Κεφαλίδου: Εν μέσω κρίσης γίνεστε κιμπάρηδες με τα λεφτά των φορολογουμένων

«Κιμπαριλίκια» της κυβέρνησης εν μέσω κρίσης κατήγγειλε η βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Χαρά Κεφαλίδου, βάζοντας στο στόχαστρο το άρθρο 24 του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας για το «κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις...» σχετικά με τους υποτρόφους εξωτερικού του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών και αναδεικνύοντας ότι οι λεγόμενες άλλες διατάξεις πάντα κρύβουν εκπλήξεις.

Σύμφωνα με την κ. Κεφαλίδου, με τη ρύθμιση καταργείται τόσο η υποχρέωση των υποτρόφων του εξωτερικού να ασκήσουν για 5 χρόνια το έργο για το οποίο εκπαιδεύτηκαν όσο και την υποχρέωσή τους να επιστρέψουν το ποσό της υποτροφίας που έλαβαν εφόσον δεν το κάνουν.

«Όλα αυτά σιγανά και ταπεινά σε μια περίοδο που ο ελληνικός λαός παίζει κορώνα-γράμματα να δει τι θα πρωτοπληρώσει. Τους στέλνουμε δηλαδή έξω, τους εκπαιδεύουμε, και μετά τους στέλνουμε να βρουν αλλού την τύχη τους, να προσφέρουν αλλού τις γνώσεις που πληρώσαμε, και να πληρώνουν φόρους σε ξένες χώρες. Κι επειδή είμαστε και κιμπάρηδες και μας περισσεύουν εκτός από τα μυαλά και τα λεφτά, καταργούμε και την υποχρέωση να επιστρέψουν στο Ι.Κ.Υ ότι ξόδεψε», τόνισε χαρακτηριστικά η Χαρά Κεφαλίδου.

Η βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, εστίασε την κριτική της και το άρθρο 11 του υπό ψήφιση νομοσχεδίου σχετικά με ρυθμίσεις για την ειδική αγωγή, με την ίδια να κατακεραυνώνει την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για τις προωθούμενες ρυθμίσεις, τονίζοντας ότι: «το νομοσχέδιο εθελοτυφλεί, αντιμετωπίζει αυτά τα παιδιά ως μαθητές Β' κατηγορίας, “πουλώντας” τους στη συνέχεια την επιείκεια του σχολείου».

Το επίμαχο άρθρο ρυθμίζει θέματα ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα με αυτό:

- επανακαθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις για την κατανομή μαθητών σε τμήματα της ίδιας τάξης που φοιτούν σε δημοτικά και γυμνάσια και προβλέπεται η μείωση μαθητών ανά τμήμα, ανάλογα με την αναπηρία ή τις ειδικές εκπαιδευτικές τους ανάγκες
- καθορίζεται ρητά ο ελάχιστος & ανώτατος αριθμός ανά τμήμα στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής (ΣΜΕΑ) και παρέχεται η εξουσιοδότηση για τη μεταφορά της έδρας ΣΜΕΑ με υπουργική απόφαση σε όμορο δήμο υπό 2 προϋποθέσεις, την παραχώρηση κτιρίου από τον όμορο Δήμο για τη στέγαση της ΣΜΕΑ και τη βεβαίωση της οικείας οικονομικής υπηρεσίας για την κάλυψη των λειτουργικών εξόδων της.

Παράλληλα, οι μαθητές με διαγνωσμένη από τον αρμόδιο δημόσιο φορέα αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ορίζεται ότι:

- στα δημοτικά απαλλάσσονται από την εξέταση και βαθμολόγηση της διδασκόμενης δεύτερης ξένης γλώσσας
- στα γυμνάσια δεν υπολογίζεται ο βαθμός εξέτασης αυτής στο γενικός βαθμό προαγωγής ή απόλυσης.

Η ίδια σχολίασε δηκτικά πως το πεδίο της Ειδική Αγωγής είναι ένας χώρος που η Αριστερά θα μπορούσε να δείξει στην πράξη την ευαισθησία που «διαφημίζει» ότι έχει, για να προσθέσει ότι: «αυτά τα παιδιά δεν θέλουν επιείκεια. Θέλουν δασκάλους και καθηγητές ειδικευμένους. Θέλουν τάξεις που θα χωράει η διαφορετικότητά τους. Εξετάσεις προσαρμοσμένες στις ανάγκες τους. Στην πραγματικότητα καταργείτε τάξεις και πουλάτε “διευκολύνσεις” στο θέμα της ξένης γλώσσας, ενώ τα παιδιά και μπορούν και ζητούν να εξετάζονται και να βαθμολογούνται με προσαρμοσμένο τρόπο εξέτασης που δεν τους εξασφαλίζει το σημερινό σχολείο».

«Αυτή τη δική σας ανεπάρκεια την κάνετε μπαλάκι στα παιδιά. Με αυτή τη λογική της ήσσονος προσπάθειας χτίζετε ανθρώπους με ανεπάρκειες. Η νομοθέτηση στα γρήγορα και στο ποδάρι είναι κοροϊδία και προσβολή», κατέληξε η βουλευτής.
Πηγή: Ναντίν Χαρδαλιά