Lockheed προς κυβέρνηση: Επιχειρησιακά λάθος η αναβάθμιση των υπέργηρων P-3B

Έγγραφο - φωτιά σχετικά με τον εκσυγχρονισμό έως και πέντε αεροσκαφών κόστους 500 εκατ. δολαρίων δημοσιεύει το Πρώτο Θέμα.

Σύμφωνα με το έγγραφο η ίδια η κατασκευάστρια αμερικανική εταιρεία Lochkeed, από το 2013, με επιστολή του εκπροσώπου της Ντένη Πλέσσα, χαρακτήριζε οικονομικά και επιχειρησιακά λανθασμένο τον εκσυγχρονισμό των υπέργηρων αεροσκαφών P-3B που προώθησε η κυβέρνηση, προκαταβάλλοντας μάλιστα 45 εκατ. δολαρίων με απευθείας ανάθεση.



Σύμφωνα με την επίμαχη επιστολή, ο εκσυγχρονισμός των συγκεκριμένων αεροσκαφών θεωρείται από την ίδια την εταιρία μη οικονομικά αποδεκτός και μη τεχνικοοικονομικά συμφέρουσα λύση.

Ουσιαστικά, με την επιστολή της, η εταιρεία προειδοποιούσε ότι η ανακατασκευή των συγκεκριμένων αεροπλάνων θα κοστίσει στο δημόσιο ακριβότερα από άλλες λύσεις.

Σημειώνεται επίσης, σύμφωνα με τις πληροφορίες του Πρώτου Θέματος, όπως προκύπτει και από τους σειριακούς αριθμούς των αεροσκαφών είναι ηλικίας σχεδόν μισού αιώνα (49 ετών και 48 ετών) και η αναβάθμισή τους αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 7,5 χρόνια...


Tο P-3 Orion βασίζεται στο Lockheed L-188 Electra

Το P-3 Orion (αρχική ονομασία P3V), βασίζεται στο Lockheed L-188 Electra (1957 - 1961). Eισήλθε σε υπηρεσία ως αντικαταστάτης του μεταπολεμικού P-2 Neptune. Είναι αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας (ΑΦΝΣ) που χρησιμοποιείται από πολλές αεροπορίες σε όλο τον κόσμο, κυρίως σε ρόλους ναυτικής περιπολίας (maritime patrol), αναγνώρισης (reconnaissance) και ανθυποβρυχιακού πολέμου (anti-submarine warfare).

Η πρώτη έκδοση παραγωγής, με την κωδικό P3V-1, πέταξε για πρώτη φορά στις 15 Απριλίου 1961, όμως μέχρι τις πρώτες παραγγελίες το 1962 μετονομάστηκε σε P-3.

Με τα χρόνια εξελίχθηκαν πολλές παραλλαγές του αεροσκάφους. Η τεχνολογία του P-3 είναι παρόμοια με αυτή του μεγαλύτερου, πιο αργού και πολύ επιτυχημένου μεταγωγικού C-130 Hercules.


Πηγή: skai.gr