Social Media: Χρήσιμα και δημιουργικά εργαλεία

Γιώτα Γκοβόστη

Τα Social Media ήρθαν όχι μόνο για να μείνουν αλλά και για να ενσωματωθούν στη ζωή των επιχειρήσεων. Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από την έρευνα που διεξήγαγε το Ινστιτούτο Επικοινωνίας αναφορικά με τη σχέση ανάμεσα σε Social media και τις επιχειρήσεις στην Ελλάδα. Τα Social Media κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος και γίνονται εργαλεία δουλειάς και συμβάλλουν σημαντικά στην εξέλιξη μιας επιχείρησης.

Από την έρευνα διακρίνονται 3 βασικοί τύποι επιχειρήσεων με βάση το βαθμό αντίληψης και τις συνήθεις πρακτικές αναφορικά με τα Social Media.

• Οι Customer Control σε ποσοστό 40,3%, που εστιάζουν στην Ευκολία Χρήσης και Επικοινωνίας του μέσου και στην Προσέλκυση νέων Πελατών.
• Οι «Image Control» με ποσοστό 31,2%, που εστιάζουν στην Διαφήμιση και Προώθηση προϊόντων.
• Oι «Customer Engagement» με ποσοστό 28,5% που εστιάζουν στην άμεση & γρήγορη επικοινωνία, στην Εξυπηρέτηση Πελατών, και στο Χτίσιμο Eμπιστοσύνης.

Θετικά και αρνητικά

Στην έρευνα καταγράφηκαν τα θετικά και τα αρνητικά στοιχεία της χρησιμοποίηση των Social Media από μια επιχείρηση. Στο ερώτημα «γιατί θα έπρεπε μια επιχείρηση να χρησιμοποιήσει τα Social media;» το 43,9% υποστηρίζει ότι έτσι υπάρχει αλληλεπίδραση ιδεών και απόψεων και το 38,6% βλέπει τα Social media ως μέσο στοχευμένης διαφήμισης.

Στα αρνητικά στοιχεία των Social media πρώτο στη λίστα έρχεται η δυσκολία ελέγχου και διαχείρισης της πληροφόρησης κατά 39,4%. Το 38,3% απάντησε ότι υπάρχει έλλειψη τεχνογνωσίας και εμπειρίας, ενώ το 35,6% θεωρεί ότι υπάρχει διάχυση αρνητικής φημολογίας.
Πηγή: skai.gr