είναι περίπου από 800 έως 1,500 γουάν (130 – 240 δολάρια). Η εταιρεία ερευνών IDC εκτιμά ότι στην Κίνα για το 2011 τα smartphones που κοστίζουν λιγότερο από 200 δολάρια καταλάμβαναν το 40% της αγοράς, ενώ οι συσκευές που κοστίζουν 700 δολάρια και πάνω αντιπροσώπευαν το 11% της αγοράς.

Η Apple κυκλοφορεί
ένα νέο μοντέλο iPhone κάθε χρόνο σε τιμή περίπου 800 δολάρια, που ισοδυναμεί με περίπου δύο μήνες μισθών για έναν Κινέζο που ζει στα αστικά κέντρα, δηλαδή για το ήμισυ του συνολικού κινεζικού πληθυσμού των 1,3 δισεκατομμυρίων.

Οι αναλυτές δηλώνουν ότι το τμήμα της αγοράς κινητών τηλεφώνων που αναπτύσσεται στην αχανή ασιατική χώρα είναι τα φθηνότερα smartphones, με μεγάλη ποικιλία μοντέλων και χαρακτηριστικών σε διαφορετικές τιμές.
Πηγή: Επιμέλεια: Στέλιος Κάνδιας