«Ποτέ δεν εγκαταλείψαμε την Κίνα», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Alegre κατά τη διάρκεια συνέντευξης στο πρακτορείο Reuters. «Εξακολουθούμε να δραστηριοποιούμαστε στο Πεκίνο, τη Σαγκάη και το Γκουανγκζού, [...] μεγαλώνουμε την υποδομή πωλήσεών μας και οι ευκαιρίες εμφάνισης, εξαγωγών και κινητής τηλεφωνίας αναπτύσσονται πολύ ταχύτερα απ’ ό,τι προβλέπαμε».
Παρά την απόφαση της Google, η σχέση της με τις κινεζικές αρχές συνεχίζει να βρίσκεται σε ιστορικό χαμηλό. Τα προβλήματα ήρθαν στο προσκήνιο το 2010, όταν η Google αποφάσισε να μεταφέρει τους διακομιστές της από την Κίνα στο Χονγκ Κονγκ στον απόηχο μίας επίθεσης χάκερ στην οποία υποπτεύθηκε δάκτυλο της κινεζικής κυβέρνησης. Η ένταση μεταξύ της Google και του Πεκίνου είχε ήδη αρχίσει να εντείνεται λόγω της πρόθεσης της εταιρίας να σταματήσει να λογοκρίνει τα αποτελέσματα που εμφανίζονταν από τη μηχανή αναζήτησής της σε κινέζους χρήστες.
Η αποδοχή εφαρμογής μίας πολιτικής αυτολογοκρισίας ήταν ένας από τους θεμέλιους λίθους της εισόδου της Google στην κινεζική αγορά το 2005-2006. Συνέπεια αυτής της συμφωνίας ήταν ότι οποιαδήποτε αναζήτηση που θα περιείχε πολιτικά ευαίσθητους όρους όπως «Τιέν Αν Μεν» ή «Θιβέτ» ή «δημοκρατία», θα επέστρεφε περιορισμένα αποτελέσματα.
Παρά το προβλήματα αυτά όμως, η Google εμφανίζεται αποφασισμένη να παραμείνει στην κινεζική αγορά. Πρώτος στόχος, σύμφωνα με τον κ. Alegre, είναι να μετατραπεί η Google σε διαφημιστική πλατφόρμα που θα που θα εξυπηρετεί τα εκατομμύρια μικρομεσαίων κινεζικών επιχειρήσεων που επιθυμούν να αποκτήσουν πρόσβαση σε διεθνή πελατεία. Η Google άλλωστε κερδίζει μεγάλο μέρος των ετήσιων εσόδων της από το χώρο διαδικτυακής διαφήμισης που προσφέρει στις διάφορες σελίδες της.
Πηγή: skai.gr
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.