Πρόταση Τριανταφυλλίδη για δίδακτρα στο δημόσιο σχολείο - Δυσαρέσκεια στον ΣΥΡΙΖΑ - Η απάντηση του ίδιου

Αίσθηση (τουλάχιστον) έχει προκαλέσει η τοποθέτηση - πρόταση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξανδρου Τριανταφυλλίδη σχετικά με την επιβολή διδάκτρων στο δημόσιο σχολείο - ύψους μεσοσταθμικά στα 600 ευρώ / χρόνο ανά μαθητή - με σκοπό τα έσοδα να καλύπτουν πρόσθετες ώρες διδασκαλίας αλλά και την αγορά υλικοτεχνικής υποδομής «ώστε το δημόσιο σχολείο (να) απορροφά και υπερβαίνει τις ανάγκες για εξωσχολική φροντιστηριακή υποστήριξη του μαθητή με εξοικονόμηση πόρων για τη μέση ελληνική οικογένεια», όπως αναφέρει.

Ο βουλευτής Θεσσαλονίκης εξέθεσε την πρότασή του μέσω άρθρων του στην εφημερίδα Αυγή, στοχεύοντας στη βελτίωση του εθνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Ως μέσο για την εξάλειψη πλήθους παθογενειών μέσω της ενίσχυσης του ολοήμερου σχολείου, ο κύριος Τριανταφυλλίδης θέτει την επιβολή διδάκτρων στα δημόσια σχολεία και με κοστολογημένη πρόταση, στη βάση του οικογενειακού οικονομικού υποβάθρου κάθε μαθητή.

Ειδικότερα γράφει ο βουλευτής του κυβερνώντος κόμματος στο φύλλο της Αυγής της 9.1.2016:

«Το νέο ευέλικτο - αποτελεσματικό δημόσιο σχολείο
Κεντρικός στόχος είναι οι μαθητές να καλύπτουν όλες τις μαθησιακές τους ανάγκες, και όχι μόνο, μέσα στο σχολείο στη διάρκεια του πρωινού τους ωραρίου και να αποδεσμευτούν πλήρως από κάθε επιπλέον δράση που σχετίζεται με το σχολικό έργο και κοστίζει στους ίδιους και στην οικογένειά τους τόσο σε χρόνο όσο και σε χρήμα.

Με άξονα λοιπόν την ενίσχυση του κύρους του φιλόδοξου εκπαιδευτικού, εντός και εκτός σχολικής μονάδας, οι εκπαιδευτικοί αυτοί που ξεχώρισαν και αποφοίτησαν επιτυχώς από τις 13 Π.Σ. και επομένως διορίζονται στα σχολεία, ως αριστείς του κλάδου τους, θα αναλάβουν την υλοποίηση των νέων αναλυτικών προγραμμάτων.

Αναλυτικότερα τα ωρολόγια προγράμματα του σχολείου διευρύνονται στις 40 διδακτικές ώρες (5 μέρες Χ 8 ώρες για τους μαθητές) και οι εκπαιδευτικοί που τα υλοποιούν, χωρίς καμία αύξηση του ωραρίου τους, θα έχουν πλεονάζουσες αποδοχές από τη συνδρομή του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων μέσα από μια διαδικασία δίκαιης - αναλογικής επιβάρυνσης με βάση τη φορολογική τους δήλωση.

Για παράδειγμα, κάθε τμήμα των 25 μαθητών Χ 60 ευρώ τον μήνα κατά μέσο όρο (από 0 ευρώ για την άνεργη - άπορη οικογένεια μέχρι 120 ευρώ για την εύπορη οικογένεια) αποδίδει 15.000 ευρώ τον χρόνο. Επιβάρυνση για κάθε μαθητή / οικογένεια η μέση καταβολή των 60 ευρώ Χ 10 μήνες = 600 ευρώ τον χρόνο. Οι δύο καθηγητές αριστείς που αναλαμβάνουν και διεκπεραιώνουν τις 40 ώρες λαμβάνουν το bonus των 600 ευρώ τον μήνα ο καθένας, ήτοι 6.000 ευρώ τον χρόνο. Τα εναπομείναντα 3.000 ευρώ αξιοποιούνται για τη φροντίδα υλικοτεχνικής υποδομής, εποπτικού υλικού, βιβλιογραφίας κ.λπ.

Σκοπός: Με αυτή τη διαδικασία ουσιαστικά το δημόσιο σχολείο απορροφά και υπερβαίνει τις ανάγκες για εξωσχολική φροντιστηριακή υποστήριξη του μαθητή με εξοικονόμηση πόρων για τη μέση ελληνική οικογένεια, η οποία πλέον δεν αιμορραγεί οικονομικά πληρώνοντας φροντιστήρια σε γλώσσες, σε ιδιαίτερα κ.λπ».

Η πρόταση του κυρίου Τριανταφυλλίδη αναστάτωσε τον ΣΥΡΙΖΑ και οδήγησε την εκπρόσωπο Τύπου Ράνια Σβίγκου να "αδειάσει" τον βουλευτή με σχόλιο στο twitter: 

«Η διασφάλιση του δημόσιου - δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης βασική δέσμευση της Αριστεράς. Προχωράμε σε περισσότερο καλύτερο δημόσιο σχολείο», αναφέρει χαρακτηριστικά η κυρία Σβίγκου. 

Στην αντεπίθεση ο Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης: Ποτέ δεν χρησιμοποίησα τον όρο "δίδακτρα"

Μετά το σάλο που προκλήθηκε ο βουλευτής εξέδωσε ανακοίνωση όπου κάνει λόγο για πλήρη παραποίηση και διαστροφή των απόψεών του, καθώς - όπως αναφέρει - ο ίδιος δεν έχει χρησιμοποιήσει πουθενά στα κείμενά του τον όρο "δίδακτρα". 

Βέβαια ο όρος δίδακτρα είναι αυτός που είθισται να  χρησιμοποιείται όταν γίνεται αναφορά σε αμοιβές καθηγητών ως αντίτιμο για εκπαιδευτικές υπηρεσίες ενώ πράγματι ο κ. Τριανταφυλλίδης επέλεξε για τον ίδιο σκοπό να χρησιμοποιήσει τους όρους "πλεονάζουσες αποδοχές" εκπαιδευτικών και "συνδρομή" - "επιβάρυνση" του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων:

«Αναλυτικότερα τα ωρολόγια προγράμματα του σχολείου διευρύνονται στις 40 διδακτικές ώρες (5 μέρες Χ 8 ώρες για τους μαθητές) και οι εκπαιδευτικοί που τα υλοποιούν, χωρίς καμία αύξηση του ωραρίου τους, θα έχουν πλεονάζουσες αποδοχές από τη συνδρομή του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων μέσα από μια διαδικασία δίκαιης - αναλογικής επιβάρυνσης με βάση τη φορολογική τους δήλωση», γράφει ειδικότερα στο οικείο άρθρο.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο - απάντηση του βουλευτή:

"Όταν η Συνδρομή του Συλλόγου  Γονέων και Κηδεμόνων μεταφράζεται-παραφράζεται σε «Δίδακτρα».

Με αφορμή τα σημερινά δημοσιεύματα σχετικά με τις απόψεις-προτάσεις μου για  το χώρο της Δημόσιας Παιδείας σημειώνω τα εξής: 

«Ο τίτλος «προτείνει δίδακτρα….» αποτελεί πλήρη παραποίηση και διαστροφή των απόψεων μου. Όσοι μπουν στον κόπο να διαβάσουν το σύνολο των δύο άρθρων, που δημοσιεύτηκαν στην «ΑΥΓΗ» και στο tvxs.gr,  θα αντιληφθούν ότι υπερασπίζομαι τη Δημόσια Παιδεία και την Ελληνική Οικογένεια,  που αιμορραγεί για να σπουδάσει τα παιδιά της. 

Η σημερινή κατ’ επίφαση δωρεάν Παιδεία, κατ’ ουσίαν παρακολούθημα της ιδιωτικής, η οποία τζιράρει ένα δις ευρώ(φροντιστήρια, ξένες γλώσσες, ιδιαίτερα κτλ), είναι αυτό που ταλαιπωρεί και κοστίζει  σε  παιδιά και γονείς , τόσο σε χρόνο όσο και σε χρήμα.

Πουθενά στο κείμενο των δύο άρθρων μου δεν υπάρχει ο όρος δίδακτρα. Χρησιμοποιώ τη φράση «συνδρομή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, με αναφορά σε συγκεκριμένο παράδειγμα». Αν το παράδειγμα που χρησιμοποιώ, για να υποδηλώσω με σαφήνεια την ενισχυτική διδασκαλία, δεν είναι το ενδεδειγμένο, στο πλαίσιο του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, εντός του οποίου αρθρογράφησα, αναμένω τον αντίλογο. 

Σε κάθε περίπτωση, θα συνεχίσω να υπερασπίζομαι τον Σκοπό, ο οποίος, ενώ καταγράφεται στο άρθρο, αποσιωπήθηκε. Ποιος είναι αυτός ο σκοπός; Το ολοήμερο δημόσιο σχολείο(5 μέρες επί 8 ώρες)  να απορροφήσει και να υπερβεί τις ανάγκες για εξωσχολική φροντιστηριακή υποστήριξη του μαθητή, με εξοικονόμηση πόρων για  τη χειμαζόμενη ελληνική οικογένεια, η οποία πλέον δεν θα αιμορραγεί οικονομικά πληρώνοντας φροντιστήρια, γλώσσες και ιδιαίτερα.

Με ένα  κείμενο 2400 λέξεων και μια δέσμη συγκεκριμένων προτάσεων, που εκφράζουν την αγωνία μου να ξεφύγουμε από το σημερινό τέλμα μιας γενικευμένης και επιβαλλόμενης μετριοκρατίας στο χώρο της Παιδείας, ζητώ,  διεκδικώ και μάχομαι, με πρακτικές και εφαρμόσιμες προτάσεις, για μια ελκτική Δημόσια Δωρεάν Παιδεία.  

Επιτέλους ας σταματήσει η υποκρισία και ο φαρισαϊσμός. Στην παραπειστική  εκδοχή του θεατρικού έργου του Λουίτζι Πιραντέλλο «Έτσι είναι, αν έτσι νομίζετε» δεν θα λάβω μέρος. Συγχωρέστε με.»

Επισυνάπτω τα δύο λινκ των άρθρων μου στην ΑΥΓΗ:
http://www.avgi.gr/article/6164581/-sunomilontas-me-ton-noutsio-orntine

http://www.avgi.gr/article/6166852/apo-ti-theoria-stin-praxi"



Πηγή: skai.gr