H ρίγανη σκοτώνει τα καρκινικά κύτταρα του προστάτη

Είναι από καιρό γνωστό πως η ρίγανη, ένα από τα βασικά καρυκεύματα της ελληνικής κουζίνας, διαθέτει ευεργετικές ιδιότητες, αλλά μια νέα μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Λονγκ Άϊλαντ (Long Island University) δείχνει πως ένα συστατικό της θα μπορούσε δυνητικά να χρησιμοποιηθεί για τη θεραπεία του καρκίνου του προστάτη.

Ο καρκίνος του προστάτη ξεκινά από τον αδένα του προστάτη, ένας αδένας που μοιάζει με κάστανο και βρίσκεται στο εσωτερικό του σώματος, κάτω από την ουροδόχο κύστη του άνδρα και περιβάλλει την ουρήθρα. Με την λειτουργία του συμβάλει στον έλεγχο της ούρησης, το οποίο το πετυχαίνει λόγω της ανατομικής του θέσης, στον εμπλουτισμό του σπέρματος με χρήσιμα και απαραίτητα συστατικά και στη λειτουργία της εκσπερμάτισης.

Ο καρκίνος του προστάτη εμφανίζεται συνήθως σε άνδρες μεγαλύτερης ηλικίας.Πρόσφατα στοιχεία δείχνουν ότι περίπου 1 στους 36 άνδρες θα πεθάνουν από την συγκεκριμένη ασθένεια. Μονάχα στις Ηνωμένες Πολιτείες, αναμένονται 241.740 νέα κρούσματα και 28.170 θάνατοι μέσα στο 2012. Οι σημερινές θεραπευτικές επιλογές περιλαμβάνουν τη χειρουργική επέμβαση, ακτινοθεραπεία, ορμονοθεραπεία και χημειοθεραπεία. Αυτές συχνά συνοδεύονται από σημαντικές επιπλοκές ή σοβαρές παρενέργειες.

Η καθηγήτρια Σουπρίγια Μπαβαντέκαρ του Long Island University εξετάζει την καρβακρόλη, ένα συστατικό της ρίγανης, σε καρκινικά κύτταρα του προστάτη. Τα αποτελέσματα μέχρι στιγμής παρουσιάζουν απόπτωση σε αυτά τα κύτταρα. Ο μηχανισμός της απόπτωσης είναι αυτό που η καθηγήτρια αποκαλεί "κυτταρική αυτοκτονία" ή αλλιώς η φυσική οδός που ακολουθούν τα κύτταρα προς έναν προγραμματισμένο θάνατο, κατά τη διαδικασία της οποίας το κύτταρο συρρικνώνεται και αποδομείται. Η ερευνητική ομάδα προσπαθεί τώρα να καθορίσει ακριβώς τον τρόπο που η ουσία προκαλεί την απόπτωση των κυττάρων.

«Γνωρίζουμε ότι η ρίγανη έχει αντιβακτηριακές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, αλλά η θετική του επίδραση του σε καρκινικά κύτταρα πραγματικά την ανεβάζει στο επίπεδο ενός σούπερ μπαχαρικού όπως είναι ο κουρκουμάς," είπε η Δρ. Μπαβαντέκαρ. Αν και η μελέτη βρίσκεται σε προκαταρκτικό στάδιο, πιστεύει πως τα αρχικά δεδομένα δείχνουν ένα τεράστιο δυναμικό όσον αφορά τη χρήση της καρβακρόλης ως αντικαρκινικού παράγοντα. "Ένα σημαντικό πλεονέκτημα είναι ότι η ρίγανη χρησιμοποιείται ευρέως σε τρόφιμα και αναμένουμε αυτό να μεταφράζεται σε μειωμένο κίνδυνο σοβαρών τοξικών επιδράσεων."

"Μερικοί ερευνητές έχουν ήδη δείξει ότι τρώγοντας πίτσα μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου. Το αποτέλεσμα αυτό οφείλεται ως επί το πλείστον στο λυκοπένιο, μια ουσία που βρίσκεται στη σάλτσα ντομάτας, αλλά τώρα αισθάνονται ότι ακόμα και η ρίγανη μπορεί να παίζει κάποιο ρόλο», δήλωσε η Δρ. Μπαβαντέκαρ . "Εάν η μελέτη συνεχίζει να αποφέρει θετικά αποτελέσματα, αυτό το σούπερ-μπαχαρικό μπορεί να αντιπροσωπεύει μια πολλά υποσχόμενη θεραπεία για ασθενείς με καρκίνο του προστάτη."